8 spôsobov, ako zvýšiť úspešnosť vášho e-mailového marketingu
E-mailový marketing sa osvedčil ako jeden z najefektívnejších nástrojov pri konverzii potenciálnych a existujúcich zákazníkov na kupujúcich klientov.Keď investujete úsilie do vybudovania dôsledného zoznamu e-mailov, nadobudnete schopnosť osloviť svoje publikum kedykoľvek to bude potrebné a vhodné.
Vaši potenciálni zákazníci a súčasní klienti sú v blízkosti svojich mobilných telefónov takmer 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
E-mailový marketing vám navyše ponúkne možnosť zhromažďovať hodnotné dáta, pomocou ktorých budete môcť analyzovať výkon svojej stratégie a zamerať sa na menej účinné oblasti.Medzi významné ukazovatele patrí napríklad miera otvorenia e-mailov, miera preklikov, počet sťažností na spam a objem potenciálnych zákazníkov, ktorí sa z odberu vašich materiálov odhlásili.
Akým spôsobom však môžete zdokonaliť svoje e-maily, aby ste naplno využili potenciál jednej z najúčinnejších online marketingových stratégií?
Ponúkame vám osem odporúčaní, ktoré pochádzajú z repertoáru uznávaných a úspešných podnikateľov.
1. Pravidelne čistite a overujte zoznam e-mailov
John Rampton, ktorý je zakladateľom portálu Due, povedal: „Keď niekto zadáva svoj e-mail do vášho zoznamu, je možné, že v ňom spraví chybu – uvedie falošnú adresu alebo časom začne používať novú schránku. To môže mať výrazne negatívny efekt na výkon vášho e-mailového marketingu. Mnohé z odoslaných e-mailov sa vám totiž vrátia, prípadne budú usmernené priamo do spamu a v najhoršom prípade budete označení za autora nevyžiadaných správ. Pravidelne využívajte služby, ktoré vám pomôžu prečistiť a aktualizovať váš zoznam, aby ste tak stále pracovali s jeho najaktuálnejšou verziou.“
2. Prispôsobte e-mail každému adresátovi
Matt Behnke, ktorý je generálnym riaditeľom portálu Orthotic Shop, povedal: „Zamyslite sa nad počtom propagačných e-mailov, ktoré denne dostávate. Ľudia zapísaní do vášho zoznamu sa nachádzajú v rovnakej situácii. Mali by ste si uvedomiť, že mnohí z nich síce váš e-mail otvoria, ale následne ho vymažú bez toho, aby si prečítali celý jeho obsah. Preto je kľúčové, aby ste upútali ich pozornosť. Najjednoduchším spôsobom je začať e-mail oslovením, v ktorom použijete krstné meno adresáta. To vo väčšine prípadov stačí na to, aby si daný človek aspoň začal čítať vašu ponuku.“
3. V predmete správy použite emotikony
Aaron Minc, ktorý je zakladateľom online spoločnosti Defamation Removal Law, vysvetlil: „Emotikony sú v súčasnosti všade. Predstavujú zábavný a efektívny spôsob komunikácie. Veď sa len pozrite na posledné konverzácie vo svojom mobilnom telefóne – koľko emotikonov ste použili? Keď sa váš e-mail dostane do schránky potenciálneho zákazníka, ocitne sa obklopený mnohými ďalšími podobnými správami. Keď do predmetu svojho e-mailu zahrniete emotikon, efektívne sa vyčleníte z davu. Miera otvorenia vašich správ bude výrazne vyššia, v porovnaní so správami s rovnakým textom predmetu, avšak bez akéhokoľvek spestrenia.“
4. Nájdite vhodný čas odosielania e-mailov
Jim Rafferty, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti Wabash Power, povedal: „Je obrovskou chybou, keď odošlete e-mail na všetky adresy z vášho zoznamu a jednoducho čakáte, že si ho prečítajú všetci adresáti. Namiesto toho by ste mali čo najskôr začať experimentovať s rôznym časom odosielania vašich správ. Začnite zoširoka.
Polovici kontaktom odošlite mail ráno, zvyšok ľudí oslovte večer.
Následne analyzujte svoje metriky a zistite, ktorá časť dňa prináša lepšie výsledky. Prispôsobte sa výsledkom analýzy a pokračujte v experimentovaní. Ak ste zaznamenali väčší úspech e-mailmi poslanými večer, začnite ich posielať v hodinových intervaloch. Budete tak schopní odhaliť, v ktorom čase dokážete osloviť najväčší počet zákazníkov.“
5. Vyžadujte autentifikáciu e-mailových adries
Richard Celler, ktorý je výkonným partnerom firmy Richard Celler Legal, uviedol: „Mnoho ľudí sa vyhýba budovaniu zoznamu e-mailov, v rámci ktorých sa od zákazníkov vyžaduje, aby svoju adresu verifikovali prostredníctvom správy zaslanej do ich schránky. Títo podnikatelia sa totiž obávajú, že dodatočná povinnosť potenciálnych zákazníkov vyústi v omnoho menší počet nazbieraných adries. No kratší zoznam, ktorého členovia reagujú na vaše e-maily, je neporovnateľne efektívnejší ako dlhý zoznam neaktívnych užívateľov. Ak niekto investuje čas do autentifikácie svojej e-mailovej adresy, znamená to, že sa o vašu ponuku tovarov či služieb skutočne zaujíma.“
6. Rozdeľte svoj zoznam e-mailov na kategórie
Elena Eroshkina, ktorá je generálnou riaditeľkou spoločnosti Boston Executive Limo Service, poznamenala: „Rozdelením zoznamu e-mailov na vhodné kategórie budete schopní dosiahnuť vyššiu mieru otvorení a preklikov. Mali by ste sa snažiť vytvárať e-maily špecificky zamerané na každú kategóriu vášho zoznamu. Členovia danej skupiny vášho publika budú považovať vaše správy za omnoho relevantnejšie ich záujmom a v konečnom dôsledku sa výkon vašej marketingovej kampane bude zvyšovať. Na každom zozname sa totiž nachádzajú užívatelia, ktorí uprednostňujú iný druh ponúk. Niektorých oslovíte zľavovými kupónmi, iní sa viac zaujímajú o jedinečné podujatia. Po dôslednej kategorizácii e-mailov budete môcť poskytnúť potenciálnym zákazníkom presne to, po čom túžia.“
7. Uistite sa o reaktivite vašich e-mailov
Ron Rudzin, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti Loom & Leaf, upozornil: „Drvivá väčšina užívateľov bude otvárať vaše e-maily na mobilných zariadeniach.
Mali by ste sa bezpodmienečne uistiť, že dizajn vašich správ ja vhodný na prehliadanie prostredníctvom malého displeja.
Ak využívate napríklad službu Mailchimp, nebudete s tým mať problémy. Tá totiž ponúka reaktívne šablóny e-mailov, ktoré zabezpečujú dobrú čitateľnosť na širokej škále zariadení. Môžete však zájsť ešte o krok ďalej a nechajte si navrhnúť vlastnú firemnú šablónu. Aj toto je jedným zo spôsobov, ktorými sa vryjete do pamäte svojich potenciálnych klientov. Na tento prístup budete potrebovať vyčleniť iba minimálny objem nákladov, no váš e-mailový marketing nadobudne profesionálny nádych.“
8. V každom e-maile ponúknite jednu jasnú výzvu k akcii
Trevor Nace, ktorý je generálnym riaditeľom spoločnosti PC Login Online, povedal: „Ak nemáte jednu, jasne definovanú výzvu k akcii, vaša marketingová kampaň bude dosahovať iba minimálne výsledky. Odberatelia vašich materiálov nemajú čas na to, aby si čítali dlhý e-mail a snažili sa dedukovať, aké správanie od nich vyžadujete, alebo čo im vlastne ponúkate. Váš adresát by mal do niekoľkých sekúnd od otvorenia e-mailu vedieť, k akej akcii ho mienite usmerniť. Či už sa jedná o návštevu vašej webstránky, telefonát na konkrétne číslo alebo vyplnenie priloženého formulára. V opačnom prípade s najväčšou pravdepodobnosťou vašu správu okamžite vymaže.“
Zdroj: Salesforce, BizJournals