Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 1/2
Alchymisti sa kedysi snažili z bežných kovov vyrobiť zlato. Alchýmia predstavovala druh mágie, ktorá mala byť spôsobom na získanie nepredstaviteľného majetku. Nanešťastie pre jej zástancov, nepodarilo sa objaviť žiadnu chemickú reakciu, ktorá by priniesla požadované výsledky. V súčasnosti však existuje nástroj, ktorý podnikateľom môže naozaj zabezpečiť vytúžené bohatstvo. Je ním Google.
V minulosti si budovanie vašej klientely vyžadovalo veľa času či peňazí. Často oboje. V dnešnom digitálnom svete sa však väčšina predajov začína v online prostredí. A práve výsledky vyhľadávania cez Google môžu k Vašej webstránke usmerniť obrovské množstvo potenciálnych zákazníkov. Rýchlo a lacno.
Dôvodom je, že Google si získal dôveru ľudí. Veria, že im poskytne tie najspoľahlivejšie a pre nich najpodstatnejšie stránky. Google je v súčasnosti najpopulárnejším internetovým vyhľadávačom a má až 68% podiel na trhu. Denne spracuje viac než 3,5 miliárd vyhľadávaní.
Iba malý zlomok z týchto vyhľadávaní sa týka vašej oblasti podnikania. Aj napriek tomu k vám môže usmerniť masy návštevníkov. Samotná spoločnosť Google dokonca ponúka nástroje, ktorými môžete návštevníkov zmeniť na kupujúcich. Pomocou programov Keyword Planner a AdSense môžete jednoducho zistiť, čo vaši potenciálni zákazníci potrebujú a čo vyhľadávajú na internete. A pre podnikateľa sú práve takéto informácie vysnívaným alchymistickým zlatom.
Vezmite si napríklad psíčkarov zo svojho okolia. Výsledky vyhľadávania môžu odhaliť, že viacerí z nich sa zaujímali o skupinové venčenie psov. Prezieravý podnikateľ by mohol túto informáciu využiť, prispôsobiť svoje služby a poskytnúť zákazníkom presne to, čo hľadajú. Konkurenti, ktorým podobné informácie chýbajú, prichádzajú o reálne peniaze.
Detailný náhľad do potrieb zákazníka má moc zmeniť spôsob, akým podnikanie funguje. V minulosti sa podnikatelia pri budovaní svojej spoločnosti spoliehali výlučne na inštinkt. V dnešnom digitalizovanom prostredí majú začínajúce firmy prístup ku konkrétnym údajom o požiadavkách zákazníkov. Na základe nich môžu predpovedať, čo zákazníkov osloví a čo spoločnosti pomôže naplniť registračné pokladne.
Je nepochybne dôležité vedieť, čo ľudia vyhľadávajú. Rovnako dôležitá je však informácia o tom, akým spôsobom to vyhľadávajú.
Existuje mnoho spôsobov, ktorými by ste dokázali opísať vaše produkty a charakterizovať vaše služby. Google však funguje na inom princípe. Snaží sa ľuďom poskytnúť stránku, ktorá najlepšie vystihuje výrazy zadané do vyhľadávania. Túto skutočnosť nie je možné ignorovať. Zhruba 94% všetkých prekliknutí sa uskutočňuje na prvej strane výsledkov vyhľadávania. Google presvedčil celý svet o tom, že najlepšie voľby v živote sa nachádzajú na prvej strane. Môžeme teda konštatovať, že pokiaľ sa nenachádzate na prvej strane, ako by ste vôbec neexistovali.