Prejsť na obsah
13. apríla 2017 7 min čitanie

4 otravné taktiky online marketingu, ktorým sa radšej vyhnite

Potenciálnemu zákazníkovi nemáte šancu niečo predať, ak mu vaša reklama pôjde na nervy.

Spotrebitelia otravnými taktikami online marketingu pohŕdajú

Prilákanie návštevníkov na vašu stránku si vyžaduje obrovskú námahu, kreativitu a nezanedbateľné množstvo peňazí. Znechutiť a nadobro zákazníka odohnať je to posledné, čo potrebujete.

Prehnaná automatizácia, záplava sugestívnych výziev a vytváranie nepríjemných skúseností. Prirodzene, do istej miery funguje každý typ marketingu, no ľahko prekročíte únosnú hranicu. Nižšie uvádzame štyri otravné taktiky online marketingu, s ktorými by ste mali okamžite prestať.

Nebuďte príliš otravní. Len trošku

1. Rušivé podnety v užívateľskom prostredí

Určite vás nepoteší, keď ste pri návšteve stránky okamžite zaplavení vyskakovacími (pop-up) oknami, vyžadujúcimi „iba“ vašu e-mailovú adresu. Aj pre túto taktiku existuje špecifická správna príležitosť (napríklad ako v tomto blogu 😉). Rovnako, ako keď sú správne a nesprávne zvolené pop-up okná a ponuky.

Keď usmerňujete veľké počty platených odkazov na jednu vstupnú stránku a dôjde k jednému z dvoch možných výsledkov – konverzia návštevníkov na kupujúcich, alebo odchod návštevníkov – pop-up okná môžu vaše zisky z reklám maximalizovať. Keď však so zákazníkmi jednáte na vašej hlavnej stránke, nemali by ste im zážitok z návštevy kaziť dotieravým marketingom.

Chápeme, že nie každý je pripravený nakupovať pri svojej prvej návšteve.

Nie všetky pop-up okná musia byť negatívne, hlavne ak využívajú tzv. „exit – intent“ technológiu. V takom prípade sa otvárajú vo chvíli, keď sa zákazník chystá stránku opustiť. Jeden majiteľ internetového obchodu uvádza: „Zákazníkom nechávame pri prezeraní našej ponuky a pri pohybe po našej stránke nerušenú voľnosť. Používame však pop-up, ktorý pri odchode zo stránky každému poskytne možnosť zanechať svoju e-mailovú adresu pre newsletter. Chápeme, že nie každý je pripravený nakupovať pri svojej prvej návšteve. Táto taktika nám umožňuje budovať zoznam adries potenciálnych klientov, ponúkať im zľavy, akcie a pritiahnuť ich späť na našu stránku.“

2. Kupovanie adresárov a ignorovanie zákona o spame

Ste zasypaní e-mailovým spamom 24 hodín, 7 dní v týždni?

Možno máte naozaj iba poriadne šťastie a vzdialený rodinný príslušník z cudziny vám odkázal milióny dolárov. No medzi podobnými správami býva zamiešaných hneď niekoľko marketingových e-mailov, ktoré ste si nevyžiadali a neponúkajú vám žiadnu možnosť odhlásiť sa z odberu.

Spam je otravný, protizákonný a nefunkčmý
Spam je otravný, protizákonný a nefunkčmý

Za takouto poštou stoja spoločnosti, ktoré buď všemožnými spôsobmi zhromažďujú e-mailové adresy a zaplavujú ich necielenou reklamou, alebo si kupujú e-mailové adresáre v rámci konkrétnych odvetví. Keď e-mail prichádza z adresy náhodnej domény, ide o prípad hromadnej generácie príjemcov a necielenej reklamy. Keď propagačný e-mail pochádza z domény, ktorá má niečo spoločné so samotnou ponukou, propagujúca spoločnosť má medzery v teórii kvalitného marketingu, je zúfalou, alebo kombinuje oba princípy.

Akoby nestačilo, že tento druh e-mailového marketingu je vyslovene otravný, navyše porušuje aj slovenské zákony. Napríklad v roku 2003, prezident USA podpísal federálny zákon, tzv. CAN-SPAM Act, podľa ktorého môže byť za spam udelený trest odňatia slobody až na 5 rokov. Rozosielať e-maily takto naslepo nemá význam, keďže príjemca netuší, kto vlastne ste a čo ponúkate. Namiesto toho sa zamerajte na vytvorenie adresára štýlom „double opt-in“, ktorého členovia priamo vyjadria svoj súhlas s odberom vašich propagačných materiálov, prípadne od neho môžu kedykoľvek odstúpiť. Koniec koncov, ak nemajú záujem o vaše služby, iba zaberajú priestor vo vašej databáze. Menší adresár reagujúci na vašu komunikáciu je omnoho lepší, ako rozsiahly zoznam s nízkou mierou otvorenia a preklikov.

3. Obmedzenie prístupu

Ak na svojej stránke uverejňujete kvalitný obsah s reálnou hodnotou pre zákazníka, ste na dobrej ceste k prilákaniu klientely a budovaniu dôvery, ktorú zákazníci potrebujú pred tým, ako otvoria peňaženky a vytiahnu kreditné karty.

Zákazníkom by ste k obsahu vašej stránky mali umožniť voľný prístup. Mnoho podnikateľov robí chybu, keď pred sprístupnením obsahu stránky vyžaduje e-mailovú adresu alebo zdieľanie stránky cez sociálne siete. Týmto automaticky predpokladajú natoľko intenzívny záujem o svoje služby, že návštevníci ochotne poskytnú svoj e-mail alebo interakciu cez sociálne siete. To má však naozaj ďaleko od pravdy.

V decembri roka 2016 sa naprieč stránkami publikačného systému CMS – WordPress objavilo 73,9 miliónov príspevkov, ktoré dokazujú, že existuje mnoho iných možností. Nenúťte svojich potenciálnych zákazníkov, aby vyhľadávali iné zdroje. Váš blog je zodpovedný za získavanie záujmu možných klientov a ich vzdelávanie. Informácie poskytnuté na blogu majú za cieľ konverziu čitateľov na budúcich zákazníkov. Obmedzovanie prístupu by bolo pochabé a mieru tejto konverzie by drasticky znížilo.

4. Propagácia „živých“ webinárov, ktoré sú zjavne vopred nahraté

Webináre (internetové semináre) sú dnes všade. Uchytili sa ako lesný požiar a novinky na Facebooku si neprelistujete bez toho, aby vám nejaký webinár neponúkal nadobudnutie zručností v akejkoľvek oblasti. Pre zákazníkov už nie sú novinkou.

Fráza „Neváhajte a registrujte sa okamžite, webinár začína o dve minúty!“ zaváňa nezmyslom. Je v poriadku používať vopred nahraté webináre, keďže nikto nemá čas prednášať 24 hodín denne. Nepredpokladajte však, že vaši potenciálni klienti sú hlúpi.

Mimochodom, tejto chyby sa dopustili aj ľudia z Google keď nám, agentúram, avizovali živý webinár, kam sme mali pozvať aj svojich klientov. A ten začal o 30 minút skôr a bol zjavne nahraný, čo si účastníci nenechali ujsť ako príležitosť rypnúť si.

Sú webináre efektívnym marketingovým nástrojom? Áno, sú! Musíte však pochopiť, že tisícky spoločností využívajú rovnaký softvér na tvorbu automatizovaných webinárov. Buďte transparentní. Keď prezentujete svoj webinár ako ten, ktorý je prednášaný naživo, no napriek tomu záujemcovi podstrčíte očividne vopred pripravenú nahrávku, okamžite strácate jeho dôveru a potenciálneho zákazníka.

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

4. júna 2024 7 min čitanie
Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?
Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme s...
Čítať článok
22. septembra 2020 10 min čitanie
Prečo je dôvera kľúčovým prvkom vášho marketingu?
Keď sa snažíte nadviazať kontakt s novým potenciálnym zákazníkom, iba málo prvkov je skutočne hodnotnejších ako dostatočná dôvera. Práve vzájomná dôvera je toti...
Čítať článok
4. júna 2020 4 min čitanie
Networking ako dlhodobá stratégia rozvoja biznisu
My sme čistý online. Ale na vlastnú propagáciu sme už skúsili aj rádio. A stále rozmýšľame, či by sme niekam nedali 1 billboard. Ale my radi meriame. A výkon ne...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more