5 mýtov o digitálnom marketingu
Digitálny marketing je relatívne novým spôsobom propagovania podnikateľskej činnosti. V súčasnosti sa na tento druh marketingu viaže niekoľko zavádzajúcich mýtov.
Mnohí majitelia malých podnikov si neoblomne myslia, že na týchto mýtoch musí byť aspoň štipka pravdy. Či už rozbiehate startup alebo prevádzkujete zabehnutú spoločnosť, je dôležité, aby ste v rámci digitálneho marketingu dokázali rozlíšiť medzi skutočnosťou a výmyslom. Uvádzame a vyvraciame päť najčastejších mýtov o digitálnom marketingu.
1) „Digitálny marketing je iba pre veľké spoločnosti“
Pred niekoľkými rokmi mohlo byť toto tvrdenie pravdivé. Dnes určite nie. Technológia pokročila a cena softvéru a prevádzkovania domén sa znížila. Či sa jedná o produkty alebo služby, nakupovanie cez internet pozná už takmer každý. Prirodzene, čím väčší máte rozpočet, tým rozsiahlejšiu marketingovú kampaň si môžete dovoliť. Nepredpokladajte však, že aby ste začali s digitálnym marketingom potrebujete na to tisíce. Práve naopak, aj marketingové kampane s malým rozpočtom môžu byť nadpriemerne úspešné.
2) „Výsledky sa dostavia okamžite“
Mnohí podnikatelia by mali oveľa ľahší život, keby bolo toto tvrdenie pravdivé. Avšak rovnako ako s inými druhmi marketingových kampaní, aj v digitálnom marketingu očakávajte istú čakaciu dobu medzi začiatkom kampane a objavením sa konkrétnych výsledkov. Existuje však zásadný rozdiel medzi digitálnym a tradičným marketingom. Čakacia doba v rámci digitálneho marketingu je spravidla oveľa kratšia a je oveľa jednoduchšie sledovať dosiahnuté výsledky.
3) „Vyššia návštevnosť znamená viac peňazí“
Vo svete prevláda názor, že čím vyššiu návštevnosť má vaša stránka, tým viac potencionálnych zákazníkov získate a tým vyššie predaje si zabezpečíte. Teoreticky to pravda je. Ale toto nie je účelom digitálneho marketingu. Cieľom digitálneho marketingu je využiť dostupnú technológiu a detailne spoznať zákazníkov vo svojej cieľovej skupine. Druhým krokom je nasmerovanie cielenej návštevnosti na vašu webstránku. Menšia a cielená návštevnosť vám zabezpečí vyššiu návratnosť investícií, ako by to bolo v prípade vyššej, ale necielenej návštevnosti.
4) „E-mailový marketing je iba spam“
Malých podnikateľov často prekvapuje, že spomedzi všetkých online stratégií, práve e-mailový marketing vykazuje najvyššiu návratnosť investícií. Tak ako všetky stratégie, aj e-mailový marketing môže byť správne použitý, alebo nevhodne zneužitý. Nanešťastie ho mnohí zneužívajú a „spamujú“ svojich nešťastných klientov. Týmto spôsobom získava e-mailový marketing nelichotivú povesť. Keď však svoju kampaň odosielate na e-maily, ktoré ste získali pomocou hodnotného obsahu (napríklad akčné ponuky, zľavové kupóny či aktualizácie), e-mailový marketing sa môže stať nadpriemerne účinnou marketingovou stratégiou.
5) „Potrebuje obsadiť každú sociálnu sieť“
Digitálny marketing by vám mal pomôcť vo výbere cieľovej skupiny z „davu“, ktorý tvorí internet. A skupina ľudí, ktorí denne používajú LinkedIn, pravdepodobne v rovnakom rozsahu nevyužívajú Pinterest. Mali by ste svoju cieľovú skupinu spoznať a zistiť, na ktorých sieťach trávia najviac času. Následne sa zamerajte na tie stránky, kde si so svojimi potenciálnymi zákazníkmi môžete s najväčšou pravdepodobnosťou vytvoriť obchodný vzťah. Pamätajte tiež na to, že spravovať marketingovú kampaň na sociálnych sieťach môže byť časovo náročné. Je lepšie podať 100% výkon na dvoch či troch sociálnych sieťach, ako podať 50% výkon na všetkých.
Zdroj: Chron, Hootsuite Blog