Zoznámte sa. Remarketing.
Čo je remarketing, ako funguje, ako sa v kampani nastavuje a ako je možné, že vás prenasleduje. To všetko sa dočítate v prvom diele nášho seriálu Remarketing poporiadku.
Čo je to remarketing?
Remarketing zohráva vo svete online marketingu dôležitú úlohu. Je to jedna z možností, ako je možné reklamu zacieliť v obsahovej alebo vyhľadávacej sieti Google. Remarketingová funkcia umožňuje zacielenie reklamy na užívateľa, ktorý už raz navštívil určitú webovú stránku alebo použil mobilnú aplikáciu.
Predstavte si, že navštívite webovú stránku cestovnej agentúry a vyberáte si z ponuky dovolenkových destinácií, ktoré stránka ponúka. Po určitom čase stránku opustíte a budete pozerať inú nezávislú stránku, ktorá obsahuje plochu, kde sa zobrazujú reklamy vo forme obrázku. Zrazu sa vám na úplne odlišnej stránke s inou témou obsahu zobrazí reklama danej cestovnej agentúry, u ktorej ste si pozerali zájazdy. Poznáte to, však?
Ako funguje remarketing?
Asi si práve kladiete otázku, ako je to možné, a ako Google vlastne vie, že ste si pozerali zájazdy. Odpoveď je jednoduchá. Pomocou súborov „cookies“ sa vy, ako užívateľ internetových stránok, označíte ako návštevník stránky a zapíšete sa do remarketingového zoznamu danej stránky. Následne je už jednoduché zacieliť prispôsobenú reklamu na užívateľov, ktorí navštívili danú stránku.
Zhrňme si to
-
Navštívite webovú stránku cestovnej agentúry
-
Pomocou ,,cookies“ sa označíte ako návštevník stránky
-
Vaše ,,cookies“ sa priradí do remarketingového zoznamu
-
Vytvorí sa reklama so zacielením na remarketingový zoznam
-
Reklama sa vám zobrazí, pretože ste už raz navštívili stránku cestovnej agentúry
Čo je to ,,cookies“?
Tie otravné povolenia na rôznych stránkach, ktoré si vyžadujú súhlas na používanie „cookies“. Áno, to je dôkaz toho, že ste sa už niekoľkokrát stali členom remarketingového zoznamu. Na základe súborov ,,cookies“ webové stránky zhromažďujú informácie o používaní danej webovej stránky. Jednoducho povedané, súbory ,,cookies“ odrážajú vaše správanie na internete.
Čo je nevyhnutné k tomu, aby inzerent mohol používať remarketingovú kampaň?
V prvom rade treba implementovať remarketingovú značku/kód na webovú stránku, na ktorej chcete sledovať publikum. Ďalším dôležitým krokom je vytvorenie remarketingového zoznamu. Následne je veľmi dôležité zvoliť si tú správnu stratégiu, ako osloviť zoznam užívateľov, ktorí už raz navštívili vašu stránku. Tejto problematike sa budeme venovať v nasledujúcom článku. Sledujte náš blog a budete v obraze.