Ako vytvoriť marketingový magnet, ktorým prilákate návštevníkov a získate zákazníkov
Každý nový návštevník vašej webstránky, bohužiaľ, nie je ochotný okamžite pristúpiť k nákupu vášho produktu. Práve naopak, s novými potenciálnymi zákazníkmi si potrebujete vybudovať vzťah založený na dôvere. Musíte im ponúknuť dôkaz, že vaše produkty sú také hodnotné ako tvrdíte. Keď sa vám to nakoniec podarí, získate niekoľkých zákazníkov, ktorí vám ochotne zaplatia.
Existujú však stratégie, pomocou ktorých budete schopní zvyšovať mieru konverzie a každý deň získavať väčší počet nových zákazníkov.
Jednou z najúčinnejších techník je vytvorenie silného marketingového magnetu.
Marketingový magnet predstavuje lákavú ponuku, ktorá prináša veľmi špecifickú hodnotu istej veľmi špecifickej cieľovej skupine. Dalo by sa povedať, že marketingový magnet je akýmsi úplatkom pre návštevníkov vašej webstránky. Ak sa s vami podelia o kontaktné informácie, darujete im určitý druh atraktívnej bezplatnej odmeny.
Charakteristika dokonalého marketingového magnetu
Účelom marketingových magnetov je zvyšovanie miery konverzie návštevníkov na zákazníkov. Tajomstvom zvyšovania konverzie je ponúknuť konkrétnej cieľovej skupine riešenie, ktoré je u týchto potenciálnych zákazníkov odpoveďou konkrétneho problému. Je kľúčové, aby táto ponuka bola neodolateľná a bezpodmienečne bezplatná. Akékoľvek všeobecné či súhrnné riešenie predstavuje iba veľmi slabý marketingový magnet.
Pri vytváraní marketingového magnetu musíte prihliadať na dva kľúčové činitele:
- zákaznícku persónu vášho cieľového publika
- ponuku vašej konkurencie
Ak dôverne poznáte persónu svojho cieľového zákazníka, zostavíte špeciálnu ponuku, ktorá mu sadne ako uliata. Budete schopní vyhovieť jeho špecifickým potrebám a túžbam. Ak sa navyše oboznámite aj s ponukou vašej konkurencie, môžete analyzovať, aké výhody a špeciálne ponuky sa stretávajú s pozitívnymi ohlasmi zo strany vášho cieľového publika. V najlepšom prípade budete schopní osloviť aj publikum vašich konkurentov.
Najlepšie marketingové magnety
Úspešnosť marketingového magnetu závisí od povahy sektoru, v ktorom podnikáte. V odlišných oblastiach podnikania sú účinné rôzne druhy magnetov. Vo všeobecnosti by však mali byt vizuálne neprehliadnuteľné, atraktívne a hodnotné pre potenciálnych zákazníkov. Napriek tomu však nemôžete len tak rozdávať bezplatné produkty či služby. Magnety predsa slúžia na to, aby ste oslovili nových návštevníkov, usmernili ich do predajného lievika a konvertovali ich na zákazníkov.
V online prostredí sú vhodným magnetom napríklad interaktívne kvízy,
ktoré návštevníkom umožňujú otestovať si svoje vedomosti, dozvedieť sa niečo o svojej osobnosti či dokonca hodnote IQ. Takýmto prístupom sa môžete nenútene dostať ku kontaktným údajom zákazníkov a zároveň ich pobaviť či vzdelávať.
Ak predpokladáte, že vaši potenciálni zákazníci sú hladní po vedomostiach, ponúknite im bezplatné informačné materiály či správu o stave priemyslu, v ktorom podnikáte. Hodnotná, ale neúplná správa o aktuálnej situácii na trhu môže efektívne zvýšiť vašu mieru konverzie a prezentovať vás ako hodnotný zdroj informácií. Ak investujete aj do vizuálnej stránky tejto správy, umožnite návštevníkom stiahnuť si ju vo formáte PDF. Bude pre nich omnoho dostupnejšou a atraktívnejšou. Keď si uvedomia, že myslíte na ich potreby, oveľa rýchlejšie si vašu spoločnosť obľúbia a poskytnú vám svoje kontaktné informácie.
Softvérové spoločnosti a predajcovia hmatateľných produktov si vybudovali vynikajúcu stratégiu. Ich marketingovým magnetom je skúšobná verzia programu či vzorový softvér s obmedzenou funkčnosťou.
Každý spotrebiteľ je nadšený, keď si môže niečo z internetu stiahnuť zadarmo.
Takýto prístup vo veľkej miere prispieva k zvyšovaniu konverzie návštevníkov. Jednoducho ich požiadajte, aby sa pred stiahnutím skúšobného produktu na vašej webstránke zaregistrovali.
Video tutoriály dokážu zvýšiť vašu konverziu až päťnásobne.
V súčasnosti existuje mnoho bezplatných spôsobov, pomocou ktorých môžete vytvoriť praktické vizuálne príručky v priebehu niekoľkých minút. Takéto videá sú zároveň pútavou cestou, ktorou sa návštevníci oboznámia s určitým výrobným procesom alebo zistia, aké je používanie vašich produktov jednoduché.
Takzvané webináre (webové semináre) sú v dnešnej dobe rovnako účinným a čoraz populárnejším marketingovým nástrojom. Pravidelne organizované webináre môžu vzbudiť zvedavosť vašich návštevníkoch, ktorí sa budú snažiť zhromaždiť informácie o vašej spoločnosti, jej produktoch a službách a možno dokonca aj o vašej podnikateľskej etike a kultúre. Je však kľúčové, aby propagácia produktov nebola jediným účelom vašich webinárov. Ponúknite potenciálnym zákazníkom hodnotný obsah a až potom ich oslovte s predajnou ponukou.
Optimalizácia názvu
Ak ste sa už rozhodli pre konkrétny typ marketingového magnetu, mali by ste pristúpiť k jeho optimalizácii pre čo najefektívnejšie zvyšovanie konverzie návštevníkov. Väčšinou na to, aby ste upútali pozornosť potenciálneho zákazníka budete mať iba niekoľko sekúnd. Nie je teda žiadnym prekvapením, že názov vášho magnetu je kľúčovou zložkou.
Názov vášho magnetu musí návštevníkov osloviť. Často totiž venujú pozornosť iba skutočne pútavým výzvam k akcií. Chcete byť magnet na zákazníkov? Prinášame vám kritéria, ktoré vás doslova zmagnetizujú:
- Buďte konkrétni. Ponúknite návštevníkom výhodu či odmenu, ktorú začnú okamžite pociťovať.
- Sľúbte iba jednu vec. Návštevníci hľadajú niečo, čo ich obohatí. Je vašou úlohou, aby bola vaša veľká ponuka jasná a veľmi konkrétna.
- Neuponáhľajte sa. Pri Vašom marketingovom magnete síce nestanovujete konkrétnu predajnú cenu, ale v žiadnom prípade nemôže vyzerať lacno či podhodnotene. Venujte čas tomu, aby pôsobil plnohodnotným dojmom.
- Ponúknite skutočnú hodnotu. Keď bude váš magnet po vizuálnej stránke atraktívny, získate kontaktné informácie potenciálnych zákazníkov. Ak im však neponúkne skutočnú hodnotu, svoju registráciu na vašej stránke veľmi rýchlo zrušia. Všetka vaša snaha tak vyjde na zmar. Čo je však ešte dôležitejšie, prídete o hodnovernosť a v prvom rade utrpí vaša reputácia. Budúca konverzia sklamaných návštevníkov je omnoho náročnejšia.
Zdroj: Socialmediaexaminer