-->

6 inteligentných investícií pre váš obmedzený marketingový rozpočet

Redakcia 04.01.2018 6 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
6 inteligentných investícií pre váš obmedzený marketingový rozpočet

Ak ste majiteľom malého podniku či start-upovej spoločnosti, viete že marketing máte možnosť pokryť iba obmedzeným rozpočtom. Niet pochýb o tom, že pri rozbiehaní vašej marketingovej kampane má význam každý jedno euro. Vaším cieľom je, aby ste pomocou tejto kampane dosiahli konverziu nových zákazníkov a tak bude váš marketing v konečnom dôsledku zarábať aj sám na seba.

Dobrou správou je, že v dôsledku rozvoja digitálneho marketingu je väčšina dostupných nástrojov nízko-nákladová, či dokonca bezplatná. Ďalšie sú síce možno pomerne náročné na váš rozpočet, ale ak ich budete správne aplikovať a monitorovať, prinesú vám vysokú návratnosť počiatočných investícií.

Pomocou nasledujúcich šiestich spôsobov budete schopní naplno rozbehnúť vašu marketingovú kampaň bez toho, aby ste sa vystavili okamžitému bankrotu.

1. Najmite si marketingového manažéra

Veľa podnikov sa snaží zvládať marketing svojpomocne, iba zapojením existujúceho personálu. Problémom však je fakt, že marketing je zamestnaním na plný úväzok.

Spravovanie rôznych oblastí marketingu si vyžaduje veľa času a pozornosti. Či už vravíme o spravovaní účtov na sociálnych sieťach, uverejňovaní príspevkov na blogu alebo manažovaní celkovej kampane. Ak pridelíte tieto úlohy rôznym členom vášho tímu, je vysoko pravdepodobné, že marketingová kampaň nebude mať požadovaný úspech.

Ak si to môžete dovoliť z finančného hľadiska, vašou najlepšou voľbou je jediný človek, ktorý sa bude starať o všetky stránky vášho marketingu. Ten by mal okrem digitálneho marketingu dozerať aj na prvky tradičného marketingu. Medzi tie patrí napríklad účasť na rôznych podujatiach či propagácia vašej spoločnosti v uliciach miest. Áno, tohto zamestnanca budete musieť platiť zo svojho rozpočtu, ale v konečnom dôsledku sa vám táto investícia nepochybne vráti.

2. Využite Google AdWords

Služba Google AdWords predstavuje jeden z najlepších spôsobov, ktorými môžete minúť váš marketingový rozpočet. Prirodzene, zlepšovať výsledky vášho podniku prostredníctvom úspešnej SEO stratégie je ideálne, to však neznamená, že program AdWords je zbytočný.

Pay-per-click (PPC) marketingová stratégia môže vašej spoločnosti výrazne pomôcť, pretože vám zabezpečí väčší počet potenciálnych zákazníkov. Keď začínate podnikať, týmto spôsobom dosiahnete lepšie počiatočné výsledky a získate hodnotné informácie o vašom cieľovom publiku. Preto vám odporúčame, aby ste začali využívať službu AdWords ešte predtým, ako sa začnete spoliehať výhradne na SEO.

Vyhľadávanie pomocou Google je v súčasnosti najčastejšou cestou, pomocou ktorej sa spotrebitelia zoznamujú s novými spoločnosťami. Investovanie do aplikácie AdWords môže byť preto veľmi výhodné.

Pamätajte však na to, že tento program neposkytuje žiadneho autopilota. Niekto by váš účet mal pravidelne monitorovať a zabezpečiť, že všetko beží, tak ako má.

Za službou Google AdWords navyše stojí výborný tím technickej podpory. Jeho členovia vám pomôžu so zriadením účtu a s jeho optimalizáciou pre vaše potreby. Takáto stratégia vás síce môže stáť nemalé peniaze, ale získate pomocou nej veľké množstvo potenciálnych zákazníkov a efektívne zvýšite návštevnosť svojej webstránky.

3. Propagujte svoje príspevky na sociálnych sieťach

Určite ste sa už stretli so sponzorovanými príspevkami na stránkach Facebooku či portáli LinkedIn.

Spoločnosti si platia za propagáciu svojich príspevkoch na sociálnych sieťach, ktoré sa tak zobrazia ešte väčšiemu počtu užívateľov. Jedná sa o skutočne nenákladný spôsob propagácie podujatí, príspevkov na blogu, nového obsahu na webstránke a ďalších prvkov, ktoré zvýšia návštevnosť vášho portálu a prispejú ku konverzii návštevníkov na zákazníkov.

Mali by ste však zvážiť, ktoré príspevky sa rozhodnete propagovať. Mal by to byť predovšetkým obsah, ktorým dokážete osloviť konkrétnu skupinu v rámci vášho cieľového publika. V niektorých prípadoch Vám stačí zaplatiť 5 či 10 eur za jeden príspevok a získate dosah na užívateľov, ktorých by ste v opačnom prípade nedokázali osloviť.

4. Blogujte

Blog je kľúčovým nástrojom marketingovej kampane, no napriek tomu je často ignorovaný. A to najmä v prípade, že nemáte určeného jedného človeka, ktorý sa mu venuje.

V ideálnom prípade by ste aspoň raz či dvakrát do týždňa mali uverejňovať príspevky o rozsahu najmenej 800 slov. Dajte si však záležať, aby ste produkovali relevantný obsah, ktorý vzbudí záujem vášho cieľového publika.

Dobrý blog je jedným z prvkov, ktoré zlepšia vaše organické výsledky v rámci internetového vyhľadávania. Najmä ak si dáte záležať na kvalitnom obsahu, budovaní spätných odkazov a vhodných kľúčových slovách. Úspešný blog je extrémne hodnotnou zložkou každej stratégie online marketingu.

Vhodným postupom je tiež osloviť ostatné blogy v rámci vašej sféry podnikania. Takto môžete získať spätné odkazy, ktoré usmernia návštevníkov iných blogov, práve na váš obsah. Tento obsah sa tak zároveň stane populárnejším, pretože ho bude propagovať aj niekto iný.

5. Odmeňujte zákazníkov

Väčšina odporúčaní v oblasti online marketingu sa zameriava na zvyšovanie návštevnosti a získavanie nových zákazníkov. Efektívnym a nenákladným spôsobom rozvíjania podnikania je však aj sledovanie a odmeňovanie existujúcich zákazníkov.

Kedy ste naposledy opätovne oslovili veľkého klienta, s ktorým ste spolupracovali v minulosti? Uplatňujete nejakú stratégiu, pomocou ktorej môžete nadviazať kontakt s aktuálnymi zákazníkmi a priviesť ich k tomu, aby znovu využili vaše služby? Získavanie nových zákazníkov je nepochybne dôležité. Pamätajte však na to, že klienti, ktorí boli s vašimi produktmi spokojní, sa s veľkou pravdepodobnosť nechajú zlákať na ďalší nákup. Mali by byť vašou prvoradou prioritou.

6. Posielajte e-maily

E-mailový marketing je ešte aj v súčasnosti jedným z najefektívnejších spôsobov, ktorým môžete minúť svoj rozpočet na marketing.

Využívanie softvéru pre e-mailový marketing vás bude stáť pravdepodobne 50 až 300 eur na mesiac. Veľmi rýchlo si však uvedomíte, že je to dobrou investíciou. E-mail je vysoko účinným nástrojom aj napriek širokej škále ďalších možností digitálneho marketingu. Jedná sa totiž o najúčinnejší a najekonomickejší spôsob, pomocou ktorého môžete nadviazať kontakt s najdôležitejšími členmi vášho cieľového publika. Jedná sa práve o ľudí, ktorí sa zapísali na váš mailing list.

Hospodárenie s rozpočtom určeným na marketing môže zahŕňať veľké výzvy.

Vybudovanie marketingovej stratégie si vyžaduje významnú počiatočnú investíciu. Preto by ste sa mali uistiť, že vaše úsilie bude mať za výsledok požadovaný úspech.

Vaším prvým krokom by malo byť zamestnanie človeka, ktorý sa postará o marketing vašej spoločnosti. Tieto peniaze ušetríte na konkrétnych marketingových stratégiách a nástrojoch, ktoré sú v súčasnosti vo väčšine prípadov bezplatné. Následne sa môžete naplno venovať tvorbe hodnotného obsahu, pomocou ktorého zvýšite svoj ranking v rámci internetových vyhľadávaní.

Ďalšími vhodnými investíciami sú služba Google AdWords, e-mailový marketing a sponzorovaný obsah na sociálnych sieťach. Priama propagácia, prevádzkovanie blogu a ďalšie spomenuté stratégie zahŕňajú iba minimálne výdavky. Napriek tomu sa však veľmi pozitívne odzrkadlia na celkovom úspechu vašej marketingovej kampane.

Zdroj: Social Media Today, Quick Sprout


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.