Google má o 136% väčšie príjmy ako Walt Disney
O gigantizme Google vieme všetci
Googlim, googliš, googlime
Denne. Toto slovo prirodzene zapadlo do nášho slovníka. Osobný email na Gmaili, zoznam obľúbených videí na YouTube, na adresy Google Maps, aplikácie z Google Play, pre time management Google Calendar. Google je aj mobilný operátor a zmena algoritmu, ktorý má v mobilnom vyhľadávaní znevýhodniť webové stránky, ktoré nie sú mobile friendly, dostala apokalyptický názov Mobilgeddon. Pretože na pozícii vášho webu záleží.
Spoločnosť Google je najväčším vlastníkom médií na svete. Na tom nie je nič prekvapivé, ale pozrime sa na čísla, ktoré prináša agentúra ZenithOptimedia, jeden zo svetových lídrov v oblasti služieb mediálnych agentúr, vo svojej správe Top Thirty Global Media Owners 2015.
Rebríček 30 najväčších mediálnych spoločností na svete je zostavený podľa odhadovaných príjmov z médií. Spoločnosť ZenithOptimedia tento príjem definuje ako celkový príjem z obchodných činností, ktoré podporujú reklamu (TV vysielanie, vydávanie novín, internetové vyhľadávanie, sociálne médiá,…) a ďalšie príjmy vytvorené týmito obchodnými činnosťami.
Google posilňuje svoje prvenstvo
Google je o 136% väčší ako Walt Disney Company – druhý najväčší vlastník médií na svete, pričom minulý rok bol náskok Google 115%. Ani druhý Disney a tretí Comcast (najväčší poskytovateľ internetu a káblovej televízie v USA) dohromady, neprevyšujú príjmy internetového giganta Google.
Facebook je najrýchlejší
Príjmy Facebooku z médií narástli oproti minulému roku o 63%. Spomedzi všetkých 30 mediálnych spoločností, tak najväčšia sociálna sieť na svete rastie najrýchlejšie. Prechod z desktopu na mobilné zariadenia, neustále zdokonaľovanie Facebooku v mobile, pútavejšie reklamy, posielanie peňazí či videohovory cez Messenger – Facebook si nás chce udržať za každú cenu. Darí sa mu to. Je 10. najväčším vlastníkom médií na svete.
Čínsky vyhľadávač
Druhou najrýchlejšie rastúcou spoločnosťou je Baidu – „čínsky Google“ – ktorý oproti minulému roku narástol o 43%. Z hľadiska odhadovaného príjmu z médií sa umiestnil na 14. mieste a porazil tak osemnásty Yahoo! a dvadsiatyprvý Microsoft. Na jeho raste sa podpísal rýchly rozvoj čínskeho reklamného trhu a vylepšená technológia vyhľadávania.
Google, Facebook, Baidu, Yahoo!, Microsoft
5 spoločností z rebríčka 30. najväčších vlastníkov médií na svete, ktoré vlastnia výhradne digitálne médiá
Spoločný príjem z médií vo výške 71 miliárd USD
68% z celosvetových výdajov na digitálnu reklamu
Top Thirty Global Media Owners 2015
Chcete, aby si vás ľudia vygooglili? GoUPnite si vašu reklamu.
Zdroje: zenithoptimedia.com