-->

3 tipy pre sponzorovaný obsah, ktorým oslovíte spotrebiteľov

Redakcia 27.02.2018 3 minútové čítanie    Kategórie: Ako predávať online
3 tipy pre sponzorovaný obsah, ktorým oslovíte spotrebiteľov

Sponzorovaný obsah sa často stretáva so závažnými predsudkami zo strany užívateľov internetu. Spotrebitelia nemajú záujem o interakciu s takýmto druhom príspevkov, pretože sú si vedomí skutočnosti, že sponzorovaný obsah je istou formou reklamy.

Je to však naozaj pravda? Naozaj sa každý spotrebiteľ na planéte vyhýba sponzorovanému obsahu, lebo si je vedomý, že ide o reklamu? Alebo je dôvodom nechuti zákazníkov otvárať podobné príspevky iba spôsob, ktorým sú zobrazované?

Na sociálnej sieti Instagram bola zrealizovaná štúdia, ktorá porovnáva mieru zapojenia zákazníkov prostredníctvom sponzorovaného a nesponzorovaného obsahu. Medzi posudzované faktory patril napríklad počet like-ov a komentárov vo vzťahu k množstvu fanúšikov konkrétnej stránky na sociálnej sieti. Zhromaždené údaje hovoria o tom, že ak je sponzorovaný obsah propagovaný vhodným spôsobom, dosahuje mieru zapojenia zákazníkov porovnateľnú s nesponzorovanými príspevkami.

Zlepšite svoj sponzorovaný obsah pomocou nasledujúcich troch tipov a dosiahnite mieru zapojenia Vašich zákazníkov, ktorú ste si vytýčili.

1. Stavte na prirodzenosť

Všetci to poznáme. Prezeráme si stránku našej obľúbenej osobnosti na sociálnej sieti, skúmame fotografie z jej každodenného života a zrazu zažijeme šok. Zobrazí sa nám snímka pätnástich proteínových tyčiniek a hrubými písmenami zvýraznený text, ktorý hovorí o tom, ako neuveriteľne táto osoba zbožňuje zdravé sladkosti. V niektorých prípadoch je spájanie produktov s populárnymi osobnosťami veľmi dobrým nápadom. Toto konkrétne prevedenie je však často veľmi neprirodzené.

Spotrebiteľ sa nechce pozerať na vnucujúcu sa reklamu.

Túži vidieť svoju celebritu, ako si daný výrobok úprimne užíva. Ak sa jedná o nový model módnej značky, majte ho oblečený. Ak ide o jedlo či nápoj, majte ho položený na stole, kým sa venujete inej činnosti. Mali by ste sa snažiť dosiahnuť, aby takýto obsah nepôsobil ako reklama (veľmi kreatívny príklad je „nenásilná“ propagácia boxerských rukavíc na ilustračnom obrázku, pozn. redakcie), ale aby bol daný produkt akoby iba náhodou zachytený na fotografii.

2. Kvalitná fotografia je základ

Toto odporúčanie sa zdá byť samozrejmosťou. Napriek tomu je však najbežnejším problémom mnohých značiek a influencerov (ovplyvňovateľov trhu), ktorí uverejňujú sponzorovaný obsah. Či už si prezeráte sponzorované príspevky alebo najnovšie fotografie priateľov, v žiadnom prípade nechcete vystavovať svoj zrak rozmazaným či nevhodne orezaným obrázkom. Obzvlášť ak je takmer nemožné posúdiť, o čo sa na danej fotografii vlastne jedná.

Nezúfajte, kvalitný snímok dokážete vytvoriť aj pomocou moderného mobilného telefónu.

Ak vaše snímky budú dosahovať vysokú kvalitu, budú oveľa atraktívnejšie. Dobrým nápadom je použitie malého statívu. A to najmä v prípade, že vaše ruky nie sú dostatočne dlhé na zachytenie tej správnej kompozície autoportrétu.

3. Vytvorte kvalitný obsah

Vždy, keď sa naprieč fotografiou tiahne obrovský text, ide buď o reklamu alebo o vtipný obrázok, ktorý koluje po internete. Aj v tomto prípade by ste sa mali zamerať na to, aby váš obsah pôsobil prirodzene. To v žiadnom prípade nedosiahnete, ak skombinujete fotografiu s masívnym bielym názvom vašej značky.

Akýkoľvek text radšej uverejnite v popise fotografie, ale ani tu to nepreháňajte.

Výsledky prieskumu tiež naznačujú, že užívatelia považujú nadmerný počet použitých hashtagov za spam. Sponzorované príspevky v takom prípade nie sú schopné dosahovať požadované zapojenie spotrebiteľov.

Ak váš sponzorovaný obsah nebude dostatočne kvalitný, miera zapojenia užívateľov bude výrazne klesať. A to najmä v rámci komentárov. Ak bude váš sponzorovaný obsah príliš prvoplánový a bude pôsobiť ako generická reklama, zaujmete iba veľmi malý počet potenciálnych zákazníkov. Ak však bude kvalitný, vhodne umiestnený, bude sa vyhýbať záplave hashtagov a bude pôsobiť organicky a autenticky, získate efektívny nástroj, ktorý s vysokou pravdepodobnosťou prispeje k úspechu Vašej značky.

Zdroj: HuffPost, Forbes


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.