Milióny nových podnikov si denne zakladajú účty na Facebooku, Twitteri a Instagrame. Mnohé ďalšie si predplácajú reklamu cez Google. Dôvod je jednoduchý. Spoločnosti sa týmto spôsobom snažia zvýšiť návštevnosť svojich webstránok. So vzrastajúcou popularitou sociálnych sietí sa však výrazne stupňuje konkurenčný boj v oblasti online marketingu.
Táto situácia je obzvlášť znepokojujúca pre majiteľov malých podnikov. Často musia čeliť takmer nezvládnuteľnej konkurencii. Veľké korporácie majú na marketing vyčlenený omnoho vyšší rozpočet a zamestnávajú zástupy marketingových expertov. Malé podniky sa väčšinou snažia o optimalizáciu svojich stránok na Facebooku, aby z dostupného miesta na reklamu vyťažili čo najviac.
Inými slovami, online marketing je pre malé podniky zaťažkávajúcou skúškou.
Ako by jej mali čeliť? Ako by malé podniky mali prispôsobiť svoju marketingovú kampaň, aby ich doviedla k úspechu? Odpoveď je jasná. Musia sa vydať na cestu nevychodenými chodníčkami a skúšať veci, ktorým iní marketéri nevenujú pozornosť.
Pozrite sa na 4 netradičné spôsoby, pomocou ktorých dosiahnete vyššiu návštevnosť svojej webstránky.
1. Remarketing na sociálnych sieťach
Remarketing je vhodnou stratégiou predovšetkým pre užívateľov Facebooku (prípadne Instagramu) a Twitteru. Nestačí uverejniť reklamu a dúfať, že zabezpečí požadovanú konverziu. Keď pomocou Facebooku a Twitteru opakovane oslovíte zákazníkov, ktorí vašu stránku už raz navštívili a prejavili záujem o vaše produkty, zvýšite pravdepodobnosť konverzie návštevníkov na zákazníkov.
Stačí, ak na svojej stránke začnete využívať nástroj tracking pixel, ktorý vám umožní zhromažďovať hodnotné údaje o svojich návštevníkoch. Následne môžete reklamou opakovane oslovovať svojich návštevníkov a zvyšovať návštevnosť svojej stránky.
Dbajte však na to, aby ste sa opakovane nezameriavali na zákazníkov, ktorí sa už na vašej stránke prihlásili na odber reklamných materiálov. To môže byť nebezpečné. Došlo by k tomu, že si odcudzíte nielen návštevníkov, ale aj existujúcich zákazníkov. Využite nástroj Facebook Custom Audience, pomocou ktorého vyčleníte už existujúcich zákazníkov z cieľového publika svojej marketingovej kampane. Znovu ich oslovte iba v prípade, že pre nich máte novú ponuku.
2. Hlasové vyhľadávanie Google
Vyhľadávanie pomocou Google patrí medzi popredné spôsoby, ktorými zákazníci objavujú nové online podniky. V súčasnosti sa na výslnie dostáva hlasové vyhľadávanie Google Voice Search, ktoré spôsobí, že online marketing bude dosahovať oveľa zaujímavejšie rozmery.
Faraz Sayyed, ktorý je zakladateľom spoločnosti Notion Technologies, povedal: „Hlasové vyhľadávanie od spoločnosti Google je prevratnou inováciou vo vyhľadávaní informácií na internete. Kto by si dával námahu s písaním slov do vyhľadávača, keď ich stačí jednoducho vysloviť? Je to nepochybne sofistikovanejšie, rýchlejšie a pôsobí to moderným dojmom.“
Spoločnosť Northstar Research uskutočnila výskum, ktorý hovorí o tom, že v USA až 41% dospelých a 55% tínedžerov, každým dňom využíva hlasové vyhľadávanie. Spoločnosť Google v roku 2016 potvrdila, že až 20% vyhľadávaní pomocou mobilných zariadení bolo realizovaných prostredníctvom hlasových príkazov.
V roku 2015 sa až 10% vyhľadávaní na celom svete realizovalo pomocou hlasových služieb ako Siri, Cortana a GoogleNow. Organizácia Local Search Association tvrdí, že toto percento každým mesiacom predstavuje úroveň až 50 miliárd vyhľadávaní. Popularita tohto SEO trendu bude časom naďalej narastať. Je preto načase, aby tomu každé online podnikanie prispôsobilo svoju marketingovú stratégiu.
3. Mikro-ovplyvňovatelia na sociálnych sieťach
Marketing, ktorý sa opiera o ovplyvňovateľov trhu (influencerov), využíva ich popularitu a rešpekt ich fanúšikov za účelom zvyšovania viditeľnosti vašej značky. V dnešnej dobe sa vplyv konkrétnej osobnosti v online prostredí dá ľahko posúdiť pomocou rôznych štatistických metód a číselných údajov. Môžu za to predovšetkým sociálne siete.
Portál Makerly uverejnil prieskum na vzorke 800 000 účtov na Instagrame, v ktorom preukázal, že čím viac fanúšikov sa hlási ku konkrétnemu ovplyvňovateľovi, tým menej daná populárna osobnosť komunikuje so svojimi fanúšikmi. Či už prostredníctvom lajkov alebo komentárov. Osobnosti, ktoré majú menej ako 100 fanúšikov, interagujú v priemere s 8% lajkov a 0,5% komentárov. Na druhej strane osobnosti, ktoré majú viac ako 10 miliónov fanúšikov, interagujú iba s 1,6% lajkov a 0,04% komentárov.
Tieto údaje zdôrazňujú hodnotu tzv. mikro-ovplyvňovateľov. To znamená osobností, ktorých počet fanúšikov sa pohybuje medzi 10 000 a 100 000. Keď do svojej marketingovej kampane zapojíte tieto osobnosti, stále získate prístup k ohromnému počtu potenciálnych zákazníkov. Títo ľudia budú navyše oveľa viac angažovaní do činnosti daného ovplyvňovateľa trhu. Nehovoriac o tom, že za spoluprácu s menším ovplyvňovateľom trhu zaplatíte oveľa menej, ako za reklamu spojenú s veľmi populárnou celebritou.
4. StumbleUpon
Jedná sa o relatívne podceňovaný spôsob zvyšovania návštevnosti. StumbleUpon je obrovská zbierka najlepších webstránok na internete. Keď sa jedná o zvyšovanie návštevnosti, podľa služby Statcounter patrí StumbleUpon medzi 7 najvýkonnejších nástrojov. Úspešnosťou sa vyrovná, alebo dokonca prekoná, akúkoľvek inú tradičnú stratégiu v rámci online marketingu.
Čo by ste mali spĺňať pred tým, než budete môcť využívať služby portálu StumbleUpon? Po prvé, obsah uverejňovaný na vašej stránke musí byť úžasný, zábavný a relevantný. Tento portál nie je miestom, na ktorom by ste mali propagovať svoju predajnú stránku či informácie o vašich produktoch. Tomuto typu obsahu sa tu nebude dariť. Namiesto toho uverejňujte obsah v populárnej multimediálnej forme: videá, informatívne obrázkové materiály, fotografie a návody.
Po druhé, na svojej webstránke uverejnite odznak služby StumbleUpon. Tým zvýšite svoju viditeľnosť. Kód takéhoto odznaku získate priamo na portáli tejto služby. Nezabudnite si na portáli StumbleUpon založiť a kompletne vyplniť užívateľský profil. Potom už iba počkajte, kým na vašu stránku začnú prúdiť noví návštevníci.
Zdroj: Social Media Today, Quick Sprout