-->

Refresh alebo redesign webu – Čo je to pravé pre vás?

Miška Fodorová 20.10.2020 3 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
Refresh alebo redesign webu – Čo je to pravé pre vás?

Všetci to poznáme. Či si kúpime dizajnové oblečenie, nový model telefónu, alebo nábytok do obývačky. Väčšinou všetko po určitom čase vyjde z módy, nahradí to nejaká novinka, alebo nás to jednoducho prestane baviť. Podobne to je aj s vašim webom.

Trendy v online svete sa vyvíjajú obrovskou rýchlosťou a platí, že to, čo bolo trendy dnes, zajtra už nemusí. Nejde iba o to, ako váš web vyzerá, ale predovšetkým o to, ako funguje a ako sa na ňom dokáže potenciálny zákazník zorientovať. Rovnako ako tieto trendy, sa neustále mení aj užívateľské správanie. Rýchly životný štýl, krátke udržanie pozornosti a potreba získať informácie čo najrýchlejšie ovplyvňujú to, ako sa na webe správame. Preto treba s vašim webom pravidelne pracovať, sledovať štatistiky, prípadne spraviť refresh, či dokonca redesign.

Čo je refresh webu?

Pod refreshom môžeme rozumieť menšiu kozmetickú úpravu existujúceho webu. Väčšinou sa ponechá existujúca štruktúra. Meniť sa môže farebnosť, texty, zmena loga, či obrázkov. Všetko sú to pomerne rýchle a jednoduché zmeny. 

Čo je redesign webu?

Redesign je značný zásah do aktuálneho webu, zmena kódu, obsahu, štruktúry a grafiky webu. Cieľom redesignu je predovšetkým zvýšenie konverzií, zníženie miery okamžitých odchodov (bounce rate) a zlepšenie používateľského zážitku (UX). Redesign je časovo náročnejší a vyžaduje si rozsiahlejšie prípravy, plánovanie, či prieskum. Po precíznej príprave a následnej implementácií zistených informácií sa váš nový web môže stať vašim najlepším predajným nástrojom.

Refresh či redesign?

Ak sa neviete rozhodnúť či je pre váš web správny refresh alebo redesign, stačí si odpovedať na tieto otázky:

  1. Máte na vašom webe problém zorientovať sa? 
  2. Je prístup k hľadaným informáciám problematický alebo zdĺhavý?
  3. Zasekli ste sa pri používaní webu a nevedeli ste kam ďalej?
  4. Nie ste spokojný s počtom konverzií?
  5. Máte vysoký bounce rate?
  6. Po vizuálnej stránke sa vám váš web už nepáči?

Ak ste odpovedali na väčšinu otázok áno, zvážte kompletný redesign vášho webu. Ťažká orientácia na webe môže mať za následok zníženie konverzií. V tomto prípade treba tiež pri redesigne myslieť na strategicky umiestnené call-to-action (CTA). Vysoký bounce rate môže mať hneď niekoľko príčin, hlavne zlé UX. Tieto príčiny je možné zistiť pri prieskume pred samotným redesignom webu.

Ak ste odpovedali na väčšinu otázok nie, je pre vás ideálny refresh. Vyzerá to tak, že váš web funguje v poriadku a vyžaduje si iba zopár menších úprav. Ak váš web performuje dobre, po technickej stránke netreba meniť nič. Skúsiť však môžete napríklad zmenu farieb, nové texty v buttonoch, či iný wording v textoch. S tým, ktoré prvky upraviť a ktoré naopak ponechať vám radi pomôžeme vďaka analýze vášho webu.

Ak ste odpovedali na všetky otázky nie, tak vám gratulujeme. Váš web je úplne v poriadku. Netreba však zabúdať preventívne sledovať metriky, aby ste vedeli v prípade nejakých zmien rýchlo zareagovať.

Refresh a redesign webu sa nikdy nekončí

Pokiaľ si myslíte, že po 3 mesiacoch práce na redesigne či refreshi máte hotovo, ste bohužiaľ na omyle. Ako bolo už spomenuté, trendy sa stále vyvíjajú a rovnako sa mení aj správanie užívateľov. Preto treba sledovať trendy, využívať analytics, heat mapy, treba testovať a porovnávať. A na základe týchto zistení rýchlo reagovať na zmeny.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.