-->

Čo musí vedieť SEO špecialista

Vlado Kormančík 08.09.2020 5 minútové čítanie    Kategórie: SEO
Čo musí vedieť SEO špecialista

Ako už možno viete, tak SEO – je multi odbor a SEO špecialista musí vedieť pri svojej práci množstvo činností. Mnoho ľudí pri slove SEO snáď ako prvé napadnú kľúčové slová a spätné odkazy, no je toho omnoho viac.

Je toho mnoho, a dá sa na to pozerať z rôzneho uhla pohľadu. Buď sa môžeme pozerať na on-page a off-page, alebo môžeme hovoriť o obsahu a technickom SEO.

No poďme na to poporiadku. SEO špecialista analyzuje, navrhuje, testuje, implementuje, vyhodnocuje a vylepšuje.

Práca SEO špecialistu si vyžaduje veľa znalostí. Od technického fungovania webu, cez tvorbu a úpravu textov, komunikáciu s ľuďmi, a pochopenia ako sa ľudia správajú na webe.

Analýza webu

Analýza kľúčových slov

Analýza kľúčových slov je dôležitým podkladom pre prácu SEO špecialistu. Prezradí mu aké sa používajú kľúčové slová pri hľadaní v súvislosti s klientom a jeho podnikaním. Túto analýzu kľúčových slov môže následne použiť aj PPC špecialista pri vytváraní reklamných kampaní.

Technický audit webu

Pri technickom audite sa zisťuje technické spracovanie webu, hľadajú sa možné technické problémy a navrhujú sa ich riešenia. Súčasťou takéhoto výstupu je aj závažnosť jednotlivých problémov. Problémy, ktoré sú závažné by sa mali opraviť ako prvé, pretože zväčša majú najväčší vplyv na výkonnosť webu.

Čo by mal SEO špecialista vedieť?

Mal by vedieť ako funguje internet, ako komunikuje webový server s prehliadačom, a ako správne vytvoriť web aby mu rozumeli vyhľadávače, ale aj samotný používatelia.

Mal by mať prehľad v nasledovných veciach:

Sémantika – obsah webovej stránky je vytváraný pomocou značkovacieho jazyka HTML. Jednotlivé značky majú svoj význam.

Protokol HTTP – tak ako ľudia komunikujú medzi sebou určitými jazykmi, tak aj webový server komunikuje s prehliadačmi pomocou určitého protokolu. Je potrebné rozumieť, čo konkrétne status kódy znamenajú. Určite ste sa už stretli zo status kódom 404 Not found – stránka nenájdená. Týchto kódov odpovedí webového servera existuje celá rada. Je potrebné im rozumieť a vedieť ako ich v ktorej situácií používať.

Protokol FTP, SSH – mal by byť schopný si nahrať zmeny na webový server. Na to práve slúžia spomínané protokoly.

Nastavenie jazyka a kódovanie znakov – text je v počítačoch zakódovaný nejakým spôsobom. To znamená, že každé písmeno má pridelený nejaký kód. Aby počítače vedeli, v akom jazyku je daný text napísaný, musíme im to povedať. Každý jazyk má pridelený svoj dvojmiestny kód. Pre angličtinu to je EN, pre slovenčinu SK, a pre češtinu je to CS.

Lokalizácia – musí vedieť ako pracovať s viacjazyčnými webmi. Tu je
pre správne fungovanie medzinárodného SEA nastavenie veľmi kritické. V tomto prípade v HTML hovoríme o tzv. hreflangoch, ktoré vyhľadávačom hovoria o tom, v ktorých ďalších jazykoch je daný obsah dostupný.

Duplicity – musí ich vedieť posúdiť, musí prísť na dôvod prečo vznikli, a musí ich vedieť eliminovať. Môžu vznikať z rôznych dôvodov. Napríklad, na webe je viacero článkov na podobnú tému, alebo existuje viacero variánt toho istého produktu. Duplicity vytvárajú aj filtre vyhľadávania. Tie je potrebné správne implementovať, aby ich vyhľadávače pochopili.

Použiteľnosť – mal by vedieť základy použiteľnosti webových stránok. Web si ľudia prezerajú určitým spôsobom, na ktorý sú zvyknutí.

Rýchlosť načítania webu – mal by vedieť, ako odmerať rýchlosť webu. Je ideálne na to používať rôzne meracie nástroje. Mal by vedieť odhaliť aj jednotlivé nedostatky a poznať spôsob ich odstránenia.

Vhodnosť pre mobilné zariadenia – mal by vedieť ako sa vytvárajú dispanzívne webové stránky.

Google Analytics – musí veďieť vyhodnotiť návštevnosť na webe a správanie sa používateľov.

Google Search Consol – je nástroj, ktorý vám prezradí ako sa vášmu webu darí vo vyhľadávaní na Googli.

Nástroje na technický audit webu – sú automatické nástroje, ktoré dokážu prejsť web a upozorniť na technické nedostatky.

A množstvo ďalších vedomostí.

Ako SEO špecialista pracuje

Všetky tieto činnosti ako už bolo spomenuté v prvom odstavci sa skladajú z návrhov, implementácie, kontroly a neustáleho vylepšovania. V podstate každá zmena na webe si prejde týmto cyklom.

Z tohto dôvodu si dobrý SEO špecialista vedie podrobnú dokumentáciu vykonaných zmien na webe, aby mohol svoje rozhodnutia vyhodnotiť.

Návrhy na zmeny

Na základe výstupov z analýz sa vypracujú návrhy na zmeny na webe. Tie môžu byť technického charakteru – tieto SEO špecialista spíše a zašle na zapracovanie programátorovi.

Návrhy zmien bývajú aj obsahového charakteru. Tieto návrhy na webe vykonáva buď sám, alebo vypracováva návrhy a zadania pre copywritera, ktorý daný obsah pripraví.

Pri tvorbe grafiky a obrázkov na web spolupracuje s grafikom.

Implementácia

Mnohé zo zmien, ktoré SEO špecialista navrhne aj implementuje na webe, sú jednoducho úpravou obsahu webu.

Ak je potrebná zmena v CMS systéme, tak pre programátora spíše spôsob implementácie ním požadovanej zmeny. V mnohých prípadoch sa jedná len o doinštalovanie nejakého pluginu do CMS-ka.

Testovanie svojich domnienok

Ak je potrebné na webe vyskúšať novú metódu optimalizácie, tak ju špecialista najprv otestuje na menšom počte stránok. A ak funguje tak ako predpokladal, tak danú metódu použije aj na zvyšku webovej stránky, kde ju zamýšľa použiť.

Kontrola vykonaných zmien

Nakoniec skontroluje už vykonané zmeny na webe či už sa jedná o zmeny obsahu, alebo technické zmeny. Hlavne ich kontroluje z pohľadu či priniesli požadovaný cieľ.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.