Chyby v marketingu na sociálnych sieťach, ktoré si váš podnik nemôže dovoliť
Marketing na sociálnych sieťach je stratégiou, ktorú by ste v žiadnom prípade nemali ignorovať. Je totiž jedným z najefektívnejších nástrojov pri budovaní vášho podnikania. V súčasnosti si to uvedomuje čoraz viac spoločností a sociálne siete hrajú významnú úlohu v mnohých marketingových stratégiách. To však znamená, že čoraz častejšie sa opätovne opakujú chyby, ktorých sa marketéri v tejto oblasti dopúšťajú.
Predstavujeme vám 4 chyby, ktorým by ste sa na sociálnych sieťach mali vyvarovať.
1. Nie ste v kontakte s nasledovateľmi
Sociálne siete sú v súčasnosti najpopulárnejším komunikačným kanálom pre poskytovanie zákazníckeho servisu. Drvivá väčšina spotrebiteľov trávi na sociálnych sieťach obrovské množstvo času. Práve preto sú tieto platformy dokonalým nástrojom zákazníckej podpory. Existuje mnoho podnikov, ktoré si túto skutočnosť uvedomujú. Ich stránky na sociálnych sieťach sú však posiate výhradne odpoveďami na technické otázky zákazníkov.
Vaši nasledovatelia pravdepodobne sledujú sociálne siete vo dne aj v noci. Túto príležitosť by ste si nemali nechať ujsť a spraviť z nich nadšených fanúšikov vašej spoločnosti. Každý podnik má iné cieľové publikum a trh, na ktorý sa zameriava. Mali by ste preto uvažovať nad obsahom, prostredníctvom ktorého sa vám podarí dosiahnuť čo najväčšie zapojenie vašich potenciálnych zákazníkov.
Ak je vaše cieľové publikum tvorené príslušníkmi generácie milénia, vhodným obsahom môžu byť vtipné a trefné obrázky (nazývané memy či „memes“). Tie môžu podnietiť záujem používateľov v podobe komentárov a zdieľaní s ďalšími členmi vášho publika.
Majte na pamäti, že pri prispievaní na sociálne siete sa nemusíte obmedzovať výlučne na tradičné formy reklamy.
Konverziu návštevníkov na zákazníkov môžete dosiahnuť aj inými spôsobmi.
2. S propagáciou to preháňate
Táto chyba má úzku spojitosť s predchádzajúcou myšlienkou. Nemali by ste sústavne uverejňovať jednu reklamu za druhou a očakávať, že vaši nasledovatelia budú venovať pozornosť každej z nich.
Je v poriadku uverejňovať reklamy v prijateľnej miere.
Keď však vaši nasledovatelia nadobudnú pocit, že každý príspevok je spojený s nejakou formou propagácie vašej spoločnosti, veľmi rýchlo váš profil opustia a začnú sledovať iného ovplyvňovateľa trhu. Nepotrebujú vás. Vy potrebujete ich.
3. Nevyužívate výzvy k akcii (CTA)
V súčasnosti neexistuje žiadny magický spôsob, pomocou ktorého sa jednoduché zhromažďovanie nasledovateľov samé od seba pretransformuje do zvyšovania predajov a ziskov. Každý profil na sociálnych sieťach predstavuje príležitosť pre uverejnenie odkazu na webstránku vášho podniku. Mnohé spoločnosti však zahadzujú šancu na zvyšovanie návštevnosti svojej stránky, lákanie nových potenciálnych zákazníkov či odkazovanie nasledovateľov, priamo na konkrétne produkty svojich podnikov.
Nezahadzujte vašu príležitosť. Namiesto toho na svojom profile uverejnite URL adresu smerujúcu k prihlasovaciemu formuláru na newsletter, stiahnuteľným informačným materiálom o vašich produktoch či priamo ku konkrétnej predajnej ponuke. Väčšina prekliknutí, ktoré smerujú z vášho profilu na sociálnej sieti k domovskej stránke vášho portálu, predstavuje nevyužitý potenciál. Nikto predsa nemá čas na to, aby sa zorientoval na novoobjavenej webstránke a hľadal, kde v rámci nej ponúkate svoje produkty. Namiesto toho odkážte svojich nasledovateľov priamo na predajnú stránku či stránku s limitovanými ponukami. Takýmto spôsobom efektívne zvýšite vašu mieru konverzie.
Výzvy k akcii („Call To Action; CTA“) by ste mali zároveň začleniť aj do vašich príspevkov. Nemusia mať zakaždým výhradne propagačný charakter.
Povedzme, že ste vytvorili hodnotný infografický materiál, uverejnili ste ho na svojom blogu a radi by ste k nemu usmernili návštevníkov. Väčšina podnikov by pravdepodobne iba uverejnila URL adresu tohto príspevku s nádejou, že užívatelia naňho skôr či neskôr kliknú. Avšak dosiahnete omnoho vyššiu návštevnosť blogu, keď spolu s adresou príspevku uvediete aj silnú a pútavú výzvu k akcii. Môže znieť napríklad takto: „Pozrite sa na úžasnú infografiku, ktorú sme pre vás vytvorili. Obzvlášť bod číslo 3!“ Takýto prístup vám prinesie oveľa lepšie výsledky ako uverejnenie všedného a nezaujímavého URL odkazu.
4. Sústredíte sa na priveľa vecí
Mali by ste sa zmieriť so skutočnosťou, že s veľkou pravdepodobnosťou nebudete môcť byť aktívni na všetkých dostupných sociálnych sieťach. Zvládnete to jedine v prípade, že zamestnávate tím, ktorého jedinou úlohou je starať sa o túto oblasť vašej marketingovej kampane. Prípadne môžete zveriť starostlivosť o sociálne médiá externej agentúre.
Budete dosahovať omnoho lepšie výsledky, ak sa vám podarí dokonale spravovať profily na troch sociálnych sieťach. Nesnažte sa namiesto toho udržiavať pri živote iba priemerné profily na viacerých. Sústreďte sa na tie siete, v rámci ktorých sa vášmu podnikaniu darí najlepšie. Následne na nich prehlbujte svoj vplyv a budujte svoju základňu fanúšikov.
Keď sa zameriate iba na niekoľko vybraných sociálnych sietí, budete si môcť dovoliť vo väčšej miere odpovedať na otázky nasledovateľov a ostane vám čas na priamu interakciu s fanúšikmi vašej spoločnosti. Čím rýchlejšie budete odpovedať na ich správy, a čím účinnejšie ich dokážete osloviť a zaujať, tým silnejšie puto si s nimi vytvoríte.
Sociálne médiá sú ideálnym nástrojom na budovanie vzťahov, na základe ktorých získate celoživotných zástancov vašej značky.
Zdroj: HallamInternet, DigitalMarketingInstitute