Reklama na Facebooku: Ako propagovať fan stránku? (4/4)
V štvrtom diele nášho seriálu sa pozrieme na to, ako pracovať s reklamami na vašich Facebook stránkach.
Ak ste si už vytvorili stránku so super profilovkou a napr. kreatívne spracovaným coverom, príspevky postujete pravidelne, na svoj web ste umiestnili Facebook widget a všetci vaši priatelia dostali pozvánku na lajkovanie, ale príspevky zdieľa iba vaša mamka a počet fanúšikov sa zastavil na stovke, treba sa pustiť do reklamy. Tu som načrtol iba ilustračnú situáciu. Na reklamu netreba zabúdať pri akejkoľvek fan stránke, či už má 200 alebo 100 000 fanúšikov.
Vytvárať kvalitný obsah na sociálnych sieťach s dosahom v priemere 5% vašich fanúšikov je veľká škoda. Reklamou vieme zasiahnuť buď oveľa viac fanúšikov vašej stránky, ktorí už vašu značku poznajú, alebo ich priateľov či fanúšikov stránok vašich konkurentov.
Pozrime sa teda, ako pracovať s reklamami na fan stránke
Nedávno sme písali o tom, aké formáty reklamy ponúka Facebook. Svet online marketingu sa však neustále mení a medzičasom nám pribudli ďalšie spôsoby platenej Facebook propagácie. Nimi sú Local Awareness, Lead Generation a Instagram reklamy, ale o nich si napíšeme nabudúce.
Najvyužívanejšie reklamné formáty pre fan stránky sú Page Likes reklamy a Post Boost reklamy.
Reklamy na získavanie Likes
Ak chcete zvýšiť počet fanúšikov vašej stránky, toto je ten najjednoduchší spôsob. Pri tvorbe banneru treba dodržať špecifikácie, ktoré nájdete vo Facebook ads guide. Na propagáciu vašej fan stránky pritom viete využiť obrázkové bannery alebo video. Pri tvorbe bannerov určite odporúčam vytvoriť viacero variantov a podľa ich výkonu následne vypnúť tie, ktoré fungujú horšie. Bežne sa stáva, že nášmu klientovi sa páči banner A, ale do kampane pustíme aj banner B, ktorý sa mu až tak nepáčil, no presvedčili sme ho, že vyskúšať oba bude najlepšia cesta.
Takto vyzerá reklama na likes:
V jednom konkrétnom prípade to nakoniec dopadlo tak, že banner B mal o 51,9% nižšiu cenu za dosiahnutý like a o 3 body vyššie skóre relevancie. Na to, aby ste dosiahli vysoké skóre je potrebné vytvoriť relevantnú a pútavú reklamu. Jasne uviesť, čo od užívateľa očakávate, teda v tomto prípade LIKE a tiež je vhodné spomenúť dôvod, prečo by mal na LIKE kliknúť.
Okrem testovania grafiky reklám je dobré testovať aj cielenie. Rozdeľte si kampaň na viac reklamných setov a cieľte buď na návštevníkov vašich stránok, alebo podľa záujmov, či demografie. Po nejakom čase si vyhodnoťte spôsob cielenia a môže sa pokračovať v optimalizácii 🙂
Napr. tieto dva bannery sme testovali cez AB. Čo myslíte, ktorý bol úspešnejší?
Druhý z nich si viedol lepšie. Mal o 51,9% nižšiu cenu za LIKE!
Boost príspevkov
Takýmto spôsobom viete zvýšiť zapájanie fanúšikov, ale aj nefanúšikov do diania na vašej stránke. Funguje to podobne, ako pri reklame na lajky s tým rozdielom, že príspevok je len jeden. Netreba zabúdať na to, že boostovaný príspevok nesmie obsahovať viac ako 20% textu, lebo v opačnom prípade bude zamietnutý a ostane tak napospas slabému organickému dosahu.
Príklad úspešne boostovaného postu:
Na analýzu textu v príspevku môžete využiť nástroj Facebooku a aby ste si boli istí na 100%, odporúčam boostnuť ako pripravený na publikovanie. Vyvarujete sa tak vymazávaniu príspevku a následnému nahrávaniu upraveného. Cielenie je aj v tomto prípade veľmi dôležité, takže by sa nemalo zabúdať na testovanie aj tu. Postupne sa naučíte, aké publiká na aké posty reagujú najlepšie a jednoducho si ich môžete uložiť a používať tak pravidelne pri každom boostovaní.
Využite možnosti cielenia, ktoré Facebook ponúka
Tu chcem spomenúť, že určite netreba zabúdať na remarketing. Zasiahnete tak ľudí, ktorí vašu značku alebo produkt už poznajú, lebo navštívili váš web a určite bude ľahšie a lacnejšie získať like či komentár od nich, ako od niekoho, kto vás nepozná vôbec. Taktiež, ak máte k dispozícií emailový zoznam ľudí, ktorí odoberajú váš newsletter, alebo si u vás v minulosti nakúpili, môžete ho jednoducho naimportovať a zasiahnuť tak ľudí, ktorí sú s touto adresou registrovaní na Facebooku.
Na záver
Nevyhadzujte vaše peniaze von oknom a nemrhajte vaším časom. Za správou sociálnych profilov stojí veľa práce a nešíriť ju medzi masy by bola veľká škoda. Prajem veľa šťastia pri propagovaní vašej značky tak, aby mala čo najlepšiu odozvu od vášho publika, aby ju ľudia poznali a mali radi.