Prejsť na obsah
11. decembra 2017 6 min čitanie

3 typy obsahu, ktorý by ste nemali uverejňovať

Keď sa pohybujete v oblasti obsahového marketingu dostatočne dlho, zistíte, pomocou akej stratégie dokážete dosiahnuť požadované výsledky. Dôležitejšie je snáď už iba to, že zistíte, čomu by ste sa mali vyhýbať.

Keď sa vášmu obsahovému marketingu dlhodobo nedarí, pravdepodobne opakovane uverejňujete niektorý typ článku z príkladov uvedených na nasledujúcich riadkoch. Preštudujte si typy obsahu, ktoré by ste mali okamžite prestať uverejňovať. Vyhnete sa tak vážnym chybám, ktorých sa dopúšťa príliš veľa podnikateľov.

Ak jednoducho zmeníte typ obsahu na vašej stránke, výrazne zlepšíte imidž vášho podniku, získate väčšiu autoritu a v konečnom dôsledku zabezpečíte nárast svojich príjmov.

1. Všeobecný obsah

Prvou závažnou chybou mnohých podnikateľov je to, že na svojej webstránke uverejňujú všeobecný, generický obsah. Takýto obsah sa môže vyskytovať v rôznych podobách. Veľa online marketérov s obľubou publikuje príliš všeobecné články, ktoré návštevníkom stránky neponúkajú žiadne nové ani hodnotné informácie.

Ako príklad môžeme uviesť články s nasledovnými názvami:

  • Čo je obsahový marketing?
  • Ako schudnúť? (predovšetkým ak je hlavným odkazom článku „menej jedzte a viac cvičte“)
  • Čo by ste si mali zbaviť na cestu okolo sveta

Existuje veľké množstvo podobných príkladov. A všetky takéto články pred vami už napísalo a publikovalo ďalších xy miliónov ľudí.

Ďalším druhom generického obsahu je obsah (dobrý či zlý), ktorý je vytvorený recyklovaním starších príspevkov. Či už preformulujete svoje vlastné myšlienky, alebo pozmeníte obsah iných ovplyvňovateľov trhu, v každom prípade je to zlý nápad. Dôvodom je, že ľudia jednoducho vedia, kedy váš obsah nie je originálny. Okamžite ich to odradí a stratia dôveru vo vás a vašu značku.

2. Vypchávka

Viete, čo je horšie ako všeobecný obsah? Je to obsah, ktorý slúži iba na zaplnenie priestoru.

Mali by ste sa uistiť, že každý váš článok má konkrétny účel. Môžete sa snažiť propagovať svoj produkt, oboznámiť svoje publikum s istou témou alebo poskytnúť uceleného sprievodcu konkrétnou problematikou.

Obsah, ktorý plní funkciu vypchávky, nemá čo robiť vo vašom redakčnom kalendári. Keď píšete články iba preto, aby ste zaplnili miesto na vašej webstránke, okamžite prestaňte. Je lepšie uverejniť jeden kvalitný článok za týždeň ako desať článkov, ktoré sú iba lacnou vypchávkou.

Keď uverejňujete články, v ktorých uvádzate odporúčania orientované na určitú oblasť, menej je niekedy viac. Je lepšie ponúknuť návštevníkom jeden nový a skutočne účinný tip, ako sa uchýliť k opakovaniu tých istých bezduchých rád, ktoré sme na internete čítali už stokrát. Keď sa chcete vyhnúť tejto chybe, položte si nasledujúce otázky:

  • Čo chcem dosiahnuť pomocou tohto článku? (informovať, zabaviť, propagovať)
  • Pre koho píšem tento článok?
  • Akú hodnotu poskytne tento článok čitateľom?
  • Aký problém môžem týmto článkom vyriešiť?

Ak máte pred sebou svoj článok a neviete odpovedať na tieto otázky, neuverejňujte ho. Bodka.

3. Príliš krátky obsah

Neuverejňujte príliš krátky obsah.

Zvyčajne je účinný iba vo vzťahu k veľmi špecifickému publiku a v prípade veľmi špecifických marketérov. Ak ste sa však dočítali až sem, pravdepodobne nie ste jedných z nich.

Ľudia klikajú na články preto, lebo ich zaujíma, čo im chcete povedať. Ak uverejňujete články s rozsahom 300 až 500 slov, neukracujete iba vašich návštevníkov ale aj seba samých.

Členovia vášho publika chcú, aby boli vaše články detailné. Veľmi radi by sa oboznámili s konkrétnymi informáciami, chcú čítať príbehy a príklady a preto vyžadujú hodnotný obsah.

Vezmime si napríklad článok o marketingu na Facebooku. Predstavte si, že by ste uverejnili príspevok na túto tému, ktorý by vyzeral takto: „Uistite sa, že vaše reklamy obsahujú červenú a modrú farbu. Príspevky uverejňujte v poobedňajších hodinách. V reklamách používajte ľudské tváre. Vždy uvádzajte svoju hodnotovú ponuku.“

A to by bolo všetko…

Myslíte si, že takýmto obsahom prilákate návštevníkov a potenciálnych zákazníkov? Určite nie.

Svoj čas by ste mali investovať do dlhých a hodnotných článkov, ktoré vašim návštevníkom naozaj pomôžu. Takýmto spôsobom si u nich vybudujete dôveru, budete sa prezentovať ako autorita v danej oblasti a so svojim publikom si vybudujete pozitívny vzťah.

Tak zabudnite na krátky obsah.

Zhrnutie

Vytváranie prvotriedneho obsahu nie je ľahkou úlohou. Potrebujete poznať, aký typ obsahu vaši čitatelia uprednostňujú a akému obsahu sa radšej vyhýbajú. Je dôležité sa vyznať vo svojej oblasti podnikania a vždy by ste mali vedieť, čo chcete svojimi článkami povedať. Zhromažďovanie informácii a písanie kvalitného obsahu si bude vyžadovať hodiny a hodiny práce. Mali by ste sa na to pripraviť.

Nie je to ľahké. Ale v konečnom dôsledku sa vám to oplatí.

Keď sa zbavíte troch typov obsahu spomenutých vyššie, vaše podnikanie sa zmení priamo pred vašimi očami. Ovplyvňovatelia trhu vás začnú rešpektovať. Vaši zákazníci sa k vám budú s radosťou vracať a vaše predaje sa budú zvyšovať.

Zdroj: Quicksprout, Bufferapp

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

4. júla 2018 6 min čitanie
Vylúčte falošné správy a hoaxy zo svojej marketingovej stratégie
V súčasnosti sa často skloňujú pojmy ako falošné správy a hoaxy a médiá často nazývajú modernú éru označením doba post-faktická. Nech už použijete akýkoľvek ter...
Čítať článok
10. mája 2018 6 min čitanie
Nehádžte polená pod „nohy“ svojej SEO stratégií
Kľúčom k úspešnému podnikaniu je dosiahnuť, aby sa o vašej spoločnosti dozvedeli tí správni ľudia. Tento cieľ najefektívnejšie dosiahnete pomocou metódy optimal...
Čítať článok
11. apríla 2018 7 min čitanie
3 dôvody, prečo by ste mali zaviesť agilný marketing
Je agilný marketing („agile marketing“) jedným z vašich cieľov na rok 2018? Ak nie, mali by ste zvážiť svoje priority. Agentúry Workfront a MarketingProfs v rok...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more