-->

Naozaj nepotrebujete komplexnú online reklamu?

Tomáš Varga 14.09.2016 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete,Social Media,Web a analytika
Naozaj nepotrebujete komplexnú online reklamu?

V GoUP sme orientovaní na výkonové kampane – záleží nám hlavne na tom, aby vám reklama zarábala, čísla bez zisku sú len na okrasu. Ale, čo ak  tie „čísla“ niečo znamenajú?

90% nášho portfólia tvorí reklama vo vyhľadávaní Google. Tak široký záber nemá žiadna agentúra na Slovensku. Väčšina našich klientov ale nepracuje s desaťtisícovými rozpočtami. Každé investované euro sa pokúšame premeniť na najvyššiu možnú hodnotu. Preto meriame návratnosť investície v konkrétnej hodnote všade, kde je to možné. Hlavne, ak máte e-shop. Vtedy je toto základ vašej analytiky.

Zisky a náklady meriame, máme na to predsa nástroje

Konverzie, atribučné modely, e-commerce, rozšírený e-commerce, Search Console – všetko sa nám snaží zmerať, koľkože sme to klientovi vlastne zarobili a koľko ho to stálo. A ktorá reklama (kanál) to najviac zarába a ktorá je naopak bezodnou studňou. Bez týchto údajov by sme boli prakticky slepí. A to myslím vážne. Bez nastavených funkcií konverzií a e-commerce v Analytics účte nemôžete očakávať najlepšie výsledky. Pretože neviete, či to, čo robíte má vôbec nejaký zmysel.

Máme na to nepresné nástroje

Aj keď ide o to najlepšie čo môžete (zadarmo) dostať, tieto nástroje nedokážu zmerať ani zďaleka všetko. Už niekoľkokrát som písal o Atribučných modeloch, v skratke len spomeniem, že umožňujú zistiť odkiaľ sa o vás zákazník v skutočnosti dozvedel. Avšak sú tu stále objektívne problémy – cross device – zákazník vás nájde v reklame na mobile, navštívi váš web priamo cez tablet a nakoniec príde z heuréky na počítači. V niektorých prípadoch sa to zmerať dá, no často nie. Čo je horšie, takýto zákazník je pripísaný inému zdroju, než z akého pôvodne prišiel.

Neexistuje spôsob, ako merať zdroje zákazníkov na 100%. A preto musíte dať trochu aj na intuíciu, skúšať a testovať.

1. Nevyužívate bannery v Google? Robíte chybu!

Väčšina našich zákazníkov veľmi racionálne investuje do vyhľadávania na Google (či už reklama alebo SEO), lebo je to priamy zdroj zákazníkov. Najrýchlejší a najlepšie merateľný. Pred pár mesiacmi som sa rozprával s našim partnerom, ktorý mi povedal, že investuje 3500 € mesačne do reklamnej siete na Google. Zdvihlo mi obočie a spýtal som sa:

„Koľko konverzií z toho chodí?“
„Žiadne. Ale kým to ide, tak ľudia píšu, volajú. Keď to vypneme, tak je ticho.“

Zamyslel som sa nad tým, ako striktne nasledujeme výsledky, ktoré nám dávajú meracie nástroje. Začali sme robiť testy na vlastnej Adwords kampani, ktorá má síce masívny remarketing, no  99% konverzií chodí z vyhľadávania. Prehľadali sme konverzné cesty, zapínali a vypínali cielenia a nakoniec sme zistili, že aj keď sa reklamná sieť nevyskytuje v konverznej ceste, v skutočnosti prináša asi 60% konverzií práve ona.

Nedá sa to generalizovať, to treba skúšať a môžete nájsť vysoko hodnotný zdroj zákazníkov.

2. Neblogujete? Začnite!

Zákazníci vás musia mať radi ešte predtým, ako sa pre vás rozhodnú. Ukážte im čo robíte, a ako to vlastne robíte. Píšte články o tom, čo ich trápi – aj keď sa to netýka priamo vášho biznisu, ukážte svojim zákazníkom, že im rozumiete.

3. Premýšľate nad Facebookom? Najvyšší čas!

Facebook je zo sociálnych sietí základ. Ale je to dobrý prvý krok. Čo na Facebook dávať? No, to je veda, ale inšpirujte sa napríklad konkurentom, ktorý to podľa vás robí dobre. Na začiatku to bude slabé, ale časom sa zlepšíte. Alebo nás rovno kontaktujte.

A prečo by ste to všetko mali robiť?

Tieto tri veci asi neprinesú objednávky hneď. Je to beh na dlhé trate, je to pomalé, ale účinné. Ak dnes začnete a vydržíte, takto o rok budete veľmi radi. Aj keď teraz možno neviete, ako to robiť alebo na čo to je, skúšajte a vytrvajte, garantujem vám, že to pochopíte.
Meranie zdroja objednávok nie je dokonalé a pokiaľ nie ste e-shop, tak meriate nemerateľné. Ak máte pocit, že niečo funguje a nič vám nevie dokázať opak, držte sa toho, rozvíjajte a hlavne testujte. Pretože, ak aj niečo funguje, neznamená to, že to nemôže fungovať lepšie.

Postupne vám začne rásť návštevnosť, počet dopytov a aj objednávok, uvidíte.

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.