Redizajn web stránky. Kedy áno a kedy nie?
Ste si istí, že je redizajn vášho webu naozaj nevyhnutný? V tomto článku sa vás budem snažiť nasmerovať k správnej odpovedi.
Kedy ÁNO
1. Dizajn vyzerá staro
Poznáte to, pustíte sa do práce a zrazu, ani neviete ako, ubehne 8 hodín a je čas ísť domov. To isté sa môže stať, keď venujete všetku svoju energiu budovaniu a predaju vášho produktu. Zrazu zastavíte a zistíte, že ubehlo 5 rokov a váš web vyzerá nejako takto:
Prvý dojem je to, čo sa ráta. Web dizajn je odrazom vášho podnikania a vy máte len prvých pár sekúnd na zaujatie potenciálneho klienta. Nový dizajn neulahodí len vášmu oku, ale tiež svojim klientom vyšlete signál, že vám na nich záleží.
2. Stránka využíva zastarané technológie
Používate zastarané CMS? To vám môže narobiť viac starostí, ako si myslíte. Zastarané možnosti vás môžu značne obmedzovať, hlavne pri formátovaní textu, či celkovej navigácii v prostredí CMS-ka.
Ďalším je pomalé načítanie web stránky. Nič nie je otravnejšie, ako čakať, kým sa načíta stránka. Čakať nekonečné 3 sekundy pre niekoho znamená večnosť a web radšej opustí.
Veľkou chybou web stránok je aj dizajn, ktorý nie je responzívny, čiže nie je optimalizovaný pre mobilné zariadenia. Približovanie a odďaľovanie stránky, scrollovanie do všetkých svetových strán je v dnešnej dobe nemysliteľné.
3. Zmenil sa cieľ vášho podnikania
Uviedli ste do predaja nový produkt alebo službu, ktorá sa má stať „boomom“ vašej produktovej ponuky? Alebo sa zmenila vaša marketingová stratégia? Pri každej jednej zmene nie je potrebný kompletný redizajn, je však dobré pravidelne kontrolovať, či je dizajn v súlade s vaším novým marketingovým plánom. Ak nie, následne zvoľte čiastočný (zmena farby, pridanie CTA,…), prípadne kompletný redizajn.
4. Neprehľadnosť stránky
Jedným so základných znakov web stránky je možnosť sa rýchlo dostať k hľadaným informáciám. Rýchlo a jednoducho. Pokiaľ to vaša stránka nedokáže, cesta k nájdeniu informácie nie je plynulá a používateľ stránku opustí. V tomto prípade je treba pochopiť čo a prečo používateľ na stránke robí, nerobí a mal by robiť. Podľa zistených informácií tento problém odstráňte a zlepšite tak celkový user experience.
5. Zníženie výsledkov
Zníženie výsledkov môže mať na svedomí viacero faktorov, prípadne každý jeden z predchádzajúcich bodov. Starý dizajn, pomalé načítanie stránky, dizajn nekomunikuje rovnaký cieľ ako marketingová stratégia, používateľ nedokáže nájsť to, čo potrebuje. Základnou úlohou je definícia problému. Určite, kde je problém a následne podniknite tie správne kroky na jeho odstránenie.
Kedy NIE
1. „Už je to niekoľko mesiacov od posledného redizajnu“
Redizajn nie je niečo, čo by sa malo vykonávať na pravidelnej báze, povedzme každého pol roka. Pokiaľ niečo funguje, nie je potrebné to meniť. Samozrejme, skúšať nové prvky a testovať ich je užitočné, ale kompletný redizajn môže v tomto prípade narobiť viac škody ako úžitku.
2. Naša konkurencia práve redizajnovala
To, že vaša konkurencia redizajnovala svoj web pravdepodobne znamená, že mali určitý problém, ktorý vyriešili práve redizajnom. Pokúste sa zistiť, aký problém to mohol byť a následne určite, či presne tento problém máte aj vy. Ak nie, redizajn je zbytočný. Skúste sa zamerať skôr na sledovanie, testovanie a implementáciu menších zmien (napr. tlačidlá, texty, nadpisy) a následné vytvorenie lepšieho používateľského rozhrania.
3. Lebo to povedal šéf
Šéf býva jedným z najpravidelnejších návštevníkov vášho webu. Častokrát sa stáva, že po určitej dobe pravidelného sledovania vás vlastný web prestane baviť. Pre používateľov je to však iné. To, že vy vidíte svoj web 15x denne neznamená, že váš zákazník je na tom rovnako. Je vysoko pravdepodobné, že používateľ, ktorý sa na stránke nachádza práve v tejto chvíli ju vidí po prvýkrát. Sledujte, ako sa používatelia na stránke správajú, či nájdu to, čo potrebujú a či vás kontaktujú. Pokiaľ áno, redizajn nie je potrebný.
4. Chcete novú podstránku alebo blog
Výborne, tak vytvorte novú podstránku. Napíšte texty, pridajte obrázky a publikujte. Podobne to je aj pri blogu. Vymyslite si stratégiu a hurá do písania. Dajte vašim návštevníkom relevantné informácie, ktoré ich budú zaujímať a bude ich radosť čítať. Nemusíte čakať, kým sa rozhodnete redizajnovať.
5. Prišiel nový „cool“ trend
Flat design, Material design, obrovské obrázky v banneroch. Nové trendy rovnako rýchlo odchádzajú, ako aj prichádzajú. Touto rýchlosťou by ste stránku redizajnovali prakticky nonstop. Čo tak využiť tieto trendy na jednotlivé prvky dizajnu. Odstráňte silné tiene a prechody z tlačidiel a nahraďte ich flat grafikou, či jemným prechodom. Dizajn to oživí a nezaberie to nespočetné hodiny práce.
Ak si stále nie ste istí, či by vašej stránke redizajn pomohol, či je naozaj potrebný, a ak áno, tak ako na to, neváhajte nás kontaktovať. Radi sa na to pozrieme 🙂
Zdroje: blog.froont.com, blog.hubspot.com, huffingtonpost.com, blog.invisionapp.com