3 spôsoby propagácie kvality vášho produktu v online prostredí
Spotrebitelia majú pri nakupovaní v kamennom obchode možnosť dotknúť sa materiálu oblečenia, otestovať ostrie noža či poťažkať si hlávku kapusty. Každý výrobok vnímajú viacerými rôznymi zmyslami a utvárajú si mienku o jeho kvalite. Keď však prevádzkujete elektronický obchod, nanešťastie im takéto možnosti nemôžete ponúknuť.
Alebo áno?
Za predajom vášho produktu stojí v konečnom dôsledku niekoľko činiteľov. Je dôležité osloviť správnu cieľovú skupinu, vybudovať si u zákazníkov dôveru a podnietiť u nich pocit potreby. Kľúčovou je však samotná kvalita ponúkaného tovaru.
Prostredníctvom internetu nie sú schopní ovoňať, poťažkať si a ani len dotknúť sa vášho produktu či služby. Ale existujú tri spôsoby, ktorými môžete prinútiť mozog spotrebiteľov, aby „cítil kvalitu“ vášho produktu:
- Venujte pozornosť detailom
- Ponúkajte „to najnovšie“
- Dodajte produktu luxus
1. Venujte pozornosť detailom
Ľudia prirodzene počítajú s tým, že produkty pochádzajúce z modernej pásovej výroby z času na čas zahŕňajú drobné nedokonalosti. Je to kompromis, pomocou ktorého si môžeme dovoliť náš súčasný konzumný život. Práve toto je jedným z dôvodov, prečo bola reklama na spodnú bielizeň značky Hanes taká populárna. Áno, jednotlivé kusy bielizne sa síce vyrábajú v automatizovanom procese, ale reklama zdôrazňuje, že na konci každého pásu stojí ľudská bytosť, ktorá kontroluje kvalitu každého výrobku.
Aj keď nemáte možnosť uverejniť fotografie či video, detaily svojho produktu môžete podčiarknuť slovami, ktoré používate pri propagácii.
- Ručne vyrábané
- Remeselné majstrovstvo
- Domáca výroba
- Vyrobené na mieru
- Zručnosť pri výrobe
Všetky tieto frázy naznačujú, že za kvalitu výrobku je zodpovedná konkrétna osoba. Apelujú na naše nostalgické spomienky, že „v starých dobrých časoch“ venovali ľudia veľkú pozornosť detailom. Nie je náhodou, že reštaurácie sa často chvália svojou „domácou“ kuchyňou. Rovnako aj slová ako „ručne vyrobené“ sa dnes často používajú pri propagácií tých najnepravdepodobnejších produktov. Takéto frázy však v každom prípade dodávajú výrobku či službe nádych jedinečnosti a originality.
2. Ponúkajte „to najnovšie“
Navodzovanie atmosféry „starých dobrých časov“ je iba jedným zo spôsobov, ktorým zákazníkom dáte najavo, že sa váš výrobok vyznačuje výnimočne vysokou kvalitou. Opačnou taktikou je ponúknuť im „to najnovšie“.
Spotrebitelia prirodzene zastávajú názor, že moderné a inovatívne produkty sú tie najlepšie. Prečo? Ľudstvo neustále napreduje obrovským tempom a najnovšie výrobky sú nevyhnutne kvalitnejšie ako tie predchádzajúce. Nikto by predsa neuvádzal na trh niečo horšie. Väčšina moderných výrobkov predstavuje zdokonalenie zaužívaného systému:
- Od latrín k splachovacím toaletám
- Od vytáčacích telefónov k smartfónom
- Od konského záprahu k automobilom
- Od stolných ventilátorov ku klimatizácii
Najnovšie výrobky sa všeobecne považujú za najkvalitnejšie, najmä ak sa jedná o technológiu. Dokonca aj v oblasti nášho zdravia sa spoliehame na moderné diagnostické a liečebné metódy. Aj preto propagujú popredné medicínske zariadenia svoje služby slovami ako „špičkové“ a „pokrokové“.
Vaša reklama nemusí zahŕňať iba tradičné prídavné mená, ktoré opisujú prínos vášho produktu. Môžete zájsť ešte o krok ďalej. Podobne ako nasledujúca propagácia modernej stomatologickej ambulancie:
„Neustále investujeme do nových a overených technológií, ktoré zlepšujú vaše skúsenosti v rámci starostlivosti o zuby. Moderné technológie, akými sú digitálne röntgenové zariadenia, laserová technológia, elektronické mapovanie, najnovšie modely zubárskych vŕtačiek a digitálne fotoaparáty na efektívne snímanie vášho chrupu, poskytujú nášmu tímu neoceniteľné informácie.“
Ak je Váš produkt „najnovší“, znamená to, že je ďaleko pred konkurenciou. Tým pádom je nevyhnutne najlepší. Takéto výrazy tiež zdôrazňujú, že spotrebitelia by si váš produkt mali zakúpiť čo najskôr.
3. Dodajte produktu luxus
Ľudia všeobecne veria, že luxusné výrobky sú najkvalitnejšie. Keď si kúpite automobil značky Mercedes, neočakávate, že budete musieť každú chvíľu jazdiť do servisu. Luxus je predsa zárukou kvality.
Existujú slová, ktorými môžete zdôrazniť luxus a tým pádom kvalitu:
- Elitný
- Komfortný
- Celebritný
- Prepychový
- Prestížny
- Prémiový
- Pôžitkársky
- Gurmánsky
Kto by si chcel kúpiť obyčajný nábytok, keď môže mať prémiovú limitovanú edíciu bytových doplnkov?
Ideálnym prípadom je, ak dokážete svoj produkt propagovať ako ručne vyrobený a prestížny. Táto stratégia je obzvlášť účinnou, ak predávate sladkosti, kozmetiku alebo darčekové koše. Každý podnikateľ v týchto oblastiach prezentuje svoje ručne vyrábané produkty ako luxusné a prepychové. Zároveň to dokladuje patričnými slovami a fotografiami.
Majte na pamäti, že v iných sektoroch sú kľúčovými faktormi luxusné balenie, kvalitné fotografie, umiestňovanie produktov v prominentnom prostredí a propagácie pomocou sugestívnych slovných spojení. Jedine takto sa budú zákazníci naozaj zaujímať o to, čo predávate. Môžete sa inšpirovať napríklad fotografiami realitných kancelárií. V ich prípade je obrazový materiál nevyhnutný a preto vedia, ako ho efektívne využívať.
Zákazníci nemajú vo vašom elektronickom obchode možnosť na vlastnej koži okúsiť kvalitu vašich produktov. Priblížte im ju prostredníctvom vyzdvihovania detailov, ponúkaním tých najnovších výrobkov a zdôrazňovaním luxusnej povahy vašich výrobkov.
Zdroj: Wired, Mobilemarketingwatch