Ako dosiahnuť, úspešnú spoluprácu s vašou Facebookovou stránkou?
Nedávne zmeny rozloženia prvkov na stránkach sociálnej siete Facebook spôsobili, že niektoré spoločnosti s precízne vybudovanými profilmi začali zalamovať rukami. Nové rozmiestnenie rozhádzalo štruktúry a prvky, na ktoré sme si predtým dlho zvykali.
Zmena rozloženia je síce iba dočasnou povrchovou vadou, no napriek tomu sa musíte uistiť, či na tejto platforme nejakým spôsobom nenarúša stratégiu vašej spoločnosti.
Ale ako môžete skutočne zvýšiť svoje šance pri dosahovaní úspechu pomocou Facebooku?
Hlavné prvky – profilová a úvodná fotografia
Toto odporúčanie by malo byť v dnešnej dobe už samozrejmosťou, no napriek tomu ho mnoho moderných spoločností ignoruje. Keď sa návštevníci po prvýkrát ocitnú na vašej stránke na Facebooku, v zlomku sekundy sa rozhodnú, či na nej ostanú a preskúmajú, čo ponúka, alebo či z nej odídu a už sa nevrátia. V rámci tohto takmer okamžitého rozhodnutia zohrávajú obrovskú úlohu hlavné prvky vášho profilu, ktorými sú profilová a úvodná fotografia.
Sú pútavé?
Sú farebné alebo jednotvárne? Nachádza sa na úvodnej fotografii text, ktorý víta nových návštevníkov? Dajte si záležať na tom, aby tieto prvky boli pozitívnou reprezentáciou vašej spoločnosti. Úvodná fotografia je prvým prvkom vašej stránky, ktorý začne ovplyvňovať rozhodnutia návštevníkov a nasledovateľov. Musí mať svoj zmysel a vysokú kvalitu. Ak je jedna z týchto fotografií rozmazaná alebo nekvalitná, venujte čas a úsilie napraveniu tohto problému.
Experimentujte s úvodnými fotografiami a snažte sa pomocou nich propagovať vaše najnovšie produkty či akciové ponuky. Takýmto spôsobom poskytnete návštevníkom hodnotné informácie už v momente, keď sa po prvýkrát prekliknú na váš profil. Keď sa budete držať tejto taktiky, vaši nasledovatelia sa budú zakaždým stretávať s aktuálnou úvodnou fotografiou a vaša stránka na Facebooku sa pre nich stane užitočným zdrojom informácii.
Mnohé spoločnosti zabúdajú, že k úvodnej fotografii môžu doplniť aj informatívny popis. Využite tento priestor vo svoj prospech a uverejnite tu dodatočné detaily týkajúce sa ponuky, ktorú na samotnej fotografii propagujete. Nezabudnite pripojiť odkaz, pomocou ktorého sa môžu návštevníci dozvedieť viac, prípadne sa prihlásiť na odber informačných materiálov v budúcnosti.
Meno alebo názov
Znovu sa jedná o kľúčový a často prehliadaný prvok vašej stránky na sociálnej sieti. Možno vám nikdy nenapadlo, že skracovanie mena spoločnosti a vynechanie „s.r.o.“ či používanie symbolu „&“ namiesto klasického „a“, môže viesť k značným nevýhodám. Google totiž pri vyhľadávaní skúma internet a snaží sa nájsť všetky vhodné výsledky spojené s vašou spoločnosťou. V prípade nezhody v názve spoločnosti sa môže stať, že sa vyhľadávaču nepodarí spojiť profil na Facebooku s webstránkou vášho podniku. V dôsledku tejto skutočnosti sa môže stať, že vaše umiestnenie na prvej stránke výsledkov vyhľadávania nebude také, ako by ste si želali. To okamžite spôsobí pokles vašej úspešnosti. Vaším primárnym cieľom by mala byť dominancia prvej stránky výsledkov vyhľadávania, prostredníctvom všetkých platforiem, ktoré máte k dispozícii.
Príspevky a fotografie
Dajte si záležať na kvalite príspevkov, ktoré vašu spoločnosť reprezentujú. Administrátori jednotlivých stránok majú v súčasnosti moc vybrať si a prezentovať návštevníkom tie príspevky, ktoré im poskytnú čo najlepší digitálny zážitok. Znovu sa uistite, že tieto príspevky vhodným spôsobom reprezentujú váš podnik a nie sú iba náhodnými statusmi či aktualizáciami. Venujte čas triedeniu a kategorizovaniu starých fotografií a pravidelne uverejňujte nový obrazový materiál. Návštevníkov tak efektívne informujete o tom, čomu sa vaša stránka venuje a predovšetkým vaša spoločnosť. Príspevky a fotografie sú kľúčovým nástrojom, pomocou ktorého sa prihovárate svojim nasledovateľom a návštevníkom.
Popisy a odkazy
Každá fotografia, ktorú uverejníte na sociálnych sieťach, vám poskytuje možnosť pridať k nej popis. Investujte čas do vytvárania krátkych, výstižných a pútavých popisov, ktoré vyhrotia záujem vašich návštevníkov. Vhodnou taktikou je zaviesť si rovnaký formát popisov naprieč všetkými vašimi profilmi. Takýmto spôsobom ukážete užívateľom, že vám záleží na tom, akým spôsobom sa vaša spoločnosť prezentuje na verejnosti. Navyše takto zabezpečíte silnejšie prepojenie medzi vašimi profilmi v rámci internetového vyhľadávania.
Keď na svojom profile uverejňujete odkaz na vašu webstránku, je vhodné, aby presmeroval návštevníkov priamo na vstupnú stránku vášho portálu. Ak ich chcete odkázať na limitované ponuky alebo rôzne ďalšie podstránky, nájdite na to lepší spôsob.
Podujatia alebo udalosti
Túto sekciu ste v minulosti možno viac-menej ignorovali. Teraz je však správna príležitosť na to, aby ste využili jej plný potenciál a podčiarkli hlavné podujatia, ktoré organizujete. Efektívne tak zvýšite počet užívateľov, ktorí sa na nich zúčastnia. Podujatia vám poskytujú úžasnú príležitosť vybudovať komunitu nie len na Facebooku, ale aj mimo neho. Experimentujte s harmonogramom stretnutí, chatov a diskusných podujatí. Zorganizujte podujatia, v rámci ktorých budete propagovať vaše produkty a služby. Prečo? Keď pozvete používateľov do skupiny podujatia, zobrazia sa im upozornenia vždy, keď detaily daného podujatia aktualizujete. To znamená, že ak ešte nie sú rozhodnutí o svojej účasti, neustále im budete podujatie pripomínať a vplývať na ich rozhodovanie.
Sústavná snaha
Je neuveriteľne dôležité, aby ste prispievali na Facebook sústavne a s vysokou pravidelnosťou. Ak sa vám to nepodarí, hodnotenie vašej stránky na sociálnej sieti môže upadať a výrazne sa zníži aj organický dosah každého vášho nasledujúceho príspevku. Prirodzene, kľúčovým faktorom je kvalita vašich príspevkov. Ale je lepšie uverejňovať príspevky pravidelne každý druhý deň, ako uverejniť päť príspevkov hneď za sebou a následne sa neukázať na Facebooku počas celých nasledujúcich týždňov. Vybudujte si harmonogram uverejňovania príspevkov, ktorý vyhovuje vám aj vašim nasledovateľom a dodržiavajte ho.
Rôznorodosť formátov
Experimentujte aj s rôznymi mediálnymi formátmi a typmi príspevkov, aby ste podnietili čo najväčšie zapojenie zo strany návštevníkov vašej stránky. Vyskúšajte uverejňovať videá a obrázky. Dosiahnete úspech možno práve pomocou odkazov na zaujímavý obsah, priamo na váš blog alebo iný overený zdroj hodnotných informácií. Niektorých návštevníkov nepochybne upúta vaša sezónna zľavová ponuka, týždenná rubrika so zaujímavými faktami či kuriozitami. Skúste uverejniť niečo zo všetkých spomenutých oblastí a sledujte, ktorý typ príspevkov vaše publikum osloví najviac. Keď už objavíte ten najvhodnejší formát, dajte si záležať na tom, aby sa váš obsah nestal monotónnym a fádnym. Uistite sa, že každý návštevník na vašej stránke nájde niečo, čo ho prinúti znovu sa sem vrátiť.
Štatistiky
Štatistiky sú vynikajúcim nástrojom, ktorý vám pomôže posúdiť, čo funguje a kde by ste mali pridať. Možno uverejňujete veľký počet videí, ale štatistická analýza vám prezradí, že najviac preklikov zaznamenávajú práve obyčajné príspevky s odkazmi. Zistite tiež, v ktorých hodinách počas dňa je vaše publikum najaktívnejšie. Skúmajte socio-demografickú povahu vašich nasledovateľov na Facebooku. Analyzujte mieru zapojenia vašich návštevníkov a vplyv vašich príspevkov. V súčasnosti máte možnosť zhromaždiť ohromné množstvo informácií o vašom cieľovom publiku.
Rozmiestnenie prvkov na stránkach Facebooku vám poskytuje inovatívne možnosti, ktorými oslovíte svojich potenciálnych zákazníkov. Máte kontrolu nad príspevkami, ktoré reprezentujú vašu spoločnosť. Môžete si zvoliť, ktoré príspevky sa zobrazia návštevníkom ako prvé. V neposlednom rade máte možnosť dohliadať na to, akým spôsobom bude interagovať vaša komunita v reálnom živote.
Zdroj: SnapRetail, HubSpot