Ako optimalizovať svoje produkty v online svete?
Povzbuďte ľudí, aby sa zapísali na váš mailing list. Poskytnite im informácie, ktoré potrebujú. Dokážte, že vaše služby vyriešia ich problémy. Až potom im aj dajte možnosť zakúpiť si vaše produkty.
Na prilákaní návštevníkov a potenciálnych zákazníkov na vašu webstránku tvrdo pracujete. Ak však títo ľudia odídu bez nákupu, alebo sa aspoň neprihlásia na odber vašich materiálov, možno sa už nikdy nevrátia.
Ak ľudia navštívia vašu stránku iba raz, máte skvelú možnosť ako upútať ich pozornosť. To je dobrý spôsob, ako návštevníkov osloviť, ale je škodou ak nevznikne želaný vzťah. Ak sa teda s vašou ponukou nestotožnia, nebudete schopní konvertovať návštevníkov na zákazníkov. V tom prípade obetujete prostriedky na reklamu, ktorá vám nezaručí výhodnú návratnosť vašich investícií.
Ak máte záujem o zabezpečenie nepretržitých predajov, mali by ste optimalizovať svoju ponuku produktov. Ako na to?
Uistite sa, že vás zákazníci odporučia svojim známym
Zákazníci o vás nebudú rozprávať svojim priateľom, ak im neposkytnete pádny dôvod. Každý predajca pozná výhody, ktoré prináša pozitívny ohlas od platiacich zákazníkov. Je to dobrý spôsob, ako nájsť nových klientov a rozšíriť svoje podnikanie.
Napríklad stránka Crazy Egg ponúka zľavy zákazníkom, ktorí službu odporučia svojim známym. Takto zvyšujú svoje predaje. Rovnako spoločnosti Optimizely a Airbnb odskúšali podobné ponuky, v rámci ktorých zákazníci dostávali body za odporúčanie služby svojim blízkym. Optimizely dokázalo týmto spôsobom zvýšiť svoje interakcie so zákazníkmi až o 60%. Airbnb testoval odbodný program, ktorým si k pôvodným 2161 členom pripísal ďalších 2707. To znamená, že za každého už registrovaného člena získali jedného ďalšieho.
Či už teda ponúknete výhody vo forme kreditu alebo zľavy, princíp odporúčania známym vám pomôže zdvojnásobiť vaše výsledky bez akéhokoľvek navýšenia výdavkov, ktoré vrazíte do reklamy. Konkrétne výhody, ktoré poskytnete zákazníkom, by mali závisieť od toho, ako dlho sú vašimi klientmi a od miery vašich ziskov.
U návštevníkov Vašej stránky budujte dôveru a vierohodnosť
Podľa štúdie spoločností McAfee a VeriSign môže online podnikanie zvýšiť vierohodnosť o 10 až 36 percent jednoducho tým, že na svojej stránke zobrazí logo spoločnosti, ktorá ja známa svojou dobrou povesťou. Medzi takéto spoločnosti okrem iných patria Better Business Bureau, VeriSign, PayPal a ďalšie, ktoré vaši návštevníci pravdepodobne dobre poznajú.
Marketingoví odborníci pre zvýšenie dôveryhodnosti taktiež odporúčajú využitie princípu, ktorý sa nazýva „logo porno“. Ide o zverejňovanie publikácií, ktoré o vás hovoria v dobrom svetle, alebo ocenení, ktoré ste získali. Vravia, že keď tieto logá zo svojej stránky odstránili, klesla miera konverzie až o 9,9%. To znovu vypovedá o tom, akú dôležitú rolu hrá uznanie vášho podnikania, zo strany nezávislého účastníka.
Ak je vaše online podnikanie mladé a nedostala sa vám ešte pozornosť médií, je vhodné vytvoriť si tzv. „authority blog“ – teda dôveryhodný zdroj relevantných informácií v danej oblasti, ktorý bude odkazovať na ďalšie dôveryhodné miesta na internete. Ďalšou možnosťou je spojiť sa s ľuďmi, ktorí aktívne publikujú v rámci oblasti, v ktorej podnikáte. Vhodné je tiež nadviazať partnerstvá so známymi poskytovateľmi služieb a obchodníkmi alebo vyhľadávať príležitosti, ako sa dostať do povedomia zákazníkov prostredníctvom sledovaných služieb z oblasti.
Využite recenzie a svedeckú reklamu
Recenzie a svedecká reklama zvyšujú vašu vierohodnosť. Podľa portálu BigCommerce, pozitívne recenzie vašich produktov môžu zvýšiť vaše predaje až o 18%. Treba tiež poznamenať, že 40,9% zákazníkov považuje recenzie a výpovede spokojných zákazníkov za dôležitý faktor pri rozhodovaní o nákupe. Okrem samotnej ponuky vašich produktov by ste na svojej domovskej stránke mali uverejniť pozitívne ohlasy predošlých zákazníkov. To bude svedčiť o tom, že u vás nakupujú skutoční ľudia a sú spokojní s tým, čo ponúkate.
Najlepším spôsobom prieskumu spokojnosti a získania spätnej väzby od zákazníkov je e-mail. Ak ste doteraz nezačali budovať svoj mailing list, je načase sa do toho pustiť. Prostredníctvom e-mailu totiž zašlete svojim zákazníkom dotazník, ktorý vytvoríte cez portál SurveyMonkey či GetFeedBack.
Pamätajte však, že snažiť sa zmanipulovať tento systém neznie ako dobrý nápad. Hlavne ak svoje produkty ponúkate cez populárne rozhrania, ako napríklad Amazon. Násilným získavaním či dokonca falšovaním recenzií môžete svoje podnikanie vystaviť značnému riziku. Získajte radšej skutočné svedectvá od skutočných zákazníkov. To je najlepší spôsob, ako získať dôveru potenciálnych zákazníkov.
Pri tvorbe ponuky produktov využite dostupné služby
Vaše ponuky na Amazone nemajú takú mieru konverzie, ako by ste si priali?
Podľa služby Asteroid Aim môže byť problém v tom, že vaša ponuka nie je vhodne optimalizovaná pre vyhľadávanie kľúčových slov. Ďalším častým nedostatkom je nedostatočná presvedčivosť. Jazykový prejav, ktorý používate v rámci svojej ponuky, u potenciálnych zákazníkov možno nevyvoláva dostatočný pocit istoty.
Asteroid Aim vám pomôže zvoliť vhodné kľúčové slová a zdokonalí popis vašej ponuky, aby ste dokázali konvertovať väčšie množstvo návštevníkov. Zdarma dokonca ponúka neobmedzenú revíziu vašej ponuky.
Aj keď svoje produkty nepredávate prostredníctvom Amazonu, optimalizácia kľúčových slov a hesiel je kľúčovou záležitosťou. Nástroje ako SEMrush Vám pomôžu nájsť vhodné kľúčové slová. Nič vám neprospeje viac, ako keď budete poznať problémy, ktoré sa snažia riešiť vaši potenciálni zákazníci. To vám umožní zostaviť atraktívne popisy vašich produktov a služieb.
Otestujte svoj dizajn
Mnoho predajcov využíva pri konverzii návštevníkov na zákazníkov výhody atraktívneho dizajnu webstránok a oku-lahodiacu grafiku. Problémom je, že toto je pomerne neurčité odporúčanie. Bez toho, aby ste vedeli, čo presne a ako vylepšiť, nemôžete podniknúť konkrétne opatrenia.
Pomocou aplikácie Verify môžete svoj dizajn odskúšať pred tým, ako ho zverejníte na stránke. Môžete vytvárať rôzne modely svojho dizajnu, zhromažďovať reálne údaje a otestovať, čo funguje a čo nie. Namiesto osobných odhadov sa pri konverzii návštevníkov spoľahnite na overené dizajnérske rozhodnutia.
Často sú to tie najmenšie detaily, ktoré ovplyvnia výsledok vašej práce. Niekedy rozhoduje umiestnenie tlačidla, jeho farba alebo kontrast s ostatnými prvkami Vašej stránky. Využitím týchto poznatkov bude vaša stránka viac než atraktívna na pohľad a stane sa nástrojom na zarábanie peňazí. A nie je práve to vaším cieľom?
Na záver
Majte na mysli nákupnú cestu zákazníka. Pre väčšinu zákazníkov nebude nákup tým prvým kontaktom, do ktorého sa s vami dostanú. Pre začiatok sa budú snažiť nájsť riešenie svojho problému. Až keď sa budú cítiť dostatočne informovaní, pristúpia k rozhodnutiu o kúpe vášho produktu.
Ak práve neponúkate služby zákazníkom dychtivým nakupovať, nemalo by vašou prioritou byť návštevníkom vašej webstránky hneď niečo predať. Najprv ich dostaňte na svoj mailing list. Ponúknite informácie, ktoré potrebujú a dokážte im, že Vás produkt vyrieši ich problémy. Až potom im ponúknite možnosť zakúpiť si Váš tovar.
Zdroj: BigCommerce, Yoast