Ako vytvoriť úspešnú stránku na Facebooku?
Vlastnú stránku môže mať na Facebooku dnes už každý. Či ide o veľké korporácie, malých podnikateľov na lokálnej úrovni alebo dokonca aj slávne osobnosti. Popularita tejto formy reklamy naďalej rastie a rastie ako môžete vidieť v grafe zo začiatku roka 2019.
Ako takúto jednoduchú stránku vytvoriť si ukážeme, pretože to fakt ide 🙂 Nečakajte ale, že hneď po založení vám začnú pribúdať lajky ako na bežiacom páse. Zapamätajte si, že je vždy lepšie mať menej fanúšikov, ktorí sú vašimi potenciálnymi zákazníkmi, ako veľa a tzv. “mŕtvych”. Ako to robiť čo najlepšie sa dozviete v našom článku.
Štartujeme
Prvou podmienkou je mať vytvorený svoj súkromný profil, bez neho si facebookovú stránku nevytvoríte. Ak už máte profil vytvorený, prihláste sa. Následne kliknite na šípku v pravej modrej časti Facebook lišty a vyberiete možnosť “Manage Pages”:
Potom len jednoducho kliknete na „+ Create a Page“.
Teraz si vyberiete typ fan page podľa predmetu svojho podnikania. Je potrebné myslieť na to, že každý druh/typ podnikania má iné požiadavky na svoju fan page. Facebook nám ponúka 2 možnosti – Bussines or brand (obchod alebo značka) a Community or public figure (komunita alebo verejná osoba).
Business or brand je určený na propagáciu produktov, služieb a značky. Slúži aj na oslovenie potencionálnych zákazníkov. Príspevky môžu pridávať len osoby, ktorým dáte prístup.
Community or public figure umožňuje vytvoriť facebookovú skupinu, v rámci ktorej môžu jej členovia pridávať príspevky, diskutovať napr. nadšenci zdravého životného štýlu.
Po zvolení si typu fan page je potrebné vyplniť ešte kategórie, ktoré bližšie špecifikujú vaše zameranie. Po vyplnení názvu vašej fan page a určení kategórie kliknite na „Continue“ (začať).
Dôležité je pridať pofilovú fotku a následne titulnú fotku. Dajte si na nich záležať, aby vaša fan page oslovila hneď na prvý pohľad.
Nezabudnite si nastaviť používateľské meno, ktoré sa nachádza hneď pod názvom vašej fan page. Názov by mal byť rovnaký ako má vaša fan page. Pokiaľ si chcete používateľské meno zmeniť, stačí ak kliknete v ľavom stĺpci na „About“( ak máte FB v slovenčine, tak kliknite na Informácie) a upravíte používateľské meno. Ďalej si tam viete doplniť všetky potrebné informácie o vašej firme, ako napríklad web stránku, kontakty a niečo o vás. Určite to nevynechajte a vyplňte toho čo najviac.
Správne rozmery obrázkov
Samozrejme uvedieme si nejaké tipy a triky, aby sa vaša stránka uberala tým správnym smerom 😉 Aby sme predišli zbytočným nervóznym situáciám, keď vám fotky všelijak porozťahuje alebo naopak, máte ich príliš malé, napíšeme si aj správne rozmery, ktoré by ste mali dodržiavať. Začneme profilovou fotografiou, ktorá by mala mať minimálne 180 x 180 pixelov, cover foto čiže titulná 820 x 312 pixelov (resp. 828 x 315 pixelov) alebo cover video, ktoré by malo mať medzi 20 až 90 sekúnd. Pri profilových obrázkoch alebo úvodných fotkách dosiahneme lepší výsledok tým, že nahráme fotku s logom alebo textom vo formáte PNG. Príspevky, ktoré vytvárate pre svoju Facebook stránku už majú v dnešnej dobe veľmi malý organický dosah, preto si musíte príspevky boostovať čo znamená, že ich podporíte reklamou. Rozmery iných typov príspevkov, ako napr. reklama na získavanie lajkov pre vašu stránku či preklikov na váš web, nájdete v Centre pomoci.
Tvorte príspevky a prispievajte nimi pravidelne
Pri vytvorení stránky práca nekončí, práve naopak. Postarajte sa o ňu čo najlepšie! K tomu, aby ste získavali nových fanúšikov a udržali tých starých, potrebujete byt aktívni. Netvrdíme non-stop ale pravidelnosť by tam mala určite byť. Keď to ešte spravíte ako sa hovorí “na parádu”, výsledky sa určite dostavia. Žiadne siahodlhé texty ani prezdieľavanie z iných webov! Urobte si stratégiu dopredu. Ideálne na pol roka alebo aj celý rok. Viete, kedy sú vaši fanúšikovia najčastejšie online? Pozrite si to v štatistikách. Na ktorý typ príspevku reagujú ľudia najviac? Prinášajte novinky o produkte, pýtajte sa na názory, odpovedajte na komentáre, vytvárajte súťaže, pobavte, vzdelávajte. Samozrejme nič nasilu, ale všetko pekne nenútene. Všetko v závislosti od typu stránky, ktorú spravujete. Len na vás záleží ako vás bude vaša cieľová skupina vnímať. Všetko preto robte s rozvahou 😉
Cielenie
Ak chcete zasiahnuť širšie publikum a nespoliehať sa len na organický dosah vašich príspevkov (ktorý vzniká šírením postov medzi priateľov vašich fanúšikov vďaka ich komentovaniu, zdieľaniu,…), podporte príspevok reklamou a zacieľte ho na potenciálnych zákazníkov. Za niekoľko eur môžete príspevok dostať na nástenky tisícov užívateľov, ktorí vašu stránku zatiaľ nelajkli. Každý príspevok môžete cieliť podľa demografických charakteristík (krajina, pohlavie, vek,…) či záujmov a mnoho iných kritérií. Viete, kto je vaša cieľovka, poznáte konkurenčné stránky a máte prehľad o záujmoch ľudí, ktorým by sa mohol páčiť váš produkt/služba? Využite to. Facebook ponúka hneď niekoľko formátov reklamy (a stále je ich viac). Vyberte si ten správny. Vytvorte si viac reklamných skupín, testujte, či lepšie reagujú muži alebo ženy. Oplatí sa vám reklamu púšťať aj na desktopy? Keď chcete získať zapojenie pod príspevkom, nebolo by lepšie vypnúť zobrazovanie v pravom stĺpci? Resp. ak ste aj vlastníkom Instagramového účtu, nebolo by vhodné príspevok zdieľať aj tam? Chcete info v príspevku šíriť masívnejšie medzi ľudí alebo chcete interakcie? Nasmerujte ľudí z vášho webu na svoj Facebook. Skúšajte, čarujte, optimalizujte.
Merajte
Facebook vám ponúka možnosť nahliadnuť do aktivít na vašej stránke. Nájdete tu napr. údaje o dosahu konkrétnych príspevkov, vývoji počtu či demografickej štruktúre fanúšikov. Viete vyselektovať, ktorý typ postov vám engagement (zapojenie) fanúšikov neprináša a ktorý je, naopak, úspešný. Spoznávajte svoje publikum a prispôsobujte mu stratégiu. Viete, ako fungujú vaši fanúšikovia a akého pohlavia sú? V štatistikách si zistíte mnoho vám užitočných informácií. Máte vytvorenú stránku, ale nemáte čas venovať sa jej správe naplno? Nemáte vytvorenú stránku, pretože prostredie Facebooku nepoznáte, ale veríte sile reklamy na sociálnej sieti? No tak nás neváhajte kontaktovať 🙂 A ak vás zaujíma Facebook a reklama na ňom, prečítajte si aj naše ostatné články v ktorých sa dozviete novinky zo sociálneho sveta a to nie len Facebooku. Rôzne vylepšenia, typy a triky ako na niektoré veci sú nemenej zaujímavé.