500mil. produktov od 500tis. predajcov. FB kúpil TheFind
Facebook kúpil TheFind. Vyhľadávač tovarov, ktorý na svojej homepage oznamuje, že bude najbližšie týždne mimo prevádzky. Spojil totiž sily s Facebookom.
Kľúčoví členovia tímu sa pridali k najväčšej sociálnej sieti. Technológie, ktoré TheFind zdokonaľoval počas deviatich rokov svojej existencie, chcú čo najlepšie integrovať do Facebook reklamy, ktorá nás zasahuje denne. Aby nás zasahovala ešte lepšie.
Prečo TheFind?
Zadaním názvu produktu, ktorý chcete kúpiť, vám TheFind zobrazí vyhovujúce položky spomedzi obrovskej databázy produktov. Obrovskej. 500 miliónov produktov od 500 tisíc predajcov. Všeobecné pomenovanie produktu ako „okuliare“ ďalej špecifikujete podľa ceny, ktorú ste ochotní zaplatiť, farby a pod. Aby ste zredukovali nekonečný počet strán s výsledkami vyhľadávania. Veď to poznáte (Heureka).
Osobné preferencie
TheFind začal spolupracovať s Facebookom už v roku 2010. Tým, ktorí hľadali produkty, umožnil prihlásenie prostredníctvom Facebook účtov. Na základe ich „lajkov“ pod jednotlivými tovarmi, tak dokázal lepšie špecifikovať ďalšie, ktoré by sa im mohli páčiť. Po prihlásení na Facebook a prispôsobení osobných preferencií zobrazoval potenciálnym zákazníkom produkty, ktoré daným kritériám vyhovovali. Úlohou Facebooku je spájanie. Podľa hovorcu sociálnej siete je čoraz dôležitejšie spájanie ľudí s produktmi. Aj preto akvizícia TheFind.
Lokalizácia kamennej predajne
Viac ako 90% nákupov sprostredkovaných cez TheFind sa uskutočnilo v kamenných predajniach. Pri položke, ktorá vás zaujala, vám tento vyhľadávač ponúkol možnosť rozbalenia mapy s lokalizáciou najbližších predajní, ktoré mali daný produkt v ponuke. Kliknutím na konkrétnu predajňu zobrazil jej vzdialenosť, telefónne číslo a adresu.
Facebook vs. Google a Amazon
Technológia a skúsenosti tímu TheFind by mohli pomôcť pri zavádzaní „Buy buttonu“, ktorý začal Facebook testovať už v júli minulého roku.
Implementovanie Product Ads, dynamických reklám na Facebooku, ktoré umožňujú zobraziť v jednom príspevku 3 až 5 produktov naraz, možnosti pre zacielenie vašej kampane cez Custom Audiences a odkúpenie vyhľadávaču tovarov TheFind, stavajú Facebook do role silného hráča na poli internetovej reklamy.
Mal by sa Google a Amazon obávať konkurencie?
Zdroje: cio.com, marketingland.com