Prejsť na obsah
19. apríla 2015 4 min čitanie

21.apríl: Deň, kedy sa zmení vaša pozícia v Google

To, že veríte tomu, že ponúkate ten najlepší produkt, je síce pekné, ale ľudí to ku kliknutiu na „Kúpiť“ pri vašom tovare/službe nemotivuje. Kto bude scrollovať na koniec tretej strany po tom, ako do Google vyhľadávača zadal „zlava na kolieskove korcule bratislava“? Nikto.

 

Viete to. Chcete, aby sa vaša webová stránka zobrazovala čo najvyššie. Dbáte preto na používanie správnych kľúčových slov, robíte kvalitný obsah, máte premakané SEO (alebo ste klientom GoUP). Pozícia v Google je pre váš biznis dôležitá. Chcete predávať.

 

Mobily, mobily, mobily

Odpisujete na správy cestou do práce, v práci, aj po práci, zisťujete, či bude cez víkend pekne, googlite polohu baru, kde robia tie dobré burgre a zišli by sa vám nové slúchadlá. Objednané. Viete, koľko času denne strávite s prstom na svojom smartfóne. Veľa. Že používanie mobilných zariadení pre vyhľadávanie informácií na internete stúpa explozívne, a že nákup tovaru „za chodu“ narastá a narastať bude. A keď narazíte na stránku, ktorá sa na displeji vášho telefónu nezobrazí tak, aby ste sa dokázali rýchlo dostať ku informácii, ktorú hľadáte? Opúšťate ju a pokračujete v hľadaní inde.

 

Googlu sa to nepáči

Google vo februári oznámil, že 21. apríla dôjde k zmene. Tá bude mať, podľa jeho slov, výrazný vplyv na výsledky mobilného vyhľadávania vo všetkých jazykoch.

Vyhľadajte si svoju stránku cez telefón. Označí ju Google ako Optimalizované pre mobily? Možno sa pýtate, na čo? Veď väčšina nákupov prebieha na desktope. Áno. Ale samotnému nákupu predchádza prieskum. Viete, koľko času denne robíte prieskum s prstom na svojom smartfóne?

optimalizovane-pre-mobily

 

21.apríla sa budete zobrazovať nižšie

Google spustí nový vyhľadávací algoritmus. Na vyššie pozície bude posúvať práve tie stránky, ktoré sú mobile friendly.

Počet minút, ktoré denne strávime surfovaním na smartfónoch narastá a Google? Ten nám chce priniesť relevantné výsledky vyhľadávania. Poskytnúť lepší užívateľský zážitok. Namiesto toho, aby ste museli opúšťať stránky, ktoré sa nezobrazujú dobre, ale vy ste na ne klikli, pretože sa zobrazili hore, bude vo výsledkoch vyhľadávania zohľadňovať weby, ktoré sú pre mobilné displeje optimalizované.

 

Ako je na tom vaša stránka? Urobte si test vhodnosti pre mobilné zariadenia.

Výborne! Táto stránka je vhodná pre mobilné zariadenia.“ Gratulujeme. Google vaše „priateľstvo“ s mobilnými zariadeniami zohľadní vo výsledkoch vyhľadávania

„Nie je vhodná pre mobilné zariadenia.“  V tomto prípade nás kontaktujte čo najskôr. Sme certifikovaným partnerom Google. Vieme, čo s tým.

 

Čísla, čísla, čísla

Podľa Google online prieskumu Our Mobile Planet z roku 2013, uskutočneného na vzorke 1000 Slovákov vo veku 18 – 64 rokov, ktorí používajú internet vo svojich smartfónoch, platí pre Slovensko, že:

91% spotrebiteľov používa pre mobilné vyhľadávanie prehliadač Google

47% spotrebiteľov používa svoje mobilné zariadenia na vyhľadávanie informácií denne

85% opýtaných navštevuje sociálne siete

77% respondentov používa smartfón počas iných aktivít (počúvanie hudby, sledovanie TV, používanie internetu, čítanie časopisov/novín, sledovanie filmu, čítanie knihy, hranie videohier)

88% používateľov smartfónu vyhľadáva miestne informácie a 87% spotrebiteľov v dôsledku toho vykonalo určitú akciu

smartfon-internet

 

84% používateľov vykonalo prostredníctvom telefónu prieskum produktu alebo služby

 

smartfon-reklama

 

30% používateľov smartfónov si prostredníctvom tohto zariadenia kúpilo produkt alebo službu 

84% opýtaných si všíma mobilné reklamy 

Vzhľadom na to, že bol prieskum uskutočnený v roku 2013, čísla dnes budú ešte vyššie.

 

Ako je na tom vaša stránka?

„Nie je vhodná pre mobilné zariadenia“? Kontaktujte nás čo najskôr. Sme certifikovaným partnerom Google. Vieme, čo s tým.

 

Zdroje: Our Mobile Planet

 

Vyhľadávanie


Socializujeme sa

Ďalšie články

19. januára 2024 9 min čitanie
Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?
Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtý...
Čítať článok
19. novembra 2020 7 min čitanie
Ako zvýšiť efektivitu retargetingovej kampane počas nákupných sviatkov
Keď si predstavíte typickú nákupnú sezónu pred veľkými sviatkami, pravdepodobne sa vám vybavia davy nakupujúcich, prechádzajúcich sa krížom-krážom uličkami náku...
Čítať článok
17. septembra 2020 7 min čitanie
Nastavte si úpravu cenových ponúk v Google Ads podľa počasia
Občas nastávajú dni, počas ktorých počasie tak trochu blbne. Jednu minútu svieti slnko a ďalšiu vám plány na grilovanie kazí dážď. Ak máte produkt alebo službu,...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more