-->

Google má rád prehľadnosť. Aj v mobilných reklamách

Jakub Gombár 18.03.2015 3 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
Google má rád prehľadnosť. Aj v mobilných reklamách

Google nazval rok 2015 rokom mobilov a tabletov. Každý deň vyhľadávajú užívatelia cez svoje mobilné zariadenia viac a viac. Google sa tomuto trendu, samozrejme, prispôsobuje veľmi flexibilne, no čo to znamená pre všetkých, ktorí chcú, aby sa zobrazovali v rámci organických, či AdWords výsledkov čo najvyššie?

 

Viacero zmien Google už implementoval, ako napríklad nový typ Google AdWords kampaní zameraných len na telefonické akcie.

 

Google chce byť prehľadný

Od februára Google začal testovať farebné oddeľovače výsledkov reklám v mobilnom vyhľadávaní. Táto kozmetická zmena sa však zatiaľ nezobrazuje všetkým užívateľom. Aj tento krok je snahou Google urobiť výsledky vyhľadávania prehľadnými aj na menších uhlopriečkach a zlepšiť tak užívateľskú skúsenosť.

 

Google

 

To, aby sa vaša mobilná AdWords reklama zobrazovala čo najvyššie, je pri mobilných zariadeniach ešte dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Okrem toho, že sa pri mobilných výsledkoch zobrazujú na najvyšších pozíciách namiesto troch len dve reklamy, miera prekliku na prvú reklamu nad organickými výsledkami vyhľadávania je o 43,5% vyššia, ako miera prekliku na prvú reklamu pri vyhľadávaní v klasickom prehliadači na počítači.

 

Google spustí nový vyhľadávací algoritmus

O tom, že vaše webové stránky dnes musia mať svoju mobilnú verziu, už vieme. A o tom,  že je váš web optimalizovaný pre mobilné zariadenia, informuje Google používateľov priamo vo vyhľádávaní už dnes.  Čo by vás však malo zaujímať oveľa viac je to, že od 21. apríla Google spustí nový vyhľadávací algoritmus, ktorý bude posúvať na vyššie pozície práve tie stránky, ktoré ponúknu dobrý užívateľský zážitok práve mobilným používateľom. Ak ešte neviete, či Google vaše stránky považuje za „mobile friendly“, tak si to môžete veľmi jednoducho overiť vďaka testu vhodnosti pre mobilné zariadenia, kde vám Google veľmi rýchlo a jasne vysvetlí, ako ste na tom s vašou stránkou.

 

Reklamy v Google Play obchode

Ďalšou samostatnou kapitolou vo vyhľadávaní sú mobilné aplikácie. Ak ste si nechali spraviť svoju vlastnú, prečo ju nespropagovať a nevyťažiť z nej maximum? Na toto vám poskytuje množstvo nástrojov nie len Google. Významnou novinkou sú reklamy priamo v Google Play obchode s aplikáciami pre android. Táto možnosť zatiaľ beží v pilotnom programe, no už teraz ponúka veľa možností ako docieliť to, aby sa vaša appka zobrazovala ľuďom, ktorí potrebujú práve vašu pomoc.

google

Ak takúto možnosť nemáte, zatiaľ určite implementuje na vaše stránky tzv. „Smart App Banners“, ktoré sa zobrazia návštevníkom, ktorí appku nainštalovanú nemajú a priamo ich tak presmerujú do aplikačného obchodu s vašou firemnou aplikáciou. Ďalší problém nastáva vtedy, ak váš zákazník aplikáciu už nainštalovanú má, ale prestal ju využívať. V tomto vám vie veľmi dobre pomôcť AdWords, kde je možné mobilnú reklamu zacieliť presne na tých potenciálnych zákazníkov, ktorí vašu appku dlhšie neotvorili a tak im pripomenúť jej výhody, či novinky po poslednej aktualizácii.

Na záver spomenieme ešte jednu špekuláciu zo sveta mobilných reklám. Nedávno priniesol The Economic Times správu, že Google rokuje s indickou reklamnou sieťou InMobi o ich prípadnej akvizícii. Odhadovaná čiastka, ktorú by mal Google zaplatiť, je podľa agentúry Reuters 1 miliarda amerických dolárov. Economic Times však uvádza možnú sumu vo výške až 2 miliardy dolárov. InMobi v poslednom kvartáli minulého roka dosahoval zásah viac ako 1 miliardu unikátnych mobilných zariadení, vďaka čomu sa táto platfoma stala prvou, ktorá dosiahla takýto míľnik. Tento nákup by mohol Googlu veľmi pomôcť najmä v boji s Facebookom, ktorý minulý rok v USA zinkasoval až o 191,6 % vyššie tržby za mobilnú reklamu.

 

AKTUALIZOVANÉ:

CEO InMobi Naveen Tewari sa pre New York Times vyjadril, že chcú zostať nezávislou spoločnosťou a odmietol špekulácie o tom, že by uvažovali o akvizícii s Google. Tiež ale dodal, že pripravujú v blízkej budúcnosti s InMobi vstúpiť na burzu.

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.