-->

Tipy pre úspešný e-mailový marketing

Patrik Pribišan 26.05.2017 3 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online,Social Media
Tipy pre úspešný e-mailový marketing

E-mailový marketing môže byť silným nástrojom vášho podnikania. Vyžaduje si však premyslenú stratégiu.

Podľa prieskumov až 83% predajcov využíva pri prvom kontakte s potenciálnym zákazníkom e-mail. Tento spôsob môže byť časovo výhodný ako pri rozširovaní klientely, tak aj v styku so stálymi zákazníkmi. Aby ste však naplno využili silu e-mailu ako marketingovej stratégie, je potrebné pochopiť a optimalizovať svoju e-mailovú kampaň a tak sa „blysnúť“ v očiach budúcich klientov.

Tu je niekoľko dôležitých rád, na ktoré by ste mali pamätať pri rozbiehaní ďalšej e-mailovej kampane.

Dôležitý je deň doručenia 

Vhodný čas na odosielanie e-mailov závisí od vášho produktu či služby, zákazníckej základne a obsahu. Existuje však niekoľko všeobecných pravidiel, ktorými dokážete optimalizovať čas odosielania svojej reklamy zákazníkovi. Prieskum e-mailového poskytovateľa ukázal, že najviac sú čítané správy odoslané vo štvrtok. Druhými najúspešnejšími sú tie odoslané v utorok. S výnimkou reklám týkajúcich sa záujmov a rekreačných produktov, je víkend najmenej výhodným časom na zasielanie e-mailových marketingových kampaní.

Dôkladne svoju kampaň načasujte

Podľa údajov e-mailovej marketingovej služby MailChimp, obsah a povaha vašej kampane určujú aj najvýhodnejší čas doručenia pošty do klientovej schránky.

* E-maily s rekreačným obsahom dostávajú nadpriemerné reakcie, keď sú doručené cez víkend. Rovnako e-maily propagujúce predaj a voľnočasové aktivity.

* E-mailový marketing týkajúci sa voľného času dosahuje najlepšie výsledky pri doručení medzi 6:00 a 8:00; predajné ponuky sa stretávajú s najlepšou odpoveďou pri doručení do schránky medzi 8:00 a 9:00. Údaje teda dokazujú, že e-maily propagujúce služby priamo medzi podnikom a koncovým zákazníkom sú najčastejšie čítané pred začiatkom pracovnej doby klientov.

* E-mailový marketing zameraný na vládne a neziskové služby je najúspešnejší počas pracovných dní, medzi 8:00 a 11:00.

Dajte si záležať na predmete e-mailu

Predmet Vášho e-mailu slúži ako titulok, ktorý láka zákazníka aby si správu otvoril, prípadne rovno vymazal. Niektorí odborníci odporúčajú v predmete používať frázy, ktoré povzbudzujú k činnosti (použitím slov ako „ušetrite“, „naučte sa“, „získajte“ a „pozrite si“). Keď sa zbavíte podstatných mien a zámen, predmet bude stručný a pútavý: Povedzte adresátovi, čo e-mail ponúka a čo získa, keď ho otvorí.

Dbajte na potreby zákazníka

Kľúčom k úspechu e-mailového marketingu je každý e-mail zamerať na konkrétneho zákazníka. Začať môžete oslovením klienta menom. Ďalej mu však potrebujete posielať relevantné informácie a ponuky, ktoré zodpovedajú jeho záujmu. Je dobré orientovať sa históriou zákazníkovho vyhľadávania na Vašej stránke, predchádzajúcimi konverzáciami či predošlými nákupmi. Váš e-mail by sa mal sústrediť na uvedené body a používať jazyk druhej osoby (Ty, Tvoj, Vy, Váš), ktorý stavia zákazníka do centra Vášho záujmu.

Spravovanie cieleného e-mailového marketingu si vyžaduje čas a stratégiu, ale prináša sladké ovocie. Väčšina opýtaných v prieskume tvrdí, že e-mailový marketing používajú buď na zvýšenie tržieb alebo pri prvom kontakte s klientom. Prieskum uvádza, že cielené e-mailové kampane sú zodpovedné až za 60% z celkového zisku, ktorý je nadobudnutý práve e-mailovým marketingom.

Pred odoslaním svoje e-maily otestujte

Podľa analýzy Litmus.com bolo v roku 2015 viac než 50% e-mailov otvorených cez mobilné zariadenia. Uistite sa teda, že sú Vaše e-maily čitateľné na mobilných zariadeniach rovnako dobre ako na tradičných počítačových monitoroch. Preverte zobrazovanie a funkčnosť svojej správy v rôznych e-mailových klientoch (pred odoslaním zákazníkovi). Litmus tvrdí, že najpopulárnejšími e-mailovými klientmi tohto roka sú Apple iPhone, Gmail, Apple iPad, Android a Apple Mail, no stále sa používa napríklad aj Outlook.

E-mailový marketing môže byť efektívnym nástrojom Vášho podnikania. Vyžaduje si však investovať čas do stratégie: odosielanie tých správnych správ, vhodným ľuďom, v správnom čase. Využite spomenuté postupy na zlepšenie Vašej ďalšej e-mailovej marketingovej kampane a vaše investície sa vám štedro vrátia.

 


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.