Online reklama. 5 svetových médií vs. Google a Facebook
5 nadnárodných médií spojilo svoje sily, aby konkurovali Googlu a Facebooku.
Britské denníky The Guardian, Financial Times, týždenník The Economist, americká spravodajská stanica CNN a medzinárodná spravodajská agentúra Reuters ohlásili spoločné kroky pri vytvorení jednotného systému online reklamy. Zoskupenie, ktoré si hovorí The Pangaea Alliance (podľa superkontinentu Pangea) má vyvážiť silu Googlu a Facebooku na poli internetovej reklamy.
Tim Gentry z The Guardian sa vyjadril, že jedinečnosť Aliancie Pangaea spočíva v kvalite partnerov a dôveryhodnosti mediálneho prostredia, ktoré vytvárajú.
110 miliónov
Online reklama a obrovský priestor pre jej inzerciu. Kvalitnému publiku. To je spojenie piatich obrovských mediálnych hráčov, ktoré vytvorilo publikum s viac ako 110 miliónmi online čitateľov. Spoluprácou chce zabrániť odlivu reklamných investícií smerom k najväčším technologickým gigantom – Googlu, Facebooku a Microsoftu.
Pre zaujímavosť, podľa e-Marketer bude mať v tomto roku Google spolu s Facebookom až polovičný podiel na britskom trhu internetovej reklamy (viac ako 1 miliarda libier).
Vplyvné publikum
The Pangaea Alliance ponúka kvalitný reklamný priestor. Silu svojho 110 miliónového publika obhajuje silou vplyvu tých, ktorí ho tvoria. Každý štvrtý sa vraj výškou svojho príjmu zaraďuje do najvyššej platovej triedy.
Reklama a efektívnejšie zacielenie
Ako uvádza CNN Press Room, inzerenti získajú prístup k hodnotným informáciám kooperujúcich médií, nadobudnú silnejšie prepojenie s čitateľmi a schopnosť pochopiť publikum lepšie ako kedykoľvek predtým. Mediálni giganti hovoria o najlepšom zacielení internetovej kampane.
Beta verzia projektu bude spustená už budúci mesiac a spolupráca päťsily v predaji reklamného online priestoru by sa mala plne rozbehnúť ešte tento rok.
Čo myslíte, dokáže táto supermediálna aliancia konkurovať reklamnej sile Facebooku a Googlu?
Zdroje: marketingland.com, theguardian.com, cnnpressroom.blogs.com