-->

3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie

Redakcia 29.03.2018 4 minútové čítanie    Kategórie: Reklama na Internete
3 nástroje, pomocou ktorých odhalíte kľúčové slová konkurencie

Kľúčové slová sú esenciálnou zložkou všeobecnej optimalizácie každej webstránky. Majú obrovský význam v rámci PPC marketingu („pay-per-click“), ale aj pri zvyšovaní efektivity SEO marketingu (optimalizácia pre vyhľadávače). Internet je preplnený článkami odborníkov na marketingové stratégie. Všetci vám radia, aby ste optimalizovali vašu webstránku pre výrazy, ktoré užívatelia skutočne vyhľadávajú.Nie vždy je však jednoduché nájsť tie správne výrazy a premeniť ich na úspešné kľúčové slová.

Zostavenie zoznamu najvhodnejších kľúčových slov je procesom, ktorý si vyžaduje vysoké nasadenie a poriadny kus námahy.

Radi by sme však poukázali na to, že prieskum kľúčových slov nemusí byť náročný. A to obzvlášť v prípade, že mnohí vaši konkurenti dosahujú relatívne dobré výsledky v rámci optimalizácie pre vyhľadávače. Za takýchto okolností môžete totiž veľmi jednoducho získať kľúčové slová, ktoré vám prinesú požadované výsledky.

Ako?

Stačí, ak sa bližšie pozriete na marketing vašej konkurencie a odhalíte kľúčové slová, ktoré používa. Na nasledujúcich riadkoch sa zoznámite s praktickými nástrojmi, ktoré vám to umožnia.

Nebudete potrebovať viac ako zopár kliknutí.

Ešte predtým však musíte analyzovať, ktorým vašim konkurentom sa v oblasti SEO marketingu naozaj darí. Najjednoduchšie to zistíte obyčajným vyhľadávaním cez Google. Jednoducho zadajte vaše primárne kľúčové slovo (ak poskytujete poradenstvo v online podnikaní, vyhľadajte napríklad „poradca pre online podnikanie“) a zobrazí sa vám zoznam vašich najúspešnejších konkurentov. Z prvej strany výsledkov vyhľadávania si zvoľte aspoň päť rôznych spoločností a môžete pokračovať k ďalšiemu kroku. Za rovnakým cieľom môžete využiť aj služby SEMRush či Ahrefs.

Keď už poznáte svoju konkurenciu, pomocou nasledujúcich nástrojov môžete odhaliť jej najúspešnejšie kľúčové slová.

1. Webbee SEO Spider (bezplatné aj platené funkcie)

Webbee je najpopulárnejším vyhľadávacím robotom („pavúkom“), pomocou ktorého môžete analyzovať architektúru vašej webstránky a následne pochopiť a monitorovať faktory spojené so SEO.

Tento nástroj disponuje funkciou s názvom „Keyword Intelligence Mode“, ktorá umožňuje revíziu kľúčových slov internetovej stránky. Dovoľuje posudzovať kľúčové slová v odkazoch, názvoch a nadpisoch. Nenahraditeľnou výhodou je fakt, že pomocou tohto pavúka môžete odhaliť aj kľúčové slová konkurenčných webov. Postupujte nasledovne:

  • Stiahnite si program Webbee SEO Spider a nainštalujte ho na vašom zariadení.
  • V režime „Keyword Intelligence“ zadajte webstránku vášho konkurenta a spustite vyhľadávanie. Program začne automaticky zisťovať kľúčové slová zadanej stránky.

Keď program ukončí svoje vyhľadávanie, budete disponovať kľúčovými slovami, ktoré váš konkurent používa v rôznych prvkoch svojej webstránky. Zistite si ich popularitu prostredníctvom služby Google Keyword Planner a vyberte z nich tie, ktoré sú najrelevantnejšie pre vašu vlastnú stránku.

2. SEMRush (platený program)

SEMrush je profesionálnym nástrojom pre online marketing, pomocou ktorého budete schopní efektívne posúdiť úspešnosť SEO stratégií vašej konkurencie. Keď sa rozhodnete pre túto službu, získate prístup k plateným aj organickým kľúčovým slovám analyzovaných spoločností.

Postupujte nasledovne:

  • Navštívte portál SEMRush.com a do príkazového riadka vložte URL adresu konkurenčnej spoločnosti.
  • Výsledky môžete filtrovať pomocou tlačidla „Top Organic Keywords“. Pri každom kľúčovom slove sa následne objaví hodnota jeho ratingu.

Stiahnite si zoznam týchto kľúčových slov, vyberte tie, ktoré vám vyhovujú a použite ich pri optimalizácií stránky vášho podniku. Rovnakým procesom si môžete stiahnuť aj kľúčové slová, ktoré využívajú vaši konkurenti v rámci platenej reklamy (cez službu Google Adwords).

3. Ahrefs (platený program)

Podobne ako SEMRush, aj Ahrefs je online nástrojom, ktorý predstavuje jednoduchý spôsob odhalenia kľúčových slov konkurentov. Riaďte sa týmito krokmi:

  • Prihláste sa na portál Ahrefs.com.
  • Otvorte záložku „Site Explorer“.
  • Zadajte URL adresu Vášho konkurenta a spustite vyhľadávanie.
  • Následne kliknite na ponuku „Organic Keywords“ a zobrazia sa vám organické kľúčové slová a najnovšie údaje o ich ratingu.

Potom už iba stačí, aby ste zoznam kľúčových slov exportovali, roztriedili a vybrali si tie, ktoré sa pre vašu stránku najviac hodia.

Kombináciou troch spomenutých nástrojov budete schopní vytvoriť zoznam úspešných kľúčových slov.

Ak chcete pokryť ešte väčší objem vyhľadávaných fráz, využite služby programu Google Keyword planner. Ponúka vám totiž možnosť zvýšenia efektivity vášho existujúceho zoznamu kľúčových slov.

Získané kľúčové slová by ste mali v konečnom dôsledku použiť na optimalizáciu vašej webovej stránky. Čím vyššiu úroveň optimalizácie sa vám podarí dosiahnuť, tým lepšie sa táto stratégia odrazí na počte zobrazení vašich reklám, zvyšujúcej sa návštevnosti a rankingu v rámci výsledkov internetového vyhľadávania.

Zdroj: WordStream, Quora


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Viac článkov, viac informácii, viac reálných skúseností:

ČÍTAŤ VIAC V MAGAZÍNE

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.