10 tipov, ktoré z vás spravia kráľom obsahového marketingu
Obsahový marketing je v súčasnom svete populárnou záležitosťou. Je kľúčovou zložkou online marketingu a mnohé podniky ho považujú za ideálny nástroj pri získavaní nových potenciálnych zákazníkov. A majú na to dobrý dôvod.
Nemožno tvrdiť, že úspešné uplatňovanie obsahového marketingu je jednoduchá úloha. Obnáša totiž viac ako uverejňovanie obsahu na internete. Marketér si musí dať záležať na voľbe vhodnej a aktuálnej témy, kreatívnom budovaní počiatočného návrhu obsahu, dôslednej jazykovej kontrole a až potom môže uverejniť výsledný produkt v online prostredí. Odborníci na túto oblasť marketingu sú si dobre vedomí úsilia, ktoré je potrebné vynakladať pri konzistentnom tvorení a uverejňovaní kvalitného obsahu. Obzvlášť v prípade, že si plánujete udržiavať náskok pred vašimi konkurentmi. Práve preto sú skúsení obsahoví marketéri často nedostatkovým tovarom a ich služby vyhľadávajú aj veľké a úspešné podniky. Dlho si totiž cibrili svoje schopnosti, poznajú princípy tvorby kvalitného obsahu a dokážu sa efektívne vyhýbať chybám, ktoré majú potenciál absolútne znehodnotiť charakter ich obsahu. V horšom prípade dokonca zruinovať reputáciu značky.
V tomto článku sa s vami podelíme o 10 chýb v rámci obsahového marketingu, ktorým sa môžete veľmi ľahko vyhnúť. Ak sa vám to podarí, výrazne zvýšite kvalitu svojho obsahu a šancu na úspech.
1. Kľúčom je kvalita
Mnohí marketéri na trhu sa dopúšťajú jednej chyby… produkujú kvantá obsahu s jediným účelom – neustále zvyšovanie jeho objemu. Keď sa však jedná o povahu vášho obsahu, ten by mal byť v prvom rade kvalitným.
Takýto content má oveľa vyššiu pridanú hodnotu.
Ak ho uverejňujete konzistentne, naučíte príslušníkov vášho cieľového publika, aby ho pravidelne očakávali. Uponáhľaným, prvoplánovým a nekvalitným obsahom docielite iba to, že váš podnik či spoločnosť, ktorú reprezentujete, stratí fanúšikov a potenciálnych zákazníkov. Navyše sa stane dokonalou záťažou pre váš marketingový rozpočet.
2. Kontrola, úpravy, kontrola a ďalšie úpravy
Marketéri a majitelia podnikov, ktorí nemajú dostatočné skúsenosti s obsahovým marketingom, často zastávajú mylný názor, že realizovať túto stratégiu je jednoduché. Veď aké náročné môže byť napísať zopár slov k zvolenej téme? Skutočnosť je však taká, že stať sa špičkovým obsahovým marketérom je omnoho zložitejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Vytváranie pútavého obsahu so spoľahlivou pravdepodobnosťou je náročné. Väčšina marketérov nebude schopná uspieť v tejto oblasti hneď z niekoľkých dôvodov. Tejto chyby sa takmer určite dopustia všetci nováčikovia. Nebudú totiž venovať dostatok času jazykovej kontrole svojho textu, editovaniu či štylistickej úprave. Vo viacerých prípadoch si dokonca nebudú vedomí svojho nedostatku a budú opakovane uverejňovať obsah s nízkou kvalitou.
Neinvestujte úsilie do tvorivého procesu iba preto, aby ste nakoniec neskontrolovali svoje dielo, ignorovali potrebné úpravy, uverejnili podpriemerný produkt a v konečnom dôsledku svojej značke uškodili.
3. Výber témy
Výber témy je jedným zo základných faktorov kvalitného obsahu. Často je však prehliadaný predovšetkým s ohľadom na vplyv, ktorý bude mať na cieľové publikum daného marketéra. Väčšina ľudí ma tendenciu písať o tom, čo majú radi. Prípadne sa rozhodujú na základe pocitu či osobného odhadu. Mali by ste sa však vyvarovať týchto chýb a dôkladne preskúmať svoje možnosti.
Zistite, ktoré témy sú vo vašej oblasti podnikania populárne
a ako dokážete v čo najväčšej miere upútať pozornosť vašich zákazníkov. Mali by ste sa rozhodovať práve na základe týchto činiteľov. Zamerajte sa na potreby konkrétneho publika a zvoľte si jedinečnú a pútavú tému.
4. Žiadne skratky
Obsahový marketing je príležitosťou, ako informovať vašich zákazníkov. Staňte sa ich dôveryhodným poradcom! Ak však nebudete rešpektovať túto príležitosť a budete produkovať prehnane stručný obsah, neprejavíte sa dostatočnou úrovňou odbornosti a nepokryjete dostatočné množstvo detailov. Ľudia vás čoskoro skrátka zatratia. Namiesto toho uprednostnia autorov, ktorí spracujú každú svoju tému vyčerpávajúcim spôsobom.
Obsahový marketing je príležitosťou prezentovať svoje vlastné kvality.
Poskytuje vám šancu vyzdvihnúť vaše silné stránky a prejaviť vaše odborné znalosti v zvolenej oblasti. Takýmto spôsobom presvedčíte ľudí, že viete, čo robíte. Tí následne oveľa ochotnejšie zodvihnú telefón a objednajú si vaše produkty. Nezahoďte možnosť nadviazať s vašimi zákazníkmi osobné spojenie a v konečnom dôsledku sa dopracovať k samotnému predaju.
5. Nech o ňom vie každý
Keď sa vám podarí dokončiť všetky úlohy spojené s tvorbou kvalitného obsahu, ešte stále máte za sebou iba 50% celkového procesu. Nasleduje druhá fáza, ktorá spočíva vo vhodnej propagácii vášho obsahu a v budovaní základne nasledovateľov.
To sa vám nepodarí dosiahnuť zo dňa na deň.
Budovanie a udržiavanie základne fanúšikov je pomalým procesom, ktorý si vyžaduje dostatok času a predovšetkým neustálu vytrvalú snahu.
Práve v tejto fáze je potrebné podčiarknuť rozdiel medzi vytváraním obsahu a uvedomením si skutočnosti, že účinná propagácia je tajomstvom k jeho úspechu.
6. Bez výkyvov
Naštudujete si všetky možné zdroje na internete a začnite produkovať prvotriedny obsah. V prvom týždni vašej kampane uverejníte 10 článkov a v priebehu nasledujúcich troch týždňov uverejníte ďalších 8. Počas druhého mesiaca vyprodukujete celkovo 4 články a v treťom už iba 1. Vo štvrtom mesiaci sa vám však vráti inšpirácia a uverejníte celých 12 článkov.
Takáto nedôslednosť sa však nepáči užívateľom a ani internetovým vyhľadávačom.
Pravidelné a predvídateľné uverejňovanie obsahu je veľmi dôležité.
Vytvorte si harmonogram uverejňovania nových príspevkov, podeľte sa s ním so svojimi zákazníkmi a držte sa ho. Nemusíte to preháňať s počtom nových článkov, namiesto toho sa sústreďte na dôslednosť a pravidelnosť.
7. Analýza a poznatky
Povedzme, že úspešne uverejňujete obsah na týždennej báze. Dali ste si však námahu a snažili ste sa zistiť, ktoré z vašich článkov dosahujú požadovaný efekt? A ktoré sa nestretávajú s pozitívnymi ohlasmi zo strany vášho publika? Toto je závažnou chybou, ktorej sa dopúšťajú aj mnohí odborníci na obsahový marketing. Riešenie je pritom veľmi jednoduché. Keď porozumiete, ktoré príspevky majú úspech, budete schopní vytvárať väčší objem takéhoto obsahu. Zároveň sa vyhnete uverejňovaniu článkov, o ktorých vám analytické údaje tvrdia, že boli neúspešné. Za každých okolností by ste mali testovať a chápať výsledky vášho obsahového marketingu. Keď sa vyzbrojíte poznatkami analytických programov, budete môcť zvýšiť kvalitu svojho obsahu a udržiavať jeho úspešnosť na vysokej úrovni.
8. Dizajn a dojem
Spotrebitelia sa v súčasnosti stretávajú s vaším obsahom predovšetkým v online prostredí. Majte na pamäti, že dizajn webstránky a celkový dojem z blogu budú mať zásadný vplyv na vašu návštevnosť a počet čitateľov.
Pútavý dizajn a rozmiestnenie prvkov webstránky povedie k zvýšenej spokojnosti návštevníkov.
Ďalšou vhodnou taktikou v rámci budovania vašej dôveryhodnosti a zvyšovania počtu čitateľov je využívanie on-page a off-page SEO taktík. Uistite sa, že vaša stránka je optimalizovaná pre internetové vyhľadávače, že ste zvolili správne kľúčové slová a že je prispôsobená aj prezeraniu na mobilných zariadeniach s rôznou veľkosťou displeja.
9. Buďte odvážni
S nudným obsahom sa stretávame na každom kroku. A to doslova. Obsahový marketing sa v súčasnosti dostáva na výslnie, čo spôsobuje, že nezáživného obsahu je na internete dokonca ešte viac ako v minulosti. Vyčleňte sa z davu pomocou odvážneho obsahu, ktorý sa pozerá na populárne témy z nového uhla, ponúka niečo jedinečné, nezvyčajné či skrátka veľmi pútavé. Nebojte sa riskovať a vôbec sa nesnažte uspokojiť všetkých vašich čitateľov.
10. Video
Video by malo byť neodmysliteľnou časťou vašej stratégie v oblasti obsahového marketingu. Údaje Facebooku hovoria o tom, že
popularita videí narastá závratným tempom a v súčasnosti sa stáva bežnou zložkou obsahového marketingu.
Neignorujte veľavravné štatistiky a uvažujte o tom, akým spôsobom môžete zakomponovať video do svojej marketingovej kampane.
Keď si úspešne osvojíte princípy obsahového marketingu, táto stratégia sa stane vaším najefektívnejším nástrojom pri získavaní nových zákazníkov. Musíte ju však realizovať dôkladne, dôsledne a s ohľadom na základné chyby, ktoré vám budú brániť v dosiahnutí skutočného úspechu.
Zdroj: OptiMonster, GrowthFunnel