3 tipy pre sponzorovaný obsah, ktorým oslovíte spotrebiteľov
Sponzorovaný obsah sa často stretáva so závažnými predsudkami zo strany užívateľov internetu. Spotrebitelia nemajú záujem o interakciu s takýmto druhom príspevkov, pretože sú si vedomí skutočnosti, že sponzorovaný obsah je istou formou reklamy.
Je to však naozaj pravda? Naozaj sa každý spotrebiteľ na planéte vyhýba sponzorovanému obsahu, lebo si je vedomý, že ide o reklamu? Alebo je dôvodom nechuti zákazníkov otvárať podobné príspevky iba spôsob, ktorým sú zobrazované?
Na sociálnej sieti Instagram bola zrealizovaná štúdia, ktorá porovnáva mieru zapojenia zákazníkov prostredníctvom sponzorovaného a nesponzorovaného obsahu. Medzi posudzované faktory patril napríklad počet like-ov a komentárov vo vzťahu k množstvu fanúšikov konkrétnej stránky na sociálnej sieti. Zhromaždené údaje hovoria o tom, že ak je sponzorovaný obsah propagovaný vhodným spôsobom, dosahuje mieru zapojenia zákazníkov porovnateľnú s nesponzorovanými príspevkami.
Zlepšite svoj sponzorovaný obsah pomocou nasledujúcich troch tipov a dosiahnite mieru zapojenia Vašich zákazníkov, ktorú ste si vytýčili.
1. Stavte na prirodzenosť
Všetci to poznáme. Prezeráme si stránku našej obľúbenej osobnosti na sociálnej sieti, skúmame fotografie z jej každodenného života a zrazu zažijeme šok. Zobrazí sa nám snímka pätnástich proteínových tyčiniek a hrubými písmenami zvýraznený text, ktorý hovorí o tom, ako neuveriteľne táto osoba zbožňuje zdravé sladkosti. V niektorých prípadoch je spájanie produktov s populárnymi osobnosťami veľmi dobrým nápadom. Toto konkrétne prevedenie je však často veľmi neprirodzené.
Spotrebiteľ sa nechce pozerať na vnucujúcu sa reklamu.
Túži vidieť svoju celebritu, ako si daný výrobok úprimne užíva. Ak sa jedná o nový model módnej značky, majte ho oblečený. Ak ide o jedlo či nápoj, majte ho položený na stole, kým sa venujete inej činnosti. Mali by ste sa snažiť dosiahnuť, aby takýto obsah nepôsobil ako reklama (veľmi kreatívny príklad je „nenásilná“ propagácia boxerských rukavíc na ilustračnom obrázku, pozn. redakcie), ale aby bol daný produkt akoby iba náhodou zachytený na fotografii.
2. Kvalitná fotografia je základ
Toto odporúčanie sa zdá byť samozrejmosťou. Napriek tomu je však najbežnejším problémom mnohých značiek a influencerov (ovplyvňovateľov trhu), ktorí uverejňujú sponzorovaný obsah. Či už si prezeráte sponzorované príspevky alebo najnovšie fotografie priateľov, v žiadnom prípade nechcete vystavovať svoj zrak rozmazaným či nevhodne orezaným obrázkom. Obzvlášť ak je takmer nemožné posúdiť, o čo sa na danej fotografii vlastne jedná.
Nezúfajte, kvalitný snímok dokážete vytvoriť aj pomocou moderného mobilného telefónu.
Ak vaše snímky budú dosahovať vysokú kvalitu, budú oveľa atraktívnejšie. Dobrým nápadom je použitie malého statívu. A to najmä v prípade, že vaše ruky nie sú dostatočne dlhé na zachytenie tej správnej kompozície autoportrétu.
3. Vytvorte kvalitný obsah
Vždy, keď sa naprieč fotografiou tiahne obrovský text, ide buď o reklamu alebo o vtipný obrázok, ktorý koluje po internete. Aj v tomto prípade by ste sa mali zamerať na to, aby váš obsah pôsobil prirodzene. To v žiadnom prípade nedosiahnete, ak skombinujete fotografiu s masívnym bielym názvom vašej značky.
Akýkoľvek text radšej uverejnite v popise fotografie, ale ani tu to nepreháňajte.
Výsledky prieskumu tiež naznačujú, že užívatelia považujú nadmerný počet použitých hashtagov za spam. Sponzorované príspevky v takom prípade nie sú schopné dosahovať požadované zapojenie spotrebiteľov.
Ak váš sponzorovaný obsah nebude dostatočne kvalitný, miera zapojenia užívateľov bude výrazne klesať. A to najmä v rámci komentárov. Ak bude váš sponzorovaný obsah príliš prvoplánový a bude pôsobiť ako generická reklama, zaujmete iba veľmi malý počet potenciálnych zákazníkov. Ak však bude kvalitný, vhodne umiestnený, bude sa vyhýbať záplave hashtagov a bude pôsobiť organicky a autenticky, získate efektívny nástroj, ktorý s vysokou pravdepodobnosťou prispeje k úspechu Vašej značky.
Zdroj: HuffPost, Forbes