6 stratégií online marketingu, ktoré sú kľúčové pre každý startup
Internet zásadným spôsobom zmenil prístup k budovaniu a propagácii podnikov. V súčasnosti máme prístup k väčšiemu množstvu prostriedkov a disponujeme ďaleko vyšším potenciálom ako kedykoľvek predtým. Napriek tomu však mnohí podnikatelia ignorujú online marketing a jeho rozvíjanie neustále odkladajú na neskôr. Prečo?.
Existuje niekoľko kľúčových stratégií online marketingu, ktorým sa bezpodmienečne potrebujete venovať. Váš start-up bez nich nebude schopný dosiahnuť úspech, ktorého by ste radi boli svedkami.
Prečo sú kľúčové?
Prečo tvrdíme, že ich bezpodmienečne potrebujete? Koniec koncov, nie je marketing dobrovoľný? Nie je možné vybudovať úspešný podnik bez jeho propagácie v online prostredí? Technicky, áno. Je to možné. Ale v takom prípade nevyužijete obrovský potenciál, ktorý takýto prístup k budovaniu vašej spoločnosti ponúka.
Všetky stratégie, ktoré kvalifikujeme ako „kľúčové“, sa vyznačujú nasledujúcimi vlastnosťami:
- Sú očakávané. Ľudia jednoducho očakávajú, že budete mať tieto oblasti vášho podnikania zvládnuté a dotiahnuté do dokonalosti. Ak si uvedomia, že opak je pravdou, ich mienka o vašej spoločnosti sa môže zhoršiť.
- Sú dostupné. Žiadna z týchto stratégií nie je obzvlášť náročná či komplikovaná. Ich zvládnutie si síce môže vyžadovať istý čas, ale na každej úrovni ich spoznávania vám poskytnú určité výhody.
- Sú cenovo nenáročné. Ani jedna z týchto stratégií si nebude vyžadovať vysoké náklady na prevádzku. Budú si ich teda môcť dovoliť aj start-upy s obmedzeným budgetom.
- Sú hodnotné. Všetky tieto stratégie v konečnom dôsledku povedú k zvýšenej návratnosti vašich investícií. Keď sa rozhodnete ignorovať ich, prídete o veľa.
- Sú závislé od času, ktorý do nich investujete. Čím viac času venujete zdokonaľovaniu týchto stratégií, tým cennejším nástrojom sa pri rozvíjaní vášho podnikania stanú. Čím skôr sa im začnete venovať, tým väčšiu výhodu vám poskytnú.
Náskok vo svete podnikania pred vašimi konkurentmi získate práve vďaka kombinácii všetkých spomenutých faktorov. Za kľúčové považujeme nasledujúce stratégie:
1. Budovanie osobnej značky
Popredné spoločnosti často stavajú svoj úspech na reputácii ľudí, ktorí sa nachádzajú v ich vedení. Ak si vybudujete osobnú značku ešte predtým, ako sa pustíte do rozvíjania svojej spoločnosti, budete môcť využiť nadobudnutú dôveryhodnosť a osobný image pri efektívnom budovaní vášho podnikania.
Takýto prístup vám tiež poskytne možnosť spolupracovať s ďalšími podnikateľmi, nadväzovať partnerstvá a prepožičať svoju tvár vašej spoločnosti. Zákazníci sa s ňou v takom prípade budú schopní oveľa ľahšie stotožniť.
Z hľadiska financií sa jedná o proces, ktorý vás nebude stáť nič. Na druhej strane si však bude vyžadovať veľké množstvo vášho času.
2. Obsahový marketing
Obsahový marketing môže mať mnoho rôznych podôb. V závislosti od vašej konkrétnej stratégie ním môžete dosiahnuť niekoľko rôznych výsledkov. Môžete zverejňovať manuály, elektronické knihy a ďalšie formy rozsiahleho obsahu a takto získavať predplatiteľov či zvyšovať konverziu návštevníkov na zákazníkov. Môžete tiež prispievať na váš blog a pomocou neho zvyšovať návštevnosť vašej stránky.
Pomocou svojho obsahu sa môžete snažiť riešiť problémy svojich zákazníkov a poskytovať im hodnotné informácie. Obsahový marketing je neuveriteľne mocným nástrojom. Ak dokážete uverejňovať hodnotný obsah, vaši zákazníci sa ho naučia pravidelne očakávať.
3. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)
Optimalizácia pre vyhľadávače je procesom, pomocou ktorého zviditeľňujete vašu stránku v rámci internetového vyhľadávania. To znamená, že na vašu stránku sa dostane viac ľudí, ktorí pomocou internetového vyhľadávača pátrajú po vašom produkte či službe. Pozícia, na ktorej sa vaša stránka umiestni v rámci výsledkov vyhľadávania, vo veľkej miere závisí od technickej štruktúry vášho portálu a od kvality vášho obsahového marketingu.
4. Optimalizácia konverzie
Väčšina z uvedených stratégii vedie k zvyšovaniu návštevnosti vašej stránky. Čo však spravia ľudia, keď sa na ňu dostanú? Optimalizácia konverzie vám umožní vyťažiť zo zvýšenej návštevnosti čo najviac. Dosiahnete tak, aby sa návštevníci vašej stránky zmenili na zákazníkov vašej spoločnosti.
Niekedy budete musieť vytvoriť dodatočné možnosti, pomocou ktorých môže dôjsť ku konverzii. Inokedy sa budete musieť snažiť zdokonaliť tie možnosti, ktoré už poskytujete.
5. Marketing na sociálnych sieťach
Marketing prostredníctvom sociálnych sietí nepredstavuje spôsob, ktorým zbohatnete zo dňa na deň. Niektorí ľudia si to totiž myslia. Budovanie a udržiavanie publika na sociálnych sieťach má však neoceniteľné výhody.
Kľúčovú úlohu aj v tomto prípade zohráva obsah.
Ten bude pravdepodobne hlavným dôvodom zväčšovania vášho publika. Pomocou sociálnych sietí zvýšite viditeľnosť vašej značky, vybudujete si pozitívnu reputáciu a pomocou spätných odkazov na vašu stránku budete schopní výrazne zvýšiť jej návštevnosť.
6. E-mailový marketing
Marketingová stratégia založená na e-mailoch má obrovský potenciál pri zvyšovaní návratnosti investícií najmä preto, že nestojí takmer nič. Začnite zhromažďovať e-mailové adresy svojich súčasných zákazníkov a fanúšikov na Facebooku.
Už aj rozoslanie jednoduchého newsletteru s novinkami vašej spoločnosti môže viesť klientov k opätovnej návšteve vašej stránky.
Rovnako docielite zvýšenie zapojenia zákazníkov a uistíte sa, že na vašu spoločnosť nezabudnú hneď, keď zavrú prehliadač.
Pravdepodobne ste si uvedomili, že všetky spomenuté stratégie disponujú ešte jednou zásadnou výhodou. Sú prepojené. Prirodzene, môžete ich využívať individuálne. Ale každá z nich korešponduje a obohacuje niektorú ďalšiu. Keď ich uplatníte naraz a vytvoríte medzi nimi istý súzvuk, budete prekvapení výsledkom!
Zdroj: Outspoken Media, Reputation Defender