Google nás pozval do Google: 5 najdôležitejších noviniek
Ako jedna z najlepších slovenských Google agentúr sme sa zúčastnili exkluzívnej dvojdňovej konferencie v európskej centrále Google v Dubline.
Slovensko-česká pobočka Google sa vyznamenala hneď v úvode prvého dňa konferencie. Okrem toho, že SK-CZ delegácia tvorila 10% všetkých účastníkov z Európy, Blízkeho Východu a Afriky, pre nás zorganizovali raňajky v Google.
Pohľad na východom slnka zaliaty Dublin z trinásteho poschodia príjemne naladil na nasledujúcu sériu prednášok. Aj keď sme len tušili čo má Google na srdci, vedeli sme, že to bude opäť fantastický event. Zopár hajlajtov na úvod:
- Dôležitý nie je produkt, ale jeho účel (nie tenisky, ale maratón).
- Smartfóny sú budúcnosť – vytlačia TV aj počítače. Objem mobilného vyhľadávania stúpol za 2 roky o 100%.
- Potrebujete inovovať svoj web – okamžite. A my vám pomôžeme.
- Ľudia hľadajú radu. Vyhľadávania „prečo“ a „ako“ stúpli štvornásobne.
- Počítače konvertujú stále lepšie – ale len preto, lebo prieskum robia ľudia na mobiloch. Na počítačoch konverzná cesta len končí, 65% prieskum prebieha na smartfóne.
BUDÚCNOSŤ (NE)PATRÍ MOBILOM
Zažili sme už aj v väčšie eventy v réžii Google, ale desaťmetrová obrazovka v ich vlastnej kinosále dávala tušiť, že to bude interaktívne. A tým nemyslím len mikrofón v tvare plyšového Androida, ktorého si ľudia hádzali sálou a keď raz trafil niekoho do hlavy, moderátor zahlásil: sorry, že sme vás zobudili.
Celá konferencia sa niesla v znamení smartfónu. Budúcnosť nepatrí mobilom, patrí im totiž už súčastnosť. Za 2 roky sa počet vyhľadávaní cez mobil zdvojnásobil. Do 5-7 rokov bude na svete 6 miliárd smartónov a 100% z nich bude pripojených na Internet. Telefón nepúšťame z dohľadu.
Smarfónu sa aktívne venujeme 147 minút denne.
Takýto čas nevenujeme žiadnemu inému informačnému zariadeniu. Google už nebude čakať kým od neho niečoho budete potrebovať, služba Google Assistant vie, čo práve teraz potrebujete a to vám poskytuje. Odchádzate do práce pravidelne autom o 8:00? Pred odchodom vás telefón upozorní, že je masívna zápcha a cesta vám bude trvať dlhšie.
Assistant vás nezdržiava ťukaním do obrazovky, počúva vaše hlasové príkazy a odpovedá vám. Niečo ako Siri od Apple alebo Knight Rider od Mattela.
Toto v nás ako používateľoch môže spôsobovať paranoju, ale určite viac ľudí „trpí“ Nomofóbiou.
NOMOFÓBIA:
Strach zo straty mobilného zariadenia, jeho vybitia alebo straty signálu.
Každopádne ľudia v Google sú technologickí nadšenci a z prednášok je vidieť ako ich táto práca baví.
Mobil je platforma, ktorej sa musíte začať naplno venovať. Aj keď to predstavuje náklady s prebudovaním stránok.
Už nestačí, že sa Vaša stránka zobrazuje dobre na mobiloch. Musí byť dobre ovládateľná na malej obrazovke a hlavne objedávkový proces musí byť čo najjednoduchší.
Ostatne toto našim klientom prizvukujeme už roky – neklaďte svojim zákazníkom polená pod nohy, pomáhajte im odovzdať vám svoje peniaze.
Pro Tip: umožnite používateľom poslať si košík na email. Extrémne jednoduchá vec môže urýchliť objednávku a zabrániť zákazníkovi zvoliť nakoniec konkurenciu.
Prvý deň sme zakončili večerou v pivovare Guinness, kde sme sa naučili načapovať dokonalú pintu tmavého moku so silnou príchuťou kávy. Pre nás trochu neštandardné. Každopádne následná afterparty s kolegami z ostatných agentúr a Jamesonom napravila našu chuť a značne sťažila nasledúce ráno.
Rok 2015 bude rokom akcelerácie
Deň druhý sa niesol v znamení noviniek, ktoré Google pripravuje pre nás ako partnerskú agentúru. Takže rok 2015 bude raketovým rokom plným prevratných zmien v podpore agentúr. Najväčšie európske agentúry sa s nami podelili o svoje success stories v panelovej diskusii a zažili sme motivačnú prednášku, ktorá sa nemusela nikdy skončiť – už dávno som nevidel takú schpnosť udržať si pozornosť publika.
Boli aj prednášky, ktoré mali značne uspávací potenciál, ale všeobecne sme zažili výborný event, ktorý nám pomohol nasmerovať rok 2015 k výkonneším kampaniam pre vás, našich klientov. A o to nám predovšetkým išlo.
Ďakujeme Google za inšpiratívny pohľad do zákulisia najväčšej firmy na svete a tešíme sa na akceleráciu spolupráce v roku 2015!