#PBS16: 8 hodín toho najlepšieho z reklamy Google
Performance&Branding Summit je už tradične výborné podujatie najväčších hajlajtov z kuchyne Google. Nový pohľad na existujúce funkcie, novinky a insider-info z reklamy na internete. Zúčastnili sme sa v rekordnom počte 5 špecialistov. Prečítajte si moje najdôležitejšie postrehy.
Reklamný text sa mení. Prvý krát za 15 rokov
Absolútne prevratná novinka, ktorú máme v beta verzii už pár týždňov konečne dostala „oficiálne“ predstavenie. Rozšírený reklamný text má za úlohu optimalizovať reklamné posolstvo. V skutočnosti za tým vidím snahu Google zjednotiť vizuál reklamných a organických výsledkov, no je to rozhodne pozitívna zmena na ktorú čakáme už roky. Staré rozdelenie riadkov do 25 + 35 + 35 znakov nemá zmysel, pretože Google si riadky už dávno upravuje do rôznych formátov. Onedlho bude reklamný text vyzerať takto:
Prvý nadpis bude mať 30 znakov. Druhý nadpis bude mať tiež 30
www.URL-adresa.sk/navigácia/k-produktu
Prvý a druhý nadpis pôjdu za sebou. Pod nimi bude text, ktorý bude mať 80 znakov
Úžasné, že? Toto má naozaj potenciál zmeniť úroveň reklamy vo vyhľadávaní na Googli.
Automatizácia má zmysel. Niekedy. Trochu
Stratégia „cieľová cena za konverziu“ namiesto „ceny za klik“ má v Adwords zmysel len pri vysokom počte konverzii (minimálne 100, ideálne 500 mesačne). Ak dosahujete 60 a menej, dochádza k veľkým výkyvom vo výkone a určenie reklamnému algoritmu trvá príliš dlho. Toto môžem 100 % potvrdiť z našich dlhodobých skúseností s online reklamou.
Veľmi zaujímavá bola ale štúdia Heuréky, ktorá ukázala, že po cca mesiaci dokázal CPA (Cena za konverziu) model generovať rovnaký obrat, návratnosť investície a počet konverzií ako v manuálnom CPC (cena za kliknutie) móde…
Ale ušetrili pár hodín práce na pravidelnej optimalizácii. Otázne je, či by im tento model niekedy dokázal konverzie aj zvýšiť alebo len udržiava status quo. Nechcel som byť až takto sarkastický, ale naozaj som od case study očakával výsledky.
Vedeli ste, že ak nastavíme „cieľovú cenu za konverziu“ namiesto „ceny za klik“, prvých 7-14 dní sa algoritmus len učí? V tomto čase nesmieme na nastavenie siahať. Vyhodnocovať môžeme najskôr po mesiaci – teda ak vám na mesiac zrušíme objednávky, máte byť trpezliví 😉
Mohlo by sa zdať, že automatizované modely v Adwords nemám rád, opak je však pravdou. Systém vie o používateľoch viac ako my – vyhodnocuje dvojnásobok parametrov pri každom vyhľadaní, ale potrebuje dostatok dát a testovania, aby sme sa naň mohli spoľahnúť.
Mobily. Všade samé Mobily
Podiel vyhľadávania na mobiloch stále prudko rastie. Ale nákupy na mobiloch nie!
Lenže rastú konverzie, v ktorých ceste je zapojený mobil! Videli ste už toto naše super video o atribučných modeloch? Mali by ste si ho určite pozrieť, aby ste porozumeli významu konverzných ciest (nie len) naprieč zariadeniami. Možno budem prorok, ale pamätajte na moje slová:
„V nákupnom procese je prvá interakcia oveľa dôležitejšia ako posledná.“
Abraham Lincoln
Tomáš Varga, GoUP 2016
A práve tá prvá bude často z mobilu. Nastavenie ponuky pre každé zariadenie zvlášť už konečne bude k dispozícii – v rozmedzí mínus 100 % až plus 900 %. Teda konečne bude možné viesť kampane čisto len na mobily (doterajší stav je taký, že na mobily dokážeme nastaviť viac- menej ako na počítač, ale počítač je nosné nastavenie kampane).
Mobil nezabíja počítače. Mobil zabíja náš voľný čas
Tento (už takmer zľudovelý) výrok Randa Fishkina Google podkladá tvrdými číslami. Aj keď stúpa čas strávený na mobiloch, neklesá čas strávený na počítačoch. Mobil je prvé aj posledné zariadenie každého nášho dňa.
Reklamná sieť má nové responzívne reklamy
Nový formát, ktorý obsahuje obrázok, nadpis a popis. Ak vám to pripomína napr. Etarget (nech je mu CTR milosrdné), tak nie ste ďaleko. Google plánuje nahradiť čisto textové reklamy obohatenou verziou. Navyše responzívne reklamy dokážu výborne nahradiť tých +/- 25 formátov statických bannerov, za to naozaj tlieskam.
YouTube vs. Televízia
Určite nie je pre nikoho prekvapením, že sila YouTube reklamy stále rastie. Nezávislé štúdie sú k dispozícii len pre český trh, no je fakt, že YouTube je po Nově a Primě treťou najsilnejšou televíziou! Google vníma YouTube reklamu ako doplnok k TV reklame. YouTube dokáže zasiahnuť asi 50% tej istej cieľovky (18-24) ako TV Nova. A okrem toho má dosah (česky ríč) na ďalších 10% populácie, ktorú televízia nezasiahne. V obrovských televíznych rozpočtoch preto Google vidí veľký potenciál.
Pre silnú brandovú kampaň na YouTube treba počítať so značným rozpočtom, ktorý je však stále zlomkom toho televízneho. Ak by ste chceli zasiahnuť 50% svojej cieľovky na slovenskom YouTube, treba počítať s cenou 10 – 15 000 €. Cieľovkou sa rozumie široké publikum, napríklad 18-24 rokov, muži aj ženy. Zásah viac ako 50 % cieľovky je tak ako v TV, tak aj na YouTube neefektívny a každé ďalšie percento stojí viac a viac.
Samozrejme, nie je nevyhnutné cieliť tak široko, ak vám stačí užšia demografia so 100 000 prehratiami videa (ak máte to šťastie, že je vašou agentúrou GoUP, stačí Vám len 1 000 €).
Ďalší skvelý event
V súčasnom svete online reklamy sa zmeny dejú tak rýchlo, ako pribúdajú nové možnosti. Takéto podujatia nám otvárajú príležitosti, ako pre vás pracovať ešte lepšie. Vďaka nim získavame „pohľad zvonka“ a často aj potvrdenie našich vlastných skúseností a overených postupov. Len tak ďalej, Google! Už teraz sa teším na #PBS17.