Naozaj nepotrebujete komplexnú online reklamu?
V GoUP sme orientovaní na výkonové kampane – záleží nám hlavne na tom, aby vám reklama zarábala, čísla bez zisku sú len na okrasu. Ale, čo ak tie „čísla“ niečo znamenajú?
90% nášho portfólia tvorí reklama vo vyhľadávaní Google. Tak široký záber nemá žiadna agentúra na Slovensku. Väčšina našich klientov ale nepracuje s desaťtisícovými rozpočtami. Každé investované euro sa pokúšame premeniť na najvyššiu možnú hodnotu. Preto meriame návratnosť investície v konkrétnej hodnote všade, kde je to možné. Hlavne, ak máte e-shop. Vtedy je toto základ vašej analytiky.
Zisky a náklady meriame, máme na to predsa nástroje
Konverzie, atribučné modely, e-commerce, rozšírený e-commerce, Search Console – všetko sa nám snaží zmerať, koľkože sme to klientovi vlastne zarobili a koľko ho to stálo. A ktorá reklama (kanál) to najviac zarába a ktorá je naopak bezodnou studňou. Bez týchto údajov by sme boli prakticky slepí. A to myslím vážne. Bez nastavených funkcií konverzií a e-commerce v Analytics účte nemôžete očakávať najlepšie výsledky. Pretože neviete, či to, čo robíte má vôbec nejaký zmysel.
Máme na to nepresné nástroje
Aj keď ide o to najlepšie čo môžete (zadarmo) dostať, tieto nástroje nedokážu zmerať ani zďaleka všetko. Už niekoľkokrát som písal o Atribučných modeloch, v skratke len spomeniem, že umožňujú zistiť odkiaľ sa o vás zákazník v skutočnosti dozvedel. Avšak sú tu stále objektívne problémy – cross device – zákazník vás nájde v reklame na mobile, navštívi váš web priamo cez tablet a nakoniec príde z heuréky na počítači. V niektorých prípadoch sa to zmerať dá, no často nie. Čo je horšie, takýto zákazník je pripísaný inému zdroju, než z akého pôvodne prišiel.
Neexistuje spôsob, ako merať zdroje zákazníkov na 100%. A preto musíte dať trochu aj na intuíciu, skúšať a testovať.
1. Nevyužívate bannery v Google? Robíte chybu!
Väčšina našich zákazníkov veľmi racionálne investuje do vyhľadávania na Google (či už reklama alebo SEO), lebo je to priamy zdroj zákazníkov. Najrýchlejší a najlepšie merateľný. Pred pár mesiacmi som sa rozprával s našim partnerom, ktorý mi povedal, že investuje 3500 € mesačne do reklamnej siete na Google. Zdvihlo mi obočie a spýtal som sa:
„Koľko konverzií z toho chodí?“
„Žiadne. Ale kým to ide, tak ľudia píšu, volajú. Keď to vypneme, tak je ticho.“
Zamyslel som sa nad tým, ako striktne nasledujeme výsledky, ktoré nám dávajú meracie nástroje. Začali sme robiť testy na vlastnej Adwords kampani, ktorá má síce masívny remarketing, no 99% konverzií chodí z vyhľadávania. Prehľadali sme konverzné cesty, zapínali a vypínali cielenia a nakoniec sme zistili, že aj keď sa reklamná sieť nevyskytuje v konverznej ceste, v skutočnosti prináša asi 60% konverzií práve ona.
Nedá sa to generalizovať, to treba skúšať a môžete nájsť vysoko hodnotný zdroj zákazníkov.
2. Neblogujete? Začnite!
Zákazníci vás musia mať radi ešte predtým, ako sa pre vás rozhodnú. Ukážte im čo robíte, a ako to vlastne robíte. Píšte články o tom, čo ich trápi – aj keď sa to netýka priamo vášho biznisu, ukážte svojim zákazníkom, že im rozumiete.
3. Premýšľate nad Facebookom? Najvyšší čas!
Facebook je zo sociálnych sietí základ. Ale je to dobrý prvý krok. Čo na Facebook dávať? No, to je veda, ale inšpirujte sa napríklad konkurentom, ktorý to podľa vás robí dobre. Na začiatku to bude slabé, ale časom sa zlepšíte. Alebo nás rovno kontaktujte.
A prečo by ste to všetko mali robiť?
Tieto tri veci asi neprinesú objednávky hneď. Je to beh na dlhé trate, je to pomalé, ale účinné. Ak dnes začnete a vydržíte, takto o rok budete veľmi radi. Aj keď teraz možno neviete, ako to robiť alebo na čo to je, skúšajte a vytrvajte, garantujem vám, že to pochopíte.
Meranie zdroja objednávok nie je dokonalé a pokiaľ nie ste e-shop, tak meriate nemerateľné. Ak máte pocit, že niečo funguje a nič vám nevie dokázať opak, držte sa toho, rozvíjajte a hlavne testujte. Pretože, ak aj niečo funguje, neznamená to, že to nemôže fungovať lepšie.
Postupne vám začne rásť návštevnosť, počet dopytov a aj objednávok, uvidíte.