Prejsť na obsah
11. septembra 2017 4 min čitanie

5 vecí ktoré ovplyvňujú dosah vašich príspevkov na Facebooku

Nadviazať kontakt s vašou cieľovou skupinou na Facebooku je každým dňom zložitejšie. Algoritmy na stránke spôsobujú, že vaše príspevky sa užívateľom nezobrazia pri každej aktualizácii. Inými slovami, zvyšovanie dosahu vašich príspevkov na Facebooku sa pomaly (ale isto) stáva zložitejším. Čo s tým?

Existuje niekoľko kľúčových zásad, ktoré vám pomôžu dosiahnuť požadovanú organickú návštevnosť vašej stránky. Možno nezaručia okamžité zvýšenie zapojenia užívateľov, avšak pomôžu vám dostať sa na správnu cestu za úspechom.

Miera zapojenia

Od roku 2013 Facebook venuje veľkú pozornosť miere zapojenia užívateľov. V rámci organického dosahu je jedným z najdôležitejších prvkov.

Dôvod je zrejmý. Čím viac ľudí sa zapojí do vášho obsahu alebo príspevku, tým väčší budete mať dosah. Algoritmus Facebooku si je toho vedomý a pri zobrazovaní noviniek uprednostňuje tie príspevky, ktoré majú najviac likeov, komentárov a zdieľaní.

Rovnaký princíp platí pre reklamu. Čím väčšie zapojenie, tým nižšia cena.

Nikdy nezabúdajte na to, že miera zapojenia má obrovskú výpovednú hodnotu aj pre ostatných užívateľov. Keď ľudia vidia, že vaše príspevky sú populárne a majú veľa zdieľaní, budú im pravdepodobne venovať oveľa viac pozornosti.

Dosah vašich príspevkov sa musí vyrovnať konkurencii

Keď sa snažíte o čo najväčší organický dosah vašich príspevkov na Facebooku, musíte počítať s tým, že aj ostatní ľudia a spoločnosti sa snažia zaplniť priestor na sociálnych sieťach, s čo najväčším množstvom svojho obsahu.

Medzi konkurenciou by ste mali vynikať. Stále sa teda uisťujte, že váš obsah je aktuálny a zodpovedá súčasným trendom.

Pýtate sa prečo?

Odpoveď je jednoduchá. Obsah s aktuálnou tematikou je podporovaný samotnými algoritmami na stránke a navyše vedie k omnoho rýchlejšiemu zapojeniu vášho publika. Oba faktory výrazne pomôžu zlepšiť dosah vašich príspevkov.

Veľkosť vašej skupiny na Facebooku

Na veľkosti naozaj nezáleží.

Pre stránky malých spoločností môže byť na Facebooku náročné dosiahnuť počet fanúšikov udávaný v tisíckach. Systém preto uprednostňuje príspevky menších stránok a sprostredkuje ich väčšiemu počtu užívateľov.

To však nie je celkom pravda pre platené reklamy. Čím väčšia je Vaša skupina na Facebooku, tým ľahšie sa uplatňuje cielená reklama a jej poplatky sú taktiež nižšie.

Kvalita a rôznorodosť obsahu

Obsah, ktorý uverejňujete, nie je iba nástrojom vášho marketingu a spôsobom, akým sa prihovárate návštevníkom. Facebooku na základe uverejneného obsahu posudzuje spoľahlivosť vašej stránky a spoločnosti.

Facebook vyhľadáva obsah, ktorý je prepojený na tzv. “clickbait“ či “rôzny hoax“ a obmedzuje jeho organický dosah. V horšom prípade môže dôjsť až k penalizácii stránky, ktorá takýto obsah uverejňuje. Práve kvôli takýmto stránkam prešiel algoritmus Facebooku už niekoľkými zmenami. Spoločnosť Facebook sa proti tzv. falošným novinkám (ang. fake news) bude v budúcnosti aj naďalej snažiť bojovať, zmenou celkového systému.

Odporúčame vám, aby ste sa nesnažili svoj dosah nasilu zvýšiť pomocou tzv. “fake news“ a podobného nepodstatného obsahu. Poškodí to vaše dobré meno a aj váš dosah.

Buďte o krok vpred

Keby existovalo zlaté pravidlo, ktoré by zaručene pomohlo zvýšiť organický dosah vašich príspevkov, znelo by približne takto:

„Sledujte predovšetkým dve veci. Trendy, ktoré vládnu v rámci vašej cieľovej skupiny a zmeny, ktoré sa dejú v systéme stránky.“

Práve vedomosti, ktoré získate sledovaním komunity na vašej stránke, spolu s informáciami o zmenách v systéme, vám pomôžu prispôsobiť vaše príspevky tak, aby mali čo najväčší organický dosah. A do celej záležitosti nemusíte investovať ani cent. Dôležitá je však vytrvalosť a dôslednosť.

Existujú ďalšie spôsoby?

Určite áno. V oblastiach online marketingu a stratégie v rámci sociálnych sietí, môže mať každá spoločnosť svoj vlastný prístup.

Zdroj: Socialmediaexaminer, Blog.hubspot.com

Vyhľadávanie


Najlepšie články


Socializujeme sa

Ďalšie články

30. októbra 2023 8 min čitanie
Kompletné výsledky firmy Meta + Grafy
Skupina Meta (Facebook) na konci minulého týždňa uviedla, že za 3. štvrťrok zaznamenala dobré výsledky, stabilný nárast počtu používateľov a najlepšie štvrťročn...
Čítať článok
11. mája 2023 5 min čitanie
Najlepší čas pre uverejňovanie príspevkov na sociálnych sieťach v roku 2023
Spoločnosť Sprout Social zverejnila svoj každoročný zoznam najlepších časov pre uverejnenie príspevkov v rámci hlavných aplikácií sociálnych médií, na základe a...
Čítať článok
15. februára 2021 3 min čitanie
Čo je to Clubhouse? A ako získať pozvánku do aplikácie, ktorú používa aj Elon Musk?
Možno ste už o Clubhouse počuli, ale je nepravdepodobné, že ste sa stali aj členom Clubhouse. Čo je to Clubhouse a prečo sa o tom všade hovorí? Clubhouse je apl...
Čítať článok

Kontaktujte nás

Ste pripravení posunúť svoje podnikanie na vyššiu úroveň?

Learn more