Call-Only od Google. Vygoogli a volaj.
Smartfóny. Všade samé smartfóny. Všetci vieme, že význam mobilných zariadení rastie a stále rásť bude. Responzívny dizajn zariadil, že sa obsah vašej webovej stránky prispôsobí displeju telefónu. Počet minút, ktoré denne strávime pozeraním naň rovná sa 147 a na koľkých rukách by ste spočítali mobilné aplikácie, ktoré využívate?
Vygoogli a volaj
Služby a produkty vyhľadávame „za behu“ a niekedy niečo googlime, potom pátrame v obsahu stránky, ale nebolo by lepšie hneď zavolať? Funkcia Click-to-Call, teda button na volanie, ktorý sa zobrazuje pri štandardnom textovom odkaze na web, umožňuje potenciálnemu zákazníkovu preskočiť zdĺhavé hľadanie informácií v obsahu vašej stránky a dáva mu možnosť zavolať. Ale toto už poznáme. Aby Google pochopil, akú silu mali v procese nákupu Click-to-Call Extensions (Rozšírenia o telefonické funkcie), dal si v roku 2013 vypracovať štúdiu. Jej výsledok hovorí, že až 70% respondentov, ktorí uskutočnili nákup prostredníctvom svojich smartfónov, nakupovalo práve vďaka tomu, že využili možnosť „volať“.
Iba na volanie
20. februára Google predstavil Call-Only Campaigns. Sú pre vašu firmu dôležitejšie telefonáty ako počet kliknutí na stránku? Nový typ mobilnej reklamy v AdWords je navrhnutý práve pre tých, ktorých business je závislý na uskutočnených hovoroch.
Kampane „Iba na volanie“ sa logicky zobrazujú iba na mobilných zariadeniach, z ktorých sa dá uskutočniť hovor. Potenciálnych zákazníkov môžete zasiahnuť zobrazením vášho telefónneho čísla, krátkym popisom vašej činnosti a vami sformulovanou výzvou k volaniu. „Objednajte si chutnú pizzu hneď teraz,“ „Zavolajte nášmu finančnému špecialistovi,“ „Poraďte sa s našim odborníkom,“ a pod.
Click-to-Call vs. Call-Only
Rozšírenie o telefonovanie teda umožňuje okrem priameho uskutočnenia hovoru aj návštevu vašej webovej stránky, zatiaľ čo cez kampane Call-Only sa na webovú stránku nedostanete. Je teda na vás, či sa rozhodnete upgradnúť prvé z nich na túto čisto „volaciu“ formu kampane.
Zdroje: adwords.blogspot.sk, thinkwithgoogle.com