-->

Za koľko sa oplatí predávať v e-shope

Tomáš Varga 14.08.2017 3 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Za koľko sa oplatí predávať v e-shope

Aká by mala byť cena vašich produktov, aby ste zarobili predajom cez e-shop? Taká, aby pokryla náklady a niečo ostalo aj vám. Ideálne čo najviac. Ale nie zas toľko, aby ste to nepredali. No je to veda.

Začnime nákladmi na online predaj

Ak chcete predávať online, potrebujete dve veci:

  1. ukázať produkty
  2. dať o nich vedieť potenciálnym zákazníkom

Produkty môžete ukázať na webe alebo e-shope – web vás bude stáť od cca 500 € ak je úplne jednoduchý, e-shop sa určite prehupne cez 1000 €. Ak ho budete chcieť spojiť so skladom, fakturačným systémom a podobnými parádičkami, ideme bez problémov cez 10 000 €.

Ak už teda máte web alebo super-trooper nabúchaný e-shop, mali by sa o ňom dozvedieť zákazníci.
Keďže v online začínate, na organické vyhľadávanie Google sa moc spoliehať nemôžete. Takisto Heuréka veľa neprinesie, pretože kým nie ste overený zákazníkmi, nedostanete sa na prémiové pozície. Fanúšikov na Facebooku asi tiež nebudú zástupy a teda neplatené šírenie príspevkov tiež nič moc.

Spustíte preto platenú reklamu

A tu už začínajú tie pravidelné náklady, ktoré si so sebou zrejme potiahnete, aj keď sa biznis rozbehne – pretože budú fungovať ešte lepšie.

Nech už predávate čokoľvek, platené média sú schopné to väčšinou predať, otázne je, koľko vás ten predaj bude stáť! A to je sakramentsky dôležitá otázka. Tak sa na to poďme pozrieť bližšie.

Ak berieme naše 9 ročné skúsenosti ako benchmark (porovnávaciu hodnotu), tak priemerná objednávka našich e-shop klientov na Slovensku je v hodnote 60 € (bez DPH). Priemerný náklad na získanie takej priemernej objednávky je 12 €. To znamená, že ak by ste predávali s maržou 20 %, dostali sme vás na nulu. A to sme nezapočítali cenu našej dobre odvedenej práce.

Zdravá marža je vysoká marža

Ak však pracujete s maržou 60 %, na jednej takejto objednávke sme vám po odrátaní nákladov zarobili 24 €. Ak týchto objednávok prinesieme 180 mesačne, celkový obrat bude 10 800 € a váš zisk po odpočítaní nákladov bude 4 320 €. A to už je celkom pekný malý e-shop.
Prirodzene, pokiaľ škálujeme, tak ideme do vyšších čísel, kľudne dvojnásobne, päťnásobne, aj desaťnásobne. Je rozdiel predávať tapety a elektrobicykle.

Čiže rátajte s tým, že:

  1. Získanie objednávky v e-shope vás bude stáť 9 – 15 € (áno, konvertujeme aj za 3,80 €, ale to je výnimka)
  2. Predávajte to, na čom zarábate

Pozn.: pre názornosť vo výpočte neuvažujeme s prevádzkovými nákladmi, personálnymi nákladmi, nákladmi na skladovacie priestory, na kancelárske priestory, počítačové vybavenie, prevádzku servera, stravné lístky, služobné vozidlo, súkromné vozidlo…

Predávajte minimálne za 50 €
s maržou minimálne 40 %.

Vo vyššie uvedenom výpočte počítame s výnosom z priamej objednávky – pokiaľ viete, že zákazník u vás nakúpi v priebehu roka ešte za ďalších 200 €, toto musíte započítať do zisku – napríklad vedeli ste, že zoot.sk na vás zarobí až pri vašej tretej objednávke? Ak teda máte investorov ako Zoot, môžete si dovoliť trošku viac minúť na získaní prvej objednávky.

Predávať sa dá aj bez nákladov

Moderno-populárne produkty prípadne služby sa dajú predávať bez webu a e-shopu, pokiaľ rozumne využijete existujúce platformy sociálnych sietí. Ako na to? Pokiaľ predávate napr. štýlové dámske oblečenie „z Talianska“, máte fajn postavu alebo kamošku s fajn postavou, stačí vám len „ajfón“, správne hashtagy a správne kamošky. A ako kulisa poslúži múr susedného činžiaku.
Ak ste barber a holíte + striháte lokálnych hipsterov, situácia je veľmi podobná. Náklady +/- nula.

Ak plánujete založiť e-shop, stretnime sa, pozrieme sa na to, a povieme vám, čo si o tom myslíme. Získate pohľad ľudí, ktorí už videli všeličo a vedia nie len ako vyzerá úspešný e-shop, ale aj čo predáva.


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.