-->

Redizajn web stránky. Kedy áno a kedy nie?

Miška Fodorová 08.08.2016 4 minútové čítanie    Kategórie: Web a analytika
Redizajn web stránky. Kedy áno a kedy nie?

Ste si istí, že je redizajn vášho webu naozaj nevyhnutný? V tomto článku sa vás budem snažiť nasmerovať k správnej odpovedi.

Kedy ÁNO

1. Dizajn vyzerá staro

Poznáte to, pustíte sa do práce a zrazu, ani neviete ako, ubehne 8 hodín a je čas ísť domov. To isté sa môže stať, keď venujete všetku svoju energiu budovaniu a predaju vášho produktu. Zrazu zastavíte a zistíte, že ubehlo 5 rokov a váš web vyzerá nejako takto:

redizajn-web

 

Prvý dojem je to, čo sa ráta. Web dizajn je odrazom vášho podnikania a vy máte len prvých pár sekúnd na zaujatie potenciálneho klienta. Nový dizajn neulahodí len vášmu oku, ale tiež svojim klientom vyšlete signál, že vám na nich záleží.

 

2. Stránka využíva zastarané technológie

Používate zastarané CMS? To vám môže narobiť viac starostí, ako si myslíte. Zastarané možnosti vás môžu značne obmedzovať, hlavne pri formátovaní textu, či celkovej navigácii v prostredí CMS-ka.

Ďalším je pomalé načítanie web stránky. Nič nie je otravnejšie, ako čakať, kým sa načíta stránka. Čakať nekonečné 3 sekundy pre niekoho znamená večnosť a web radšej opustí.

Veľkou chybou web stránok je aj dizajn, ktorý nie je responzívny, čiže nie je optimalizovaný pre mobilné zariadenia. Približovanie a odďaľovanie stránky, scrollovanie do všetkých svetových strán je v dnešnej dobe nemysliteľné.

 

3. Zmenil sa cieľ vášho podnikania

Uviedli ste do predaja nový produkt alebo službu, ktorá sa má stať „boomom“ vašej produktovej ponuky? Alebo sa zmenila vaša marketingová stratégia? Pri každej jednej zmene nie je potrebný kompletný redizajn, je však dobré pravidelne kontrolovať, či je dizajn v súlade s vaším novým marketingovým plánom. Ak nie, následne zvoľte čiastočný (zmena farby, pridanie CTA,…), prípadne kompletný redizajn.

 

4. Neprehľadnosť stránky

Jedným so základných znakov web stránky je možnosť sa rýchlo dostať k hľadaným informáciám. Rýchlo a jednoducho. Pokiaľ to vaša stránka nedokáže, cesta k nájdeniu informácie nie je plynulá a používateľ stránku opustí. V tomto prípade je treba pochopiť čo a prečo používateľ na stránke robí, nerobí a mal by robiť. Podľa zistených informácií tento problém odstráňte a zlepšite tak celkový user experience.

neprehladnost-webu

 

5. Zníženie výsledkov

Zníženie výsledkov môže mať na svedomí viacero faktorov, prípadne každý jeden z predchádzajúcich bodov. Starý dizajn, pomalé načítanie stránky, dizajn nekomunikuje rovnaký cieľ ako marketingová stratégia, používateľ nedokáže nájsť to, čo potrebuje. Základnou úlohou je definícia problému. Určite, kde je problém a následne podniknite tie správne kroky na jeho odstránenie.

 

znizenie-vysledkov-redizajn

 

Kedy NIE

1. „Už je to niekoľko mesiacov od posledného redizajnu“

Redizajn nie je niečo, čo by sa malo vykonávať na pravidelnej báze, povedzme každého pol roka. Pokiaľ niečo funguje, nie je potrebné to meniť. Samozrejme, skúšať nové prvky a testovať ich je užitočné, ale kompletný redizajn môže v tomto prípade narobiť viac škody ako úžitku.

cas-na-redizajn-webu

 

2. Naša konkurencia práve redizajnovala

To, že vaša konkurencia redizajnovala svoj web pravdepodobne znamená, že mali určitý problém, ktorý vyriešili práve redizajnom. Pokúste sa zistiť, aký problém to mohol byť a následne určite, či presne tento problém máte aj vy. Ak nie, redizajn je zbytočný. Skúste sa zamerať skôr na sledovanie, testovanie a implementáciu menších zmien (napr. tlačidlá, texty, nadpisy) a následné vytvorenie lepšieho používateľského rozhrania.

 

3. Lebo to povedal šéf

Šéf býva jedným z najpravidelnejších návštevníkov vášho webu. Častokrát sa stáva, že po určitej dobe pravidelného sledovania vás vlastný web prestane baviť. Pre používateľov je to však iné. To, že vy vidíte svoj web 15x denne neznamená, že váš zákazník je na tom rovnako. Je vysoko pravdepodobné, že používateľ, ktorý sa na stránke nachádza práve v tejto chvíli ju vidí po prvýkrát. Sledujte, ako sa používatelia na stránke správajú, či nájdu to, čo potrebujú a či vás kontaktujú. Pokiaľ áno, redizajn nie je potrebný.

redesign-web-stranky

 

4. Chcete novú podstránku alebo blog

Výborne, tak vytvorte novú podstránku. Napíšte texty, pridajte obrázky a publikujte. Podobne to je aj pri blogu. Vymyslite si stratégiu a hurá do písania. Dajte vašim návštevníkom relevantné informácie, ktoré ich budú zaujímať a bude ich radosť čítať. Nemusíte čakať, kým sa rozhodnete redizajnovať.

 

5. Prišiel nový „cool“ trend

Flat design, Material design, obrovské obrázky v banneroch. Nové trendy rovnako rýchlo odchádzajú, ako aj prichádzajú. Touto rýchlosťou by ste stránku redizajnovali prakticky nonstop. Čo tak využiť tieto trendy na jednotlivé prvky dizajnu. Odstráňte silné tiene a prechody z tlačidiel a nahraďte ich flat grafikou, či jemným prechodom. Dizajn to oživí a nezaberie to nespočetné hodiny práce.

 

Ak si stále nie ste istí, či by vašej stránke redizajn pomohol, či je naozaj potrebný, a ak áno, tak ako na to, neváhajte nás kontaktovať. Radi sa na to pozrieme 🙂

 

Zdroje: blog.froont.com, blog.hubspot.com, huffingtonpost.com, blog.invisionapp.com


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.