Remarketujte strategicky
Čo je remarketing, a ako funguje, ste mali možnosť zistiť v prvom článku zo série Remarketing poporiadku. V dnešnom článku sa zameriame na to, ako správne určiť stratégiu remarketingovej kampane.
Remarketing sme si nastavili minule, ako ale pokračovať ďalej? Teraz už vieme rozoznať užívateľov a cieliť na tých, ktorí aspoň raz navštívili našu stránku. Ako ich ale zacieliť správne? Tu je dôležité premyslieť si pár kľúčových vecí.
Zamyslite sa
Ako dlho trvá, kým človek po oboznámení sa s produktom ho reálne aj kúpi? Po lopate, určite si, za aký čas sa potenciálny zákazník rozhodne kúpiť si u vás tovar alebo službu. Načo? Je potrebné vedieť, kedy treba užívateľa osloviť. Veľmi dobrý príklad – predajca náplní do tlačiarní. Náplň do tlačiarne vydrží užívateľovi v priemere 30 dní. To je ten čas, kedy je veľká pravdepodobnosť, že užívateľ vykoná konverziu.
Čo potrebuje užívateľ, ktorí vás už pozná, vidieť?
Potenciálny zákazník síce už videl vašu stránku, pozrel si vaše produkty, ale odišiel preč bez vykonania konverzie (nevykonal sledovaný cieľ na vašej stránke). Čo si potrebuje tento užívateľ prečítať, resp. vidieť, aby sa rozhodol vykonať konverziu? Vytvorte pútavý banner (obrázok v obsahovej sieti Google) alebo textovú reklamu, ktorá prinúti daného užívateľa vrátiť sa späť na vašu stránku a následne vykonať konverziu.
Akú pútavú informáciu teda použiť…
Aby ste prinútili užívateľa vykonať konverziu v závislosti od vášho produktu alebo služby? Možností je viacero. Treba si uvedomiť, že remarketingový zákazník vás už pozná, preto v takomto prípade máte v konverznej ceste o krok menej. Treba ho už len správne osloviť. Jedným typom môže byť akcia alebo zľava. Druhým typom informácie môže byť prispôsobená reklama na základe uplynutia času, kedy sa užívateľ rozhodne vykonať konverziu. Tak, ako som spomínal vyššie, po cca 30 dňoch zobraziť napr. reklamu s textom: ,,Už Vám dochádza toner? Objednajte si ďalší!“
Čo ak mám veľmi veľký remarketingový zoznam?
V takomto prípade si treba remarketingový zoznam ešte užšie rozsegmentovať na viac remarketingových podzoznamov. Máte viac okruhov vášho sortimentu? Dobrý príklad – ste predajca interiérového vybavenia domácností. Vytvorte si remarketingový zoznam pre sedačky, skrine atď. Opäť môžete ešte špecifickejšie zacieliť vašu reklamu na užívateľov.
Tak, teraz už viete, že remarketing si vyžaduje prípravu stratégie. Dôležité je uvedomiť si, že sa netreba za každú cenu zobrazovať užívateľovi. Vnucovaná reklama môže mať opačný efekt, aký ste chceli propagovaním docieliť. Je preto nevyhnutné rozmýšľať nad limitom zobrazení na používateľa za deň.
Čo ak ste online e-shop a máte obrovské množstvo sortimentu, ktoré by ste chceli propagovať? Bolo by časovo neprípustné nastavovať reklamu na každý jeden produkt samostatne. Presne v takomto prípade sa využíva dynamický remarketing. A presne ten vám priblížim v ďalšom článku zo série Remarketing poporiadku.