-->

Prečo na rýchlosti stránky záleží?

Redakcia 04.12.2017 4 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
Prečo na rýchlosti stránky záleží?

Ako si predstavujete návštevníkov svojej internetovej stránky? Sú to majitelia malých podnikov? Miestni obyvatelia? Netrpezliví užívatelia internetu?

Ak sa vaši návštevníci aspoň sčasti podobajú na ostatných ľudí na internete, takmer určite patria do tretej skupiny. Sú súčasťou nedočkavého davu. Očakávajú, že vaša stránka sa na ich monitoroch načíta v zlomku sekundy. Keď sa tak nestane, odídu, možno navždy.

To neznamená, že vaši klienti sú zlí ľudia. Všetci pociťujeme frustráciu, keď načítavanie stránky trvá príliš dlho. Z toho však nevyplýva, že sme prehnane nároční. Ani to, že sme pod nadmerným stresom. Je to skrátka… prirodzené správanie.

Nedá sa poprieť, že pomalé stránky sú naozaj otravné. Nikto ich nemá rád. Keď si priemerný užívateľ internetu myslí, že nájde rýchlejšiu stránku, alebo že potrebné informácie dokáže vyhľadať rýchlejšie, preklikne z vašej stránky na nejakú vhodnejšiu. A to veľmi rýchlo.

Ale ako rýchlo? V závislosti na tom, ktorý výskum citujete, jedná sa o 2 až 3 sekundy.

Podľa analytickej platformy Kissmetrics, až 47% spotrebiteľov očakáva, že stránka sa im načíta za 2 sekundy či menej. Prieskum tiež ukazuje, že 40% spotrebiteľov stránku opustí, keď načítavanie trvá viac než 3 sekundy.

Spotrebiteľská netrpezlivosť neovplyvňuje iba to, ako rýchlo návštevníci opustia stránku, ktorá má problémy s načítavaním. Má priam ničivé účinky aj na mieru konverzie danej stránky.

Je zarážajúce, že už o sekundu pomalšie načítavanie stránky môže znížiť mieru konverzie o 7%. Amazon to zistil už pred niekoľkými rokmi. Každá sekunda načítavania navyše, stojí spoločnosť jeho rozmerov približne $1,6 miliardy (ročne). Prirodzene, v prípade bežného malého podniku nebude stratovosť taká obrovská. Ale kto by chcel stratiť 7% zo svojich potenciálnych zákazníkov, kvôli niečomu tak banálnemu a tak ľahko napraviteľnému?

Užívatelia si potrpia na rýchle stránky

A rýchlosť načítavania vo veľkej miere ovplyvňuje ich správanie v online prostredí. Nie je teda prekvapením, že tento faktor berú do úvahy aj internetové vyhľadávače. Rýchlosť načítavania stránky teda ovplyvňuje aj umiestenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Nejedná sa síce o najdôležitejší hodnotiaci parameter, ale jednoznačne má svoju váhu.

Napriek tomu, aká je rýchlosť načítavania dôležitá, mnoho malých podnikov si s jej zvyšovaním ťažkú hlavu nerobí. Prieskum portálu Clutch ukázal, že iba 21% malých podnikov plánuje zaviesť opatrenia, ktoré by výkonnosť ich stránok zvýšili.

Priemerného užívateľa to možno nepoteší, pre vás to však môže byť výborná správa. Máte dokonalú príležitosť získať náskok pred svojou konkurenciou.

Aký by mal byť Váš prvý krok? Zistiť, aká rýchla je vaša stránka. Google ponúka bezplatný nástroj PageSpeed Insights, ktorý Vám do minúty poskytne podrobnú analýzu. Pomocou tohto nástroja získate informácie o rýchlosti načítavania pre mobilných užívateľov, ako aj pre zákazníkov využívajúcich osobný počítač.

Nestačí vám jeden názor? Vyskúšajte aj bezplatný nástroj Pingdom. Výsledky týchto analýz sa vám na prvý pohľad môžu zdať komplikované a nezrozumiteľné. To preto, že také naozaj sú.

No aj menej technologicky zbehlí podnikatelia majú nádej. Stačí, ak to nebudú preháňať s veľkosťou uverejňovaných obrázkov. Nepochybne tiež pomôže, ak budú mať stránku zriadenú na výkonnom serveri. Dobrým nápadom je spolupráca s vývojárom alebo skúseným webovým dizajnérom, ktorí by rýchlosť stránky optimalizovali. Odborník dokáže počas niekoľkých minút zariadiť to, čo by mnohým z nás trvalo možno celé dni či týždne.

Pochybujete, či sa vám oplatí investovať do služieb profesionálneho dizajnéra?

Predstavte si, čo by pre vás znamenalo 10% zvýšenie návštevnosti vašej stránky v priebehu nasledujúceho roka. Zarobili by ste vďaka takémuto zvýšeniu viac, ako by stála práca odborníka? Ak áno, jedná sa o vhodnú investícií.

Vieme, že zvyšovanie ziskov je hlavným cieľom 45% malých podnikov. Rýchlosť vašej stránky môže byť jednou z ciest, ktorá vedie tým správnym smerom.

Na rýchlosti stránky záleží. Zvýšenie rýchlosti, ktorou sa vaša stránka načíta potenciálnemu zákazníkovi, vášmu podnikaniu výrazne prospeje. Možno si budete musieť najať programátora či dizajnéra, ale vaše peniaze sa vám pravdepodobne niekoľkonásobne vrátia. A to veľmi rýchlo.

Zdroj: Daily Blog Tips, Boostability


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.