Prečo nikto nečíta váš newsletter? Pretože ho neviete posielať
Existujú len 2 typy firiem. Tie, ktoré posielajú newsletter, lebo sa to musí a tie, ktoré na ňom zarábajú.
Nech ste v ktorejkoľvek skupine je len mizivá šanca, že váš newsletter má mieru otvorenia cez 30%. Šanca rapídne klesá s počtom e-mailových adries vo vašej databáze. Prečo je to tak? A ako dosiahnuť 50%? Dá sa to? Dá.
Je problém doručiteľnosť? Áno, je.
Ok, 5% vám „bouncne“ – odrazí sa od servera, lebo ste dali zlý e-mail, schránka sa nepoužíva, je plná, … Ale viac vás trápi priečinok „Reklamy“ v Gmaily a nebodaj príliš agresívny spamfilter. S tým Gmailom si neporadíte, riadi to umelá inteligencia (AI) čo znamená, že ak keď budete personalizovať predmet, Gmail sa veľmi rýchlo naučí, že ide o hromadný email. Ale so spam filtrami sa musíte vedieť dohodnúť. Dobrý návod ako na to predstavil Pavel Pola vo svojom 100 bodovom checkliste. Ak polovici z neho nerozumiete, zhrniem doručiteľnosť takto:
- Používajte systém na rozosielanie, nešupujte to cez svoj email server. Využite napr. český ecomail.cz alebo ak ste e-shop, tak určite pozrite na skvelý slovenský intelimail.sk.
Buďte osobní. Tak osobní ako to len ide.
Nebojte sa svojich zákazníkov osloviť menom. Nie je to drzé, je to príjemné. Každý si rád prečíta email od niekoho, kto ho pozná. A psychológia nepustí: Ak nás niekto osloví menom, zbystríme. Myslite na to, že ten, koho sa dotkne, že ste ho oslovili, nie je váš zákazník.
- Oslovujte menom. Vykajte krstným menom: „Július, takúto akciu ste ešte nevideli.“
Predmet musí zaujať. Použite clickbait.
Áno, je to otravná metóda bulváru, ale viete prečo ju bulvár používa? Lebo to funguje! Nielen na generovanie čísel, ale na dosiahnutie cieľa! Prečo vlastne clickbait funguje aj keď ho nikto nemá rád? Pretože je obrovská šanca, že vás článok skutočne zaujme, alebo na webe nájdete iný, ktorý vás zaujme. A v tom momente z vás opadol hnev z napálenia clickbaitom a je z vás čitateľ. Takže predmety e-mailov typu „Toto ste ešte nevideli“ alebo „Za takúto cenu iPhone inde nekúpite“ fungujú. A viem to preto, že my máme štatistiky.
- V predmete buďte prehnane bulvárni. Funguje to.
Pošlite e-mail v pravý čas
No áno, ale kedy je ten pravý čas? Pravý čas je vtedy, kedy má váš zákazník chuť si váš newsletter prečítať. Keď posielate hromadne newsletter na 10 000 e-mailov, tak asi netrafíte ideálny čas pre každého, že? A navyše rozoslanie trvá niekoľko hodín. Tak veľmi zjednodušene, pozrite sa na tento užitočný grafík v Analytics:
Nájdete ho na domovskej obrazovke Google Analytics. Ako môžete vidieť v prípade tohto webu je ten ideálny čas streda, a to vo vzácnej zhode takmer počas celého dňa. Tak si to naplánujte na stredu o 9:00 a nič nepokazíte. Ale určite nič neposielajte v sobotu.
Aj keď je streda pre tento web najlepší čas, stále sme nevyriešili všetkých zákazníkov, len väčšinu. Ale čo tí ostatní? Ideálne je posielať email každému v čase, ktorý mu osobne vyhovuje. A to už nie je triviálna úloha pre obyčajný hromadný e-mail, ale to dokážu automatizované platformy – náš obľúbený Intelimail. Ten posiela každému zákazníkovi e-mail práve v čase kedy je chtivý nakupovať.
Personalizujte – posielajte to, čo zákazníka zaujíma
A toto je najväčší problém všetkých newslettrov – čo zaujíma väčšinu našich zákazníkov? To si musíte určiť napríklad z predaja alebo návštevnosti stránok. Lenže, čo ak by ste mohli posielať nie to, čo zaujíma väčšinu zákazníkov, ale každému to, čo zaujíma práve jeho??? Čo poviete? Nezvýšilo by to náhodou rapídne mieru prekliku? Správne, zvýšilo! A neverili by ste, ako ľahko sa to dá dosiahnuť pokiaľ ste e-shop: Personalizovaným remarketingovým e-mailom v Intelimaily!
Už je to asi jasné, Intelimail je pre e-shop záchrana
Naši kamaráti z Intelimail vyvinuli systém, ktorý rieši najväčšie e-mail marketingové problémy každého malého a stredného eshopu. A my sme z neho nadšení:
- Ľahko sa implementuje – podpora to urobí za vás
- Nepotrebuje žiadnu pravidelnú údržbu ani dohľad. 0 minút námahy.
- Vie čo má poslať – vyberá konkrétne produkty podľa toho, čo zákazník pozeral
- Vie komu to poslať – oslovuje menom. Bez hanby (ok, môžete to kedykoľvek zmeniť)
- Vie kedy to poslať – posiela každý jeden email práve vtedy, keď je váš zákazník pripravený nakupovať.
- Nielenže dosahuje cez 50% otvoriteľnosť a viac ako 30% preklikovosť, on dokonca priamo zvyšuje obrat až o 20%!
- A je na 2 mesiace zadarmo!
A ešte jedna výhoda medzi nami: Intelimail zvyčajne nekončí v záložke „Reklamy“, pretože neposiela všetkým rovnaký e-mail hromadne raz za mesiac, ale „po troške“ celý deň a každý deň a každý email má iný predmet a iný obsah – pretože je PER-SO-NA-LI-ZO-VA-NÝ.
Takže tu: www.intelimail.sk