5 online prvkov, ktoré vaša firma potrebuje
Nie je tajomstvom, že internet ovládol svet. Mnohí z nás by si už bez neho nedokázali predstaviť svoj každodenný život. Na internet sa spoliehame pri vyhľadávaní odpovedí na bežné otázky, pri zisťovaní trasy k našej destinácii a pri kontakte s ľuďmi, ktorí sú súčasťou nášho života.
Nespočetne veľa spoločností už využilo tento fenomén za účelom zvyšovania vlastnej popularity a úspechu. Napriek tomu stále existujú podniky, ktoré sa zdráhajú vkročiť do sveta online marketingu. Niekedy sa obávajú vysokých nákladov, inokedy sa skrátka vyhýbajú akejkoľvek zmene.
Zo začiatku však nepotrebujete komplexnú a nákladnú online stratégiu. Ak chcete vybudovať reputáciu svojej spoločnosti, alebo prinajmenšom uspokojiť vašich aktuálnych zákazníkov, stačí splniť niekoľko minimálnych požiadaviek. Oboznámte sa so základnými prvkami, ktorými by mal disponovať každý moderný podnik:
1. Webstránka
Ak nemáte webstránku, žijete v minulosti. Webstránka je základným rozhraním pre všetky vaše ďalšie stratégie v rámci online marketingu. Je miestom, prostredníctvom ktorého vás môžu ľudia kontaktovať. To vám poskytne možnosť získať nových potenciálnych zákazníkov. Snáď ešte dôležitejšou funkciou webstránky je skutočnosť, že zákazníci, ktorí o vás už počuli, na nej môžu nájsť ďalšie detaily týkajúce sa vášho podnikania. Veľmi jednoducho tu zistia, kde sa nachádza vaša centrála a aké dodatočné služby poskytujete. Webstránka je tiež otázkou názoru zákazníkov na vašu spoločnosť. Ak zistia, že žiadnu nemáte, nemusia vás brať vážne. Prípadne nadobudnú presvedčenie, že nedržíte krok s modernou dobou.
2. Prítomnosť na sociálnych sieťach
Dôležitá je aj vaša aktivita na sociálnych sieťach. Nie je nevyhnutné denne uverejňovať nové príspevky a nemusíte ani vyvíjať prehnané úsilie pri zväčšovaní vášho publika (aj keď vám to nepochybne pomôže). Určite by ste však mali vyplniť aspoň základné informácie vo svojich profiloch na stránkach ako Facebook, Twitter a Instagram. Aj prítomnosť na sociálnych médiách vypovedá a serióznosti a modernosti vášho podnikania. Je to tiež spôsob, ktorým sa môžete zviditeľniť pred veľkým počtom online spotrebiteľov.
3. Zmienky a recenzie
Je kľúčové, aby sa zmienky o vašej spoločnosti vyskytovali aj na miestach mimo vašej webstránky. Môže sa jednať o krátku charakteristiku vášho podnikania na spriaznenej stránke, ktorá podniká v rovnakej oblasti. Ďalšou možnosťou sú hodnotenia vašej spoločnosti na portáloch, ktoré sa zaoberajú uverejňovaním recenzií. Aj keď ešte nemáte webstránku či účet na sociálnej sieti, je veľmi pravdepodobné, že na internete sa už vyskytujú recenzie vašich služieb. Spravíte dobre, ak ich využijete vo svoj prospech. Prezrite si populárne portály ako Yelp a TripAdvisor, vyhľadajte zmienky o svojej spoločnosti a v prípade potreby v nich upravte názov vašej spoločnosti, adresu, telefónny kontakt a ďalšie informácie. Takéto zmienky vám pomôžu v rámci SEO a pri zviditeľňovaní spoločnosti v online prostredí.
4. Pravidelné aktualizácie
Nestačí založiť si stránku. Mali by ste sa pravidelne snažiť o aktualizáciu informácií a obsahu, ktorý ponúkate svojim návštevníkom, aby ste ich prinútili neustále sa vracať na váš web. Dajte si na tom záležať predovšetkým v prípade, že sídlo vašej spoločnosti zmení adresu. Nezabudnite aktualizovať údaje na svojej webstránke, na účtoch v rámci sociálnych sietí a v prípade potreby aj v zmienkach a recenziách mimo vašej stránky. To isté platí aj v prípade, že zmeníte otváracie hodiny svojho podniku, alebo začnete ponúkať nové tovary a služby. Neľutujte námahu a svojim zákazníkom vždy poskytujte čerstvé informácie.
5. Jednoduchá možnosť kontaktu
Jednou zo základných funkcií webstránky je to, že zákazníkom ponúka možnosť jednoducho a rýchlo vás kontaktovať. Mali by ste sa snažiť ďalej im to uľahčiť tak, že im poskytnete viac spôsobov, ktorými sa s vami môžu spojiť. Základom je telefónne číslo a kontaktný formulár, môžete sa však rozhodnúť aj pre možnosť podpory cez chat. Keď sa vás ľudia rozhodnú kontaktovať, vašou prioritou by malo byť promptne a spoľahlivo im odpovedať.
Niečo navyše
Keď spĺňate všetkých päť predchádzajúcich predpokladov, môžete si zagratulovať. Vaša spoločnosť dosahuje minimálnu úroveň v rámci snahy o zviditeľnenie sa v modernom svete. Ak pre svoje podnikanie plánujete spraviť niečo navyše, môžete sa orientovať na základné stratégie online marketingu, ktoré vám pomôžu znásobiť úspech vašej spoločnosti:
Optimalizácia. Takzvaná optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) predstavuje vykonávanie zmien na vašej webstránke za cieľom zvyšovania jej viditeľnosti v rámci výsledkov internetových vyhľadávačov, akým je napríklad Google.
Obsah. Uverejňovanie aktuálneho obsahu zaručí, že vaša stránka nestratí zmysel. Budete schopní poskytovať svojim zákazníkom relevantné informácie, zvyšovať ich lojalitu, zlepšovať reputáciu svojej značky a umiestňovať sa na prvých priečkach v internetovom vyhľadávaní. Spravovanie pravidelného blogu je kľúčovou stratégiou.
Sociálne siete. Ľudí, ktorý môžu mať záujem o vaše podnikanie, oslovte prostredníctvom sociálnych sietí. Rozširovaním publika nadobudnete väčšiu autoritu vo vašej oblasti podnikania a získate prístup k väčšiemu množstvu potenciálnych zákazníkov.
Rast. Keď prekonáte počiatočné nástrahy marketingu v online prostredí, zistíte, že zvýšená viditeľnosť značky, veľké publikum a dobrá reputácia vám umožnia rozvíjať vašu spoločnosť v ďalších smeroch.
V rámci online marketingu si snažte zachovať otvorenú myseľ. A to aj v prípade, že oblasť vášho podnikania má už dlhú tradíciu, alebo ste zvyknutí na tradičné marketingové prístupy. Aj pomocou základných prvkov online prítomnosti badateľne zvýšite svoje šance na úspech. Vaši súčasní aj budúci zákazníci ocenia, keď ich budete zásobovať hodnotnými informáciami a radami. S pozitívnymi ohlasmi sa nepochybne stretnete aj vďaka zvýšenej viditeľnosti vašej firmy. Ak vám to nebude stačiť a vytvoríte si účinnú stratégiu v rámci SEO a obsahového marketingu, návštevnosť vašej webstránky a interakcia so zákazníkmi narastie už v priebehu niekoľkých týždňov.
Zdroj: Elegant Themes, SEO