Koľko by ste mi dali za nového zákazníka?
Ak by som vám povedal, že za 26 € vám privediem nového zákazníka z internetu, vyrazíte so mnou dvere alebo mi budete ruky bozkávať?
No dobre, na začiatok by asi bolo najlepšie objasniť si situáciu. Vychádzam z toho, že dodávate produkt alebo službu, na ktorej zarobíte minimálne 200 €. Nehovorím o e-shope s priemernou objednávkou 60 €. A tiež nehovorím o affiliate marketingu (pre problematiky znalých).
Hovorím o tom, že získanie zákazníka vás čosi stojí. A to čosi sa hlavne v prípade služieb veľmi zle meria. Ľudia poskytujúci služby alebo produkty na mieru veľmi často nemajú prehľad o tom, čo ich marketingová snaha vlastne prináša a odkiaľ zákazník prišiel. A to je treba zmeniť.
Merajte váš zisk tak hlboko, ako sa len dá
Pokiaľ sa vaša služba neobjednáva priamo na vašom webe vo vopred stanovenej cene, my, vaši úbohí marketéri, sme voči prinesenému zisku úplne slepí. Je tu ale jedna zásadná vec, čo spolu môžeme urobiť: Merať dopyty a vyhodnocovať ich úspešnosť.
Teda v prvom rade treba pripraviť váš web na to, aby sa zákazníci mohli hlásiť. Weby typu: „toto robíme a hore v rohu je kontakt, vy už viete, čo robiť“, to nefunguje.
Zákazníkom musíte povedať, čo od nich chcete
A to pekne priamo:
Zaujali sme vás? Výborne.
Vypýtajte si bezplatný návrh
Máme konkrétnu potrebu (záujem), jej riešenie (vypýtajte si), výsledok (návrh) a aj cenu (bezplatne). Zákazník vie presne, čo má robiť, ak skutočne zvažuje naše produkty alebo služby. Samozrejme, formulácia závisí od toho, s čím robíte, s kým robíte a A/B testovania.
Po kliknutí sa otvorí formulár, ktorý je zasa čo najstručnejší. Nepýtate sa na mesto, názov firmy, ani na číslo topánok. Jediné čo vás zaujíma je, ako váš nový „lead“ (dopyt) kontaktovať. Preto sa spýtate na meno, e-mail a tel. číslo. Teoreticky nepotrebujete aj e-mail aj telefónne číslo, ale:
- telefónne číslo: kto vám ho nie je ochotný dať, nie je ochotný sa s vami rozprávať – nie je váš zákazník.
- e-mail: jednak máte kam poslať ponuku, ale hlavne v prípade firemných klientov viete z e-mailu zistiť, s kým vlastne máte tú česť – a to môže určiť napríklad koľko snahy do tvorby návrhu vložíte.
- Je fajn, keď môžete svojho budúceho zákazníka osloviť.
A takto by to malo vyzerať:
Poďme merať
No a keď už máme takúto výbornú CTA (Call-To-Action), tak ju ihneď meriame. Nastavíme si v Adwords aj v Analytics konverzný cieľ na odoslanie formulára. Vďaka tomu presne vieme, odkiaľ potenciálny zákazník prišiel.
A za jeden kvartál (3 mesiace) to môže vyzerať napríklad takto:
A teraz počítať
No a tiež vieme úplne presne, že tých 192 odoslaných dopytov z reklamy (CPC – Cost Per Click) vás stálo 2500 € (kredit kampane + správa). A teda vieme, že sme vám priviedli jeden dopyt za 13 €. Prirodzene, nie každý dopyt sa stane zákazníkom. Vy ste svedomitý obchodník a viete nám povedať, že 50 % všetkých dopytov premeníte na zákazníkov. Teda jeden zákazník vás stojí 2 dopyty = 26 €. A v priemere vám každý zo zákazníkov zarobí 200 €.
Takže reklama vám po odrátaní nákladov zarába 16 700 € kvartálne.
Samozrejme, tieto výsledky závisia od typu vášho biznisu. Preto musíme uvažovať s tým, že váš dopyt bude 3 x drahší, ale pokiaľ vám zarobí 3 x viac, nie je to problém. Na to, aby sa výkon kampane vyladil do takýchto čísel, potrebujeme minimálne 3 mesiace. Dlhodobé kampane dosahujú stále lepšie výsledky, no počas tohto úvodného obdobia je skok vo výsledkoch najväčší.
Ak teda chcete vedieť, kam by sme mohli dostať vašu kampaň, neváhajte nás kontaktovať.