Odhalenie: Ľudia Vás hľadajú cez mobily! Čo na to Váš web?
V decembrovom blogu z Dublinu sme spomínali, že podľa Google sú mobily budúcnosťou vyhľadávania a teda aj návštevnosti stránok. Tak sme sa na to pozreli bližšie.
Nedá sa nevšimnúť si, že ľudia mobily používajú stále viac a pritom telefonujú stále menej. Stráviť priemerne 147 minút denne telefonovaním pre väčšinu z nás nie je možné. Môžeme preto predpokladať, že okrem iných činností, bude aj návštevnosť stránok z mobilov naozaj rásť.
Dva-tri roky dozadu nikto neriešil, ako sa zobrazuje stránka na mobile. Dnes je responzívny dizajn developerskou témou číslo 1. Ako je to ale so skutočnými číslami?
Návštevnosť z mobilov ovplyvní samotný obsah stránok a aj spôsob, ktorým sa propagujú. Pokiaľ stránka využíva ako hlavný spôsob komunikácie Facebook, prípadne im niečo hovorí reklama na Facebooku, bude aj návštevnosť predmetnej stránky z väčšej časti mobilná, pretože väčšina návštevnosti Facebooku je z mobilov.
Ako sme na tom my?
Pozreli sme sa bližšie na údaje o návštevnosti našej vlastnej stránky. Od roku 2013 doteraz stránka GoUP – Reklama na Internete používala reklamu na Google a nevyužívala žiadne iné online formy propagácie, teda ani Facebook reklamu. Teda dá sa povedať, že naša návštevnosť nebola priamo ovplyvnená formou reklamy.
Čo pre nás znamená vysoká návštevnosť z mobilov
39%-ná návštevnosť z mobilných zariadení je už obrovské číslo, ktoré nesmieme v žiadnom prípade zanedbať. Znamená to pre nás, že ak sme v prvom kvartáli 2014 nemali plnohodnotnú mobilnú verziu stránok, zaspali sme dobu. Našťastie sme ju mali.
Otázka teda neznie, ako sme na tom my, ale ako ste na tom Vy?
Pozrite sa cez mobil na svoju stránku. Vyzná sa v nej človek, ktorý ju vidí prvýkrát? Vyhľadajte si ju v Google. Označí ju Google ako Optimalizované pre mobily? Ak nie, radšej nás kontaktujte.
A čo mobilní používatelia? Nakupujú?
Nenakupujú. Robia prieskum a nákup dokončujú na desktope. Na konverziách je jednoznačne vidieť, že objednávky stále prebiehajú na desktopoch. Takže podľa mylnej interpretácie dát dochádza k tomuto: Desktopu klesá návštevnosť, ale pritom rastie konverzný pomer. Mobily majú konverzie katastrofálne, keďže desktopu miera konverzie stúpa. Mylný záver marketéra = mobily sú nepodstatné, tlačme na desktop. Chyba lávky: mobily síce nerobia objednávky, ale predchádzajú im ako prvý kontakt, teda asistujú na konverznej ceste, ktorá by bez nich ani nezačala.
Čo teda musí urobiť chytrý marketér?
Musí pozrieť na asistované konverzie vo svojom Analytics a vyhodnotiť si, za čo skutočne môžu mobily a za čo desktop. Prirodzene ide o cross-device metriku (sú zapojené rôzne zariadenia, čiže rôzne cookies), preto Analytics nedokáže asistované konverzie mobilom spoľahlivo priradiť. Pokiaľ nevyužívate nastavenie Analytics s identifikáciou User ID, čo už je iná téma.