5 stratégií digitálnej reklamy, ktoré si môže dovoliť každý malý podnik
Malé a stredne veľké podniky čelia konkurencii omnoho väčších mien, ktoré disponujú objemnejším rozpočtom, viacerými zamestnancami a vo všeobecnosti aj širším vplyvom.
Avšak moderná technológia v tejto oblasti vie šance vyrovnať. Malé a stredne veľké podniky si už stihli uvedomiť, že digitálny marketing je jedným z najefektívnejších spôsobov získavania nových zákazníkov. Je však potrebné poznamenať, že stratégie online marketingu už nespočívajú výhradne v zriadení webstránky spoločnosti a nádeji, že potenciálni zákazníci sa k nej jednoducho dostanú vlastnými silami.
Spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na dlhodobý úspech svojho podnikania, neustále nachádzajú inovatívne spôsoby prezentácie svojich produktov a služieb novému publiku. Aj v momentoch, keď sa potenciálni zákazníci nachádzajú mimo spomenutých webstránok. Medzi tieto spôsoby sa radí online reklama, marketing na sociálnych sieťach a ďalšie stratégie, ktoré fungujú v súlade s cieľmi daného podniku. Väčšina malých a stredných podnikov investuje do online marketingu omnoho väčšie sumy ako tomu bolo v priebehu minulých rokov.Ak ste majiteľom takéhoto podniku, mali by ste neustále udržiavať krok s vývojom súčasných trendov v digitálnom marketingu.
Predstavujeme vám päť stratégií, ktoré môžete aplikovať v rámci budovania značky, oslovovania väčšieho počtu online zákazníkov a v konečnom dôsledku aj pri zvyšovaní objemu predajov spoločnosti.
1. Optimalizujte skúsenosti užívateľov mobilných zariadení
Moderní spotrebitelia žijú hektickým životom a nachádzajú sa v neustálom pohybe. Tomuto životnému štýlu zodpovedá aj ich nákupné správanie. Prieskum agentúry Criteo dokladuje, že viac než 35% transakcií v rámci elektronických obchodov bolo v Spojených štátoch zrealizovaných prostredníctvom mobilných zariadení.
Vzhľadom na tento rozvíjajúci sa trend je zrejmé, že
predajcovia sa potrebujú zamerať na optimalizáciu svojich elektronických obchodov pre požiadavky užívateľov mobilných zariadení.
V opačnom prípade budú prevalcovaní konkurenciou, ktorá sa oveľa rýchlejšie prispôsobila podmienkam a inováciám na súčasnom trhu. Predstavitelia malých a stredných podnikov sa musia uistiť, že ich webstránky disponujú reaktívnym dizajnom a sú tak optimalizované pre prehliadanie obsahu, pomocou všetkých typov mobilných zariadení.
Rovnako aj reklamy zakomponované do týchto webstránok musia byť prispôsobené rôznym veľkostiam displejom, ktoré budú využívané na ich prehliadanie. Najlepšie výsledky prinesú reklamy s jednoduchým odkazom, veľavravným grafickým dizajnom a jasnou výzvou k akcii.
2. Prispôsobte sa preferenciám zákazníkov
Je dôležité uvedomiť si, že medzi mobilné zariadenia v súčasnosti už nepatria iba mobilné telefóny.
Obrovskej popularite sa totiž tešia aj tablety a ďalšie technologické inovácie.
Moderní spotrebitelia majú k dispozícii ohromný počet možností a v drvivej väčšine prípadov využívajú pri nakupovaní kombináciu viacerých zariadení. Najčastejšie sa jedná o kombináciu osobného počítača, mobilného telefónu a tabletu. Každý podnik, ktorý bude schopný využiť tento trend vo svoj prospech, sa ocitne na dobrej ceste za úspechom. Podnikatelia, ktorí dokážu zabezpečiť konzistentnú užívateľskú skúsenosť naprieč všetkými mobilnými platformami dosahujú až o 39% vyššiu mieru konverzie ako spoločnosti, ktoré nedokážu vhodne odpovedať na požiadavky moderných užívateľov internetu.
Najmä malé a stredné podniky by sa mali snažiť o to, aby dokázali osloviť svojich potenciálnych zákazníkov prostredníctvom rôznych zariadení. Ideálnou stratégiou je opätovná cielená reklama. Pomocou tohto prístupu budete schopní nadviazať kontakt so zákazníkom v ktoromkoľvek bode jeho komplexnej nákupnej cesty, čím ho efektívne usmerníte ku konverzii či dokonca konkrétnemu predaju.
3. Efektívne využívajte sociálne siete
Spolu s novými mobilnými zariadeniami sa na scéne objavili aj viaceré nové kanály digitálnej komunikácie. Spotrebitelia v súčasnosti očakávajú, že sa budú môcť interagovať so svojou obľúbenou značkou prostredníctvom kanálov, ktoré im najviac vyhovujú. Najväčšej obľube sa aktuálne tešia sociálne médiá. Až 20% celkového času, ktorý strávia užívatelia v Spojených štátoch na internete, venujú prehliadaniu platforiem sociálnych sietí.
Podniky, ktoré si chcú udržať silnú konkurencieschopnosť, si teda v žiadnom prípade nemôžu dovoliť tento trend ignorovať.
Sociálne siete sú ideálnym spôsobom propagácie vašej spoločnosti.
Okrem budovania základného profilu podniku na sociálnej sieti je aj v tomto prípade vhodné využívať opätovnú cielenú reklamu.Potenciálni zákazníci sa tak budú stretávať s vašou reklamou nie len na webstránke, kde ju pôvodne zverejníte, ale takisto aj na stránkach ich preferovaných sociálnych sietí.
4. Zhromažďujte a využívajte údaje o spotrebiteľoch
Cieľom vášho podniku by malo byť oslovovanie zákazníkov neodolateľným spôsobom. Za týmto účelom potrebujete zhromažďovať a dôsledne analyzovať, čo možno najviac údajov o povahe vašich potenciálnych zákazníkov.
To dosiahnete napríklad kombináciou údajov prvých a tretích strán s nástrojmi, ktoré vám umožňujú automatizáciu marketingu. Týmto spôsobom budete schopní individuálne osloviť každého zákazníka reklamou, ktorá je prispôsobená jeho požiadavkám. Medzi kľúčové údaje patrí história internetového prehliadania, dáta o minulých nákupoch a samozrejme základné demografické informácie o zákazníkovi.
5. Obohaťte cestu spotrebiteľa
Aj napriek obrovskému objemu dát, ktoré majú marketéri k dispozícii, sa v online prostredí objavujú aj nevhodne zvolené reklamy. Tie nijakým spôsobom neprispievajú k pozitívnej propagácii daného podniku. Práve naopak. Často sú iba rušivými elementmi v rámci nákupnej cesty zákazníka, pričom ho rozptyľujú nepodstatnými odkazmi a bezvýznamným grafickým obsahom.
Až 71% spotrebiteľov uprednostňuje cielené a personalizované reklamy.
Marketéri by preto mali investovať do potrebných analytických nástrojov, ktoré im umožnia zacieliť reklamu na konkrétnu skupinu potenciálnych zákazníkov. Takto To zase umožní podnikom a značkám získať náskok pred konkurenciou.
Zdroj: BuildFire, TheBalance