-->

5 dôvodov, prečo ľudia opúšťajú vašu stránku

Miška Fodorová 19.11.2015 3 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
5 dôvodov, prečo ľudia opúšťajú vašu stránku

Vysoká návštevnosť stránky, no žiadne konverzie. Návštevníci odchádzajú skôr, ako zistia potenciál vášho produktu či služby. Poznáte to? Ukážeme vám, kde je chyba.

 

1. Stránka sa pomaly načítava

Pomalé načítanie je jedným z hlavných dôvodov, prečo ľudia odchádzajú zo stránky. Môžete predávať ten najlepší produkt alebo poskytovať najlepšiu službu, ale pokiaľ sa vaša stránka načítava dlho, prídete o veľké množstvo zákazníkov. Podľa Kissmetrics47% užívateľov opustí stránku po 2 sekundách načítavania a 40% užívateľov po 3 sekundách. Vysoké čísla, však?

Rýchlosť načítania stránky ovplyvňuje napr. dátový formát obrázkov, množstvo pluginov v administračných systémoch, množstvo skriptov na stránke, či rozsiahly a neoptimalizovaný kód.

pomale-nacitanie-stranky

2. Zastaraný design a nesprávne rozloženie prvkov stránky 

V minulosti sa využívalo veľa prechodov a tieňov v snahe vytvoriť akýsi 3D efekt. Samostatnou kategóriou je flash, ktorý je v mobilných zariadeniach a často aj na desktopoch blokovaný. Ak sa návštevníkovi zobrazí stránka vo flashi, je viac než pravdepodobné, že ju ihneď opustí.

Naopak, dnes sa stal design synonymom jednoduchosti až minimalizmu. Využívajú sa tzv. hero images (obrázky na celú šírku monitora), ghost buttony, veľký medziriadkový preklad, tenké rezy písma a flat grafika. Okrem toho, že takýto design vyzerá elegantne a profesionálne, je výborným riešením aj pri tabletoch a smartfónoch.

Mať pekný design však nestačí. Mali by sme myslieť aj na použiteľnosť a rozloženie jednotlivých prvkov. Logo v ľavom hornom rohu či vertikálne menu na ľavo – znie to ako samozrejmosť, ale pokiaľ zvolíte netradičné umiestnenie takýchto prvkov, návštevník môže byť zmätený, nenájde, čo potrebuje a nakoniec odíde.

 

pomale-nacitanie-stranky-1

3. Nezaujímavý a ťažko čitateľný obsah

Celkový pozitívny pocit z designu nevyvoláva iba farba, logo či banner. Dôležitú úlohu tvorí aj samotný text. Treba si uvedomiť, že ľudia stránky nečítajú, ale prezerajú. Základom je výber fontu, ktorý bude ľahko čitateľný pre každého (aj pre ľudí s určitým zdravotným postihnutím, napr. pre dyslektikov). Dôležité informácie je dobré zvýrazniť, použiť veľké a lákavé nadpisy, odlišovať ich farbou, fontom,  využívať call-to-actions (CTA). Práve tieto prvky dokážu prilákať pozornosť a návštevník stránky je zas o kúsok bližšie k tomu, aby sa stal zákazníkom.

Po obsahovej stránke, by mali byť texty krátke a výstižné. Taktiež je dôležité texty písať tak, aby im rozumela široká verejnosť. Odborná terminológia môže vyzerať profesionálne, ale čo z toho, keď jej zákazník nebude rozumieť?

pomale-nacitanie-stranky-2

 

4. Auto-play videa

Video sa stalo veľmi obľúbeným prvkom v modernom designe. No nič nie je otravnejšie, ako keď otvoríte stránku a začne vám hrať nejaké video bez toho, aby ste ho sami spustili. Návštevníci stránok preferujú, keď si môžu sami vybrať, kedy a ako budú prijímať obsah vašej stránky. Ak na stránku umiestnite video, dovoľte im, aby sa sami rozhodli, kedy si ho chcú pozrieť.

pomale-nacitanie-stranky-4

 

5. Stránka nie je responzívna

V dnešnej dobe smartfónov a tabletov by mala byť optimalizácia stránok pre mobilné zariadenia samozrejmosťou. Nikoho predsa nebaví scrollovať zľava doprava, alebo sa niekoľko minút snažiť na malom displeji mobilu stlačiť ešte menšie tlačidlo „čítať viac“.

Taktiež po zmene Google algoritmu sa responzívne stránky zobrazujú v mobilnom vyhľadávaní vyššie ako tie, ktoré mobilný design nemajú.

 

pomale-nacitanie-stranky-5

 

V prípade akýchkoľvek otázok nás neváhajte kontaktovať 🙂


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.