Google má rád prehľadnosť. Aj v mobilných reklamách
Google nazval rok 2015 rokom mobilov a tabletov. Každý deň vyhľadávajú užívatelia cez svoje mobilné zariadenia viac a viac. Google sa tomuto trendu, samozrejme, prispôsobuje veľmi flexibilne, no čo to znamená pre všetkých, ktorí chcú, aby sa zobrazovali v rámci organických, či AdWords výsledkov čo najvyššie?
Viacero zmien Google už implementoval, ako napríklad nový typ Google AdWords kampaní zameraných len na telefonické akcie.
Google chce byť prehľadný
Od februára Google začal testovať farebné oddeľovače výsledkov reklám v mobilnom vyhľadávaní. Táto kozmetická zmena sa však zatiaľ nezobrazuje všetkým užívateľom. Aj tento krok je snahou Google urobiť výsledky vyhľadávania prehľadnými aj na menších uhlopriečkach a zlepšiť tak užívateľskú skúsenosť.
To, aby sa vaša mobilná AdWords reklama zobrazovala čo najvyššie, je pri mobilných zariadeniach ešte dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Okrem toho, že sa pri mobilných výsledkoch zobrazujú na najvyšších pozíciách namiesto troch len dve reklamy, miera prekliku na prvú reklamu nad organickými výsledkami vyhľadávania je o 43,5% vyššia, ako miera prekliku na prvú reklamu pri vyhľadávaní v klasickom prehliadači na počítači.
Google spustí nový vyhľadávací algoritmus
O tom, že vaše webové stránky dnes musia mať svoju mobilnú verziu, už vieme. A o tom, že je váš web optimalizovaný pre mobilné zariadenia, informuje Google používateľov priamo vo vyhľádávaní už dnes. Čo by vás však malo zaujímať oveľa viac je to, že od 21. apríla Google spustí nový vyhľadávací algoritmus, ktorý bude posúvať na vyššie pozície práve tie stránky, ktoré ponúknu dobrý užívateľský zážitok práve mobilným používateľom. Ak ešte neviete, či Google vaše stránky považuje za „mobile friendly“, tak si to môžete veľmi jednoducho overiť vďaka testu vhodnosti pre mobilné zariadenia, kde vám Google veľmi rýchlo a jasne vysvetlí, ako ste na tom s vašou stránkou.
Reklamy v Google Play obchode
Ďalšou samostatnou kapitolou vo vyhľadávaní sú mobilné aplikácie. Ak ste si nechali spraviť svoju vlastnú, prečo ju nespropagovať a nevyťažiť z nej maximum? Na toto vám poskytuje množstvo nástrojov nie len Google. Významnou novinkou sú reklamy priamo v Google Play obchode s aplikáciami pre android. Táto možnosť zatiaľ beží v pilotnom programe, no už teraz ponúka veľa možností ako docieliť to, aby sa vaša appka zobrazovala ľuďom, ktorí potrebujú práve vašu pomoc.
Ak takúto možnosť nemáte, zatiaľ určite implementuje na vaše stránky tzv. „Smart App Banners“, ktoré sa zobrazia návštevníkom, ktorí appku nainštalovanú nemajú a priamo ich tak presmerujú do aplikačného obchodu s vašou firemnou aplikáciou. Ďalší problém nastáva vtedy, ak váš zákazník aplikáciu už nainštalovanú má, ale prestal ju využívať. V tomto vám vie veľmi dobre pomôcť AdWords, kde je možné mobilnú reklamu zacieliť presne na tých potenciálnych zákazníkov, ktorí vašu appku dlhšie neotvorili a tak im pripomenúť jej výhody, či novinky po poslednej aktualizácii.
Na záver spomenieme ešte jednu špekuláciu zo sveta mobilných reklám. Nedávno priniesol The Economic Times správu, že Google rokuje s indickou reklamnou sieťou InMobi o ich prípadnej akvizícii. Odhadovaná čiastka, ktorú by mal Google zaplatiť, je podľa agentúry Reuters 1 miliarda amerických dolárov. Economic Times však uvádza možnú sumu vo výške až 2 miliardy dolárov. InMobi v poslednom kvartáli minulého roka dosahoval zásah viac ako 1 miliardu unikátnych mobilných zariadení, vďaka čomu sa táto platfoma stala prvou, ktorá dosiahla takýto míľnik. Tento nákup by mohol Googlu veľmi pomôcť najmä v boji s Facebookom, ktorý minulý rok v USA zinkasoval až o 191,6 % vyššie tržby za mobilnú reklamu.
AKTUALIZOVANÉ:
CEO InMobi Naveen Tewari sa pre New York Times vyjadril, že chcú zostať nezávislou spoločnosťou a odmietol špekulácie o tom, že by uvažovali o akvizícii s Google. Tiež ale dodal, že pripravujú v blízkej budúcnosti s InMobi vstúpiť na burzu.