8 spôsobov, ktorými zdokonalíte svoje domáce podnikanie
Spoliehať sa na tvrdú a vytrvalú prácu, v dnešnom svete nestačí. Prirodzene, aj tá naďalej ostáva kľúčovým faktorom. Budete však potrebovať vhodnú a efektívnu podnikateľskú stratégiu, pomocou ktorej úspešne rozšírite možnosti vášho domáceho podnikania. Existujú isté kroky, ktoré vám značne uľahčia proces budovania a rozširovania vášho podniku.
V dnešnej dobe je kľúčovou schopnosťou osloviť, čo najviac potenciálnych zákazníkov. Veľmi dôležitou záležitosťou je tiež automatizácia procesov, ktoré si nevyžadujú vašu neustálu pozornosť. Získate tak príležitosť zamerať sa na tie, ktoré sa bez nej nezaobídu.
Skúste sa riadiť nasledujúcimi ôsmimi odporúčaniami a zistíte, akým spôsobom sa najlepšie priblížite svojim potenciálnym zákazníkom, a ktoré procesy môžete zveriť do rúk modernej technológie.
1. Zdvojnásobte svoju prítomnosť v online prostredí
59% zákazníkov využíva internetový vyhľadávač Google v nádeji, že nájdu spoľahlivý miestny podnik. Aj keď ste jediným zamestnancom svojho podniku, päť rokov stará webstránka dnes už nie je prípustnou možnosťou.
Mali by ste zmodernizovať svoj web, optimalizovať domovskú stránku a uistiť sa, že sa vaša webstránka bez problémov zobrazuje aj užívateľom mobilných zariadení.
Ak nemáte dosť skúseností na takúto modernizáciu internetovej stránky a nedisponujete dostatočnými prostriedkami na najímanie si odborníkov, vyskúšajte svojpomocné nástroje ako Wix či Squarespace. Nedosiahnete nimi síce úplne originálny výsledok, ale pomocou relatívne jednoduchých aplikácií budete schopní vytvoriť si graficky atraktívnu stránku, ktorá zákazníkom poskytne všetky potrebné informácie o vašom podnikaní.
2. Hodnoťte svoj úspech
Keď ste skutočne odhodlaní budovať svoje podnikanie, mali by ste v prvom rade zistiť, ktoré z Vašich stratégií fungujú, a ktoré by ste mali radšej nahradiť. Našťastie, existuje mnoho online nástrojov, pomocou ktorých zistíte, akým spôsobom interagujú zákazníci s vašou webstránkou. Dobrou voľnou je služba Google Analytics. Je bezplatná, ponúka intuitívne ovládanie a širokú škálu funkcií. Pomôže vám sledovať návštevnosť vašej stránky, analyzovať správanie užívateľov v prostredí vášho webu a poukáže na problémy v procese konverzie návštevníkov na zákazníkov.
3. Využite služby odborníkov na voľnej nohe
Keď budujete svoje domáce podnikanie, nevyhnutne narazíte na úlohy, ktoré sú síce kľúčové pre váš ďalší postup, ale kvôli nim sa neoplatí vám najímať nových zamestnancov. V súčasnosti sú na trhu práce dostupní mnohí odborníci, ktorí pracujú na voľnej nohe a je veľmi jednoduché zamestnať ich v rámci jedného konkrétneho projektu. Keď čelíte komplikovanej výzve – potreba novej mobilnej aplikácie či optimalizácia webstránky pre mobilné zariadenia – platformy ako Toptal vás spoja s najvhodnejšími kandidátmi na danú úlohu. Keď splnia svoje zadanie, nemusíte ich ďalej platiť. Uistíte sa tak, že nebudete plytvať svojimi prostriedkami na ľudí, ktorí vo vašom podniku nemajú žiadnu funkciu.
4. Automatizujte svoju marketingovú kampaň
E-mail je mocným nástrojom pri získavaní nových zákazníkov, ale rovnako pri udržiavaní kontaktu s už existujúcimi klientmi. Rozosielanie e-mailov celému zoznamu vašich zákazníkov však môže byť časovo veľmi náročná úloha. Služba MailChimp dokáže automatizovať celú vašu e-mailovú kampaň. Jej rozhranie je navrhnuté s dôrazom na jednoduchú obsluhu a ponúka vám možnosť využívať niekoľko užitočných analytických nástrojov. Pomocou automatizácie vášho e-mailového marketingu ušetríte drahocenný čas a výrazne zvýšite efektivitu vašej marketingovej kampane.
5. Zlepšite služby zákazníkom
Spotrebitelia v súčasnosti okrem kvalitných produktov očakávajú aj prvotriedne služby. V prípade, že zákazníci nie sú spokojní so službami vašej spoločnosti, až 66% z nich má tendenciu obrátiť sa na konkurenčné podniky. Pri budovaní zákazníckej lojality a dobrej reputácie sa obráťte na služby ako Freshdesk, ktorá vám pomôže sledovať požiadavky zákazníkov a automatizovať mnohé súčasti interakcie s návštevníkmi vašej stránky. Týmto spôsobom budeme schopní promptne odpovedať na všetky otázky zo strany vašich klientov a ušetríte čas, ktorý môžete následne využiť v rámci ďalšieho rozvoja vašej značky.
6. Zvyšujte svoj vplyv na sociálnych sieťach
Priemerný užívateľ internetu na sociálnych sieťach strávi každým dňom až 2 hodiny. Sociálne siete sú výbornou platformou, prostredníctvom ktorej máte ideálnu možnosť získavať si nových zákazníkov. Služby ako Hootsuite vám umožnia spravovať všetky vaše profily na sociálnych sieťach v rámci jedného rozhrania, automatizovať vaše príspevky a sledovať úspešnosť všetkých interakcií so zákazníkmi. Kľúčovou otázkou je znovu čas, ktorý takto ušetríte. Pomocou aplikácie Hootsuite budete navyše schopní do väčšej hĺbky porozumieť správaniu vášho cieľového publika.
7. Spravujte svoj čas
Keď spravujete celé podnikanie vlastnými silami, prípadne s jedným či dvoma partnermi,
časový manažment je kľúčom k úspechu.
V rámci riadenia podniku je nevyhnutné vykonávať niekoľko rôznych funkcií a zvládania priveľkého množstva úloh môže byť skutočne náročné. Aplikácia Toggl vám pomôže so spravovaním vášho pracovného dňa a zabezpečí, aby ste sa príliš dlho nevenovali jednej činnosti. Služba Harvest je zase výbornou pomôckou pri koordinácii väčšieho počtu zamestnancov. Pomôže vám efektívne rozdeľovať úlohy a povinnosti medzi všetkých svojich spolupracovníkov.
8. Postarajte sa o mzdy
Vaše podnikanie sa dopracovalo do bodu, v ktorom rozširujete svoj tím. Gratulujeme. Najímanie nových zamestnancov je obrovským krokom vpred, no ak nedisponujete HR oddelením, mzdy vašich zamestnancov môžu byť časovo náročnou záležitosťou. Nástroje Zenefits a Gusto sú príkladom softvéru pre spravovanie výplatných pások, zamestnaneckých benefitov a daní. Tieto programy Vám budú asistovať aj pri najímaní nových zamestnancov a dokumentácii činnosti vášho podniku. HR oddelenie tak budete potrebovať až keď sa vaša spoločnosť výrazne rozrastie.
Mnoho ľudí má výborné nápady na podnikanie. Ale základom pre ich zrealizovanie je výborný podnikateľ. Iba ten dokáže vybudovať úspešný a rozvíjajúci sa podnik. Využite tieto odporúčania pri zvyšovaní počtu zákazníkov a šetrení času. Ten využijete pri riešení väčších problémov, s ktorými vám nepomôže žiadny zoznam na internete.
Zdroj: TheBalance, MakeUseOf