Marketing pre vyhľadávače: alchýmia súčasnosti 2/2
Aby vaša internetová stránka, alebo portál dosiahli lepšie umiestnenie medzi výsledkami vyhľadávania, mali by ste ho čo najlepšie prispôsobiť populárnym a relevantným kľúčovým slovám. Istá spoločnosť vyrábala modely automobilov, ktoré boli odlievané pod tlakom. Predstavte si zákazníka, ktorý by si ju chcel nájsť a do vyhľadávania by napísal „tlakovo odlievané modely áut“. Alebo by prvé dve slová napísal spolu. Alebo by medzi ne dal pomlčku, či snáď v jednom z nich spravil preklep. Ide o to, že pri vyhľadávaní nie je vôbec podstatné to, ako vy opíšete svoj produkt. Záleží jedine na tom, ako ho budú ľudia vyhľadávať. Spomínaná firma sa zamerala na štatistiky vyhľadávaní a obsah svojej stránky prepísala tak, aby sa zhodoval s najčastejšie vyhľadávanými výrazmi. Úspešnosť jej podnikania sa následne viac než zdvojnásobila.
Ďalším príkladom je budovanie zdravotníckeho portálu Vitals. Tvorcovia sa pri vytváraní stránok snažili pacientom uľahčiť vyhľadávanie kardiológov. Avšak cez vyhľadávanie Google sa až päťkrát viac ľudí snažilo nájsť pojem „kardiológia“. Keď autori portálu optimalizovali svoje stránky pre tento výraz, návštevnosť domény sa výrazne zvýšila. To portálu následne umožnilo generovanie patričného zisku.
Existuje ešte ďalšia výhoda marketingu pre vyhľadávače. Súčasní spotrebitelia sami rozhodujú o tom, čo je pre nich najlepšie. Postupne sa odkláňame od zaužívaného pravidla pomeru 80/20, ktoré vraví, že 80% ziskov Vášho podnikania pochádza z 20% Vašich produktov. Miestne kníhkupectvá vystavujú vo svojich policiach bestsellery s vedomím, že v prípade potreby dokážu vystavené tituly podľa potreby meniť. Žiadne nezávislé kníhkupectvo sa však nemôže rovnať Amazonu. Tento internetový obchod totiž dokáže na svojich virtuálnych policiach vystaviť všetky dodnes vydané knihy. Úplne všetky.
Amazon nemusí používať kľúčové slová typu „kúpiť knihy online“. Zákazníci sa do tohto obchodu dostanú okamžite po vyhľadávaní konkrétneho názvu knihy. Keď sa budoval portál Vitals, pre každého lekára v USA bola vytvorená samostatná stránka. Potom sa pridala stránka pre jednotlivé mestá, štvrte a odborníkov. Následne pre každý zdravotný plán. Rovnako pre odborníkov v rámci jednotlivých zdravotných plánov. Aby portál Vitals dokázal poskytnúť odpoveď na každé vyhľadávanie, vytvorili sa v rámci neho milióny a milióny unikátnych stránok.
Vitals je portál, ktorý zahŕňa desiatky miliónov individuálnych stránok. Návštevníci sa na portál dostávajú prostredníctvom rôznych vyhľadávaní: meno lekára, špecializácia lekára, miesto ordinácie, miesto špecializácie a tak ďalej. Namiesto toho, aby mala táto organizácia jednu domovskú stránku, môže zabezpečiť, že návštevníci sa k nej dostávajú z miliónov rôznych stránok. Príjmy spoločnosti sa týmto spôsobom exponenciálne zvyšujú.
Google už funguje jedno celé desaťročie. Najlepšou správou pre vás je, že mnoho spoločností ešte ani po takomto čase naplno nevyužíva mágiu, ktorú Google poskytuje. To znamená, že máte dostatočnú šancu na to, aby ste preľstili mnohých svojich konkurentov. Mnohí podnikatelia považujú marketing pre vyhľadávače za akýsi nezmyselný nápad. Buďte si však istí, že sa mýlia. V skutočnosti máte v rukách bájne zlato alchymistov.
Zdroj: Cmglocalsolutions, Searchengineland