-->

Home office: Výhoda či nezmysel?

Dalibor Ďuračka 02.01.2017 3 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Home office: Výhoda či nezmysel?

Home office alebo inak povedané „pracovať z domu“ môže na Slovensku čoraz viac ľudí. Vo zvýšenej miere ho teraz cez sviatky využívame aj my v GoUPe.

Aktuálne čísla hovoria o medziročnom náraste využívania home office približne 13%.  Niektoré firmy to deklarujú ako firemný benefit a niektoré zase nie. Podobne to berú aj samotní zamestnanci.

Pýcha a predsudky

Stále sú tu ale firmy, ktoré prácu z domu neposkytujú. Myslia si, že ich zamestnanci nebudú doma produktívni alebo že sa budú priamo flákať, čo samozrejme nikdy nie je vylúčené. Keď odhliadneme od týchto predsudkov, že doma sa človek nevie prinútiť pracovať rovnako kvalitne ako v kancelárií, tak pre firmu je home office hlavne výhoda v úspore nákladov na prevádzku pracovného miesta. Nemusí platiť priestor, energie a pod. veci, ktoré súvisia s udržaním fyzického miesta. Tiež je firma atraktívnejšia pre potenciálnych pracovníkov, ktorí takúto možnosť vítajú.

A kedy to ide

Samozrejme, nie každý môže vykonávať svoju prácu z domu. Keby hasiči alebo policajti vykonávali svoju prácu z domu, asi by to nebolo pre spoločnosť to pravé.
Sú tu ale povolania, kde je táto prax – minimálne čiastočne – v úplnom poriadku. Ide napr. o miesta, kde je dohodnutý výkon resp. výsledok a nie je potrebná jeho kontrola zhora alebo fyzická prítomnosť. Novinári, marketéri, IT špecialisti a im podobní dnes svoju prácu vykonávajú hocikde. Stačí aby bol človek online (pripojený k internetu alebo extranetu). Môže tak komunikovať s kolegami, zbierať potrebné informácie k práci a podobne. Ak si vopred stanovíme jasné pravidlá ako sa bude práca z domu vykonávať, nič nebráni tomu aby bol aj zamestnanec aj zamestnávateľ spokojný.

Veľkou výhodou práce z domu je úspora času, a ten môže byť využitý na prácu.

Veľkou výhodou práce z domu je úspora času, ktorú získame nakoľko nikam nemusíme cestovať. Ráno sa človek zobudí a pri rannej káve môže v pohodlí domova začať. Doma má človek viac kľudu na prácu. Neruší ho žiadny kolektív ani žiadny firemný ruch. Cez PC alebo mobil dnes vybavíte takmer čokoľvek. S prácou z domu lepšie zosúladite svoj osobný život.

via GIPHY

Nie je všetko zlato…

Na home office musí byť človek „stavaný“. Medzi firmou a zamestnancom musí byť veľká dôvera, v takom vzťahu bude home office fungovať výborne. No aj tak ostávajú potenciálne nevýhody: Chýbajúca osobná väzba s nadriadenými alebo kolegami. Človek sa doma môže napr. aj cítiť odstrčený od kolektívu. Predsa len v práci, kde sú všetci je interakcia vyššia. Môže tu nastať problém jednotlivo aj so sebadisciplínou. Človek tým, že pracuje doma, môže daný priestor po čase vnímať ako kanceláriu, čím sa stratí „domov“. Zrazu je všetko v jednom. Niekto s tým mať problém môže.

Tak či onak, ak vieme čo máme urobiť a sme dohodnutí na pravidlách hry, tak je home office dobrý nástroj na vykonávanie náplne práce. V GoUP využívame len čiastočný home office a aj to minimálne, pretože naša práca vyžaduje aktívnu spoluprácu s kolegami na dennej báze. A jednoducho, má to svoje čaro, vletieť do vedľajšieho officu na okamžitú poradu k projektu alebo s urgentnou informáciou „Bekoshop má za včera rekordný obrat“.

Home office využívame na princípe „raz za občas“ – proste keď chceš, tak môžeš. A v takom prípade skrýva v sebe viac plusov než mínusov.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.