7 spôsobov, ktorými vzbudíte záujem ešte pred spustením vášho podnikania
Počas dlhých mesiacov či dokonca rokov ste tvrdo pracovali. Vaše podnikanie naberá reálnu podobu. Je veľmi pravdepodobné, že ste nervózni a kladiete si otázku, či má váš start-up skutočnú šancu na úspech. Môžete byť pripravení ponúknuť prevratný produkt či službu, no ak nevzbudíte záujem verejnosti ešte predtým, ako spustíte svoje podnikanie, vaša spoločnosť sa s veľkou pravdepodobnosťou stretne s trpkým neúspechom.
Takmer 75% všetkých start-upov zlyhá už do troch rokov od svojho založenia. Pri rozvoji začínajúcich spoločností doslova a do písmená platí, že:
Šťastie praje pripraveným.
Mali by ste sa usilovať o vybudovanie, čo najväčšieho publika ešte predtým, ako spustíte činnosť svojej spoločnosti.
Potrebujete odhaliť spôsob, ktorým budete schopní vzbudiť záujem verejnosti o vašu spoločnosť.
Potenciálni zákazníci by mali so zatajeným dychom očakávať oficiálny začiatok vášho podnikania. Uvádzame niekoľko spôsobov, ktorými môžete efektívne zvýšiť úspešnosť vašej spoločnosti hneď od jej zrodu.
1. Opíšte potenciálnym zákazníkom, akým spôsobom váš produkt zmení ich život
Pripomeňte si dôvod, kvôli ktorému ste sa rozhodli začať so svojím podnikaním.
Čo robí váš podnikateľský plán unikátnym?
Keď začnete plánovať marketing svojej spoločnosti, musíte verejnosti podať jasnú výpoveď o tom, akým spôsobom váš produkt či služba zmení zaužívaný status quo. Takto efektívne zvýšite záujem zákazníkov o vaše podnikanie a začnú sa vo veľkej miere zaujímať o váš start-up. Spravte si poznámky o aktuálnom stave vášho cieľového trhu a uvažujte o tom, aký stav chcete dosiahnuť po zrode svojej spoločnosti.
2. Identifikujte záujmy vášho cieľového trhu
Kľúčom k úspešnému podnikaniu je zhromažďovanie najrôznejších poznatkov o vašej cieľovej skupine zákazníkov. Keď dokonale spoznáte svoj cieľový trh, jednoducho dokážete určiť, pomocou ktorých marketingových nástrojov dosiahnete najlepšie ohlasy. Ktoré komunikačné kanály najviac využíva vaše cieľové publikum? Vyzbrojení touto informáciou budete schopní prispôsobiť sa požiadavkám vašich potenciálnych zákazníkov a prehovoríte k nim ich vlastným jazykom.
Keby bola vaša značka konkrétnou osobou, akú by mala povahu?
Aké hodnoty by vyznávala? Ako by sa s ňou vaši zákazníci mohli stotožniť? Keď nadobudnete hĺbkové porozumenie v rámci vášho cieľového trhu, budete môcť umiestniť svoju spoločnosť do pozície, v ktorej bude atraktívna celému vášmu cieľovému publiku. Od začiatku si takto budete budovať stabilnú základňu lojálnych zákazníkov.
3. Vyhľadajte správnych ovplyvňovateľov
Keď identifikujete povahu a záujmy svojho cieľového publika, mali by ste sa snažiť osloviť ho spôsobom, ktorým dosiahnete čo najväčšie zapojenie zo strany potenciálnych zákazníkov. Je veľmi dôležité, aby ste v rámci vášho odvetvia podnikania nadviazali styk so správnymi ovplyvňovateľmi trhu.
Takýto ovplyvňovatelia majú moc meniť vnímanie verejnosti v oblastiach, v ktorých sa preslávili. Môže sa jednať o blogerov, politikov, žurnalistov či dokonca majiteľov úspešných podnikov. Ak získate na svoju stranu vhodných ovplyvňovateľov, zákazníci sa veľmi rýchlo začnú zaujímať o vašu spoločnosť a inovácie, ktoré budete ponúkať.
4. Vybudujte webstránku s prihlasovacím formulárom
Rast by mal byť hlavnou prioritou od prvého dňa fungovania vašej spoločnosti. Rastovú stratégiu by ste mali mať premyslenú už dlho pred predstavením spoločnosti verejnosti. Dobrým nápadom je vytvorenie prvotnej webstránky, ktorá bude poskytovať zákazníkom možnosť prihlásiť sa na odber informačných materiálov a noviniek o vašej spoločnosti ešte predtým, ako ju uvediete na trh. Zvýšite tak záujem cieľovej skupiny o váš pripravovaný projekt a vyhrotená zvedavosť internetových užívateľov sa v konečnom dôsledku odzrkadlí na veľkom počte potenciálnych zákazníkov.
Je dôležité, aby táto webstránka bola rýchla a poskytovala príjemný užívateľský zážitok. Zhromažďujte iba najnevyhnutnejšie informácie. Ak bude váš formulár zdĺhavý a nudný, užívatelia sa nebudú unúvať s jeho vypĺňaním.
Uverejnite tu jasnú výzvu k akcii a uistite sa, že stránku je možné zdieľať na sociálnych sieťach.
V digitálnom svete je takáto stránka základným prvkom pri vyhrocovaní zvedavosti a záujmu vašich budúcich zákazníkov.
5. Organizujte súťaže a rozdávajte darčeky
Zábavným a efektívnym spôsobom budovania povedomia o vašej značke ešte pred jej spustením sú súťaže, ktorých sa vaši budúci potenciálni zákazníci zúčastnia. Motivujte ich, aby vyplnili váš formulár čo najskôr.
Takýmto spôsobom nadviažete kontakt s vaším cieľovým trhom, pričom nebudete musieť obetovať prehnanú časť svojho rozpočtu.
Aby mala súťaž prínos pre vašu spoločnosť, musíte mať vopred vytýčený konkrétny cieľ. Chcete zvýšite povedomie o vašej značke? Prilákať väčší počet potenciálnych zákazníkov? Prezentovať svoju sociálnu zodpovednosť? Nezávisle od konečného výsledku si musíte určiť jasnú stratégiu, ktorej sa budete držať v rámci celého trvania tejto iniciatívy. Predovšetkým sa uistite, že darčeky, ktoré rozdávate, sú unikátne, hodnotné a majú pre zákazníkov význam. Hlavnou cenou by malo byť niečo, čo je atraktívne pre celé vaše cieľové publikum a dopomôže zvyšovať návštevnosť vašej webstránky.
6. Sledujte štatistiky a všetko analyzujte
Podnikateľské a marketingové stratégie sú v dnešnej dobe založené na rôznych štatistikách a metrikách. Sledovanie týchto metrík je základným predpokladom toho, že porozumiete, ktoré z vašich krokov prinášajú požadované výsledky. Už mesiace pred spustením podnikania by ste mali začať analyzovať svoj progres a uistiť sa, že pre svoju budúcu spoločnosť robíte všetko, čo je vo vašich silách. A to predovšetkým v online prostredí. Umiestnite príslušný kód na každej stránke vášho internetového portálu. Budete tak schopní zaznamenať každú návštevu vášho webu. Vopred si vytýčte ciele, ktoré chcete dosiahnuť pomocou svojej stránky.
Keď zhromaždíte potrebné údaje, posúďte, v čom sa vám darí a čo potrebujete optimalizovať.
7. Udržiavajte publikum v napätí
Dajte si pozor, aby ste príliš skoro neprezradili všetky detaily o vašom produkte či službe. V rámci vzbudzovania záujmu by ste nemali hovoriť o tom, čo presne váš produkt robí. Namiesto toho sa snažte potenciálnych zákazníkov navnadiť na to, čo by mohol robiť.
Ak prezradíte príliš veľa, nadšenia a zvedavosť opadne.
Aj napriek tomu však musíte poskytnúť verejnosti aspoň hmlistú indíciu, ktorá priláka ich pozornosť. Uvažujte o tom, ako založiť marketing na postupnom odhaľovaní malých detailov vášho prevratného produktu.
Rozbiehanie nového podnikania je nepochybne plné stresu. Keď sa vám však podarí vystupňovať očakávania vášho cieľového publika ešte pred odhalením skutočnej povahy vašej spoločnosti, nebudete sa musieť trápiť zbytočnými pochybnosťami. Celý proces sa stane zaujímavým aj pre vás.
Zdroj: Hootsuite, Digitalwizmarketing