7 spôsobov, ako dosiahnuť, aby návštevníci na vašom blogu trávili viac času
Čas, ktorý strávia používatelia na vašej webstránke je dôležitou metrikou vo svete online marketingu. Spoločnosť Google síce otvorene nepriznala, že zohľadňuje tento činiteľ vo svojich algoritmoch, ale dáva dokonalý zmysel, aby tomu tak bolo.
Čím dlhšie si používatelia prezerajú váš portál, tým viac času máte na to, aby ste ich presvedčili o svojej kvalite, konvertovali ich na zákazníkov a nadviazali s nimi dlhodobý kontakt.
Exituje niekoľko spôsobov, ktorými môžete zabezpečiť, aby používatelia neodchádzali z vašej webstránky po zbežnom preskúmaní jej obsahu. Ponúkame vám sedem stratégií, pomocou ktorých efektívne upútate pozornosť návštevníkov vášho blogu, nadviažete s nimi kontakt a povzbudíte ich k tomu, aby sa zdržali na vašej webstránke čo najdlhšie.
1. Staňte sa fialovou kravou
Populárny autor a bývalý podnikateľ Seth Godin zaviedol pojem „fialová krava“, ktorý je v súčasnosti dobre známy mnohým marketérom. Symbolizuje niečo veľmi ľahko zapamätateľné, čo budú chcieť zdieľať všetci používatelia a nakoniec sa to stane „senzáciou virtuálneho sveta“. Ak sa budete chcieť stať takýmto fenoménom, budete musieť dôkladne preskúmať možnosti vašej značky. Potrebujete totiž poskytnúť vášmu cieľovému publiku zážitok, ktorý vám pomôže vyčleniť sa z davu v preplnenom online prostredí. Zároveň by ste však nemali prekročiť tenkú hranicu medzi zapamätateľným a vnucujúcim sa. Snažte sa produkovať jedinečný a pútavý obsah, vďaka ktorému budú ľudia rozprávať o vašej značke všetkým svojim známym.
2. Využite video
Video vystupuje v úlohe magnetu, ktorý pritiahne ľudí na vašu stránku. A keď ho už začnú pozerať, musia na nej ostať až do jeho konca. Ak vytvoríte video, ktoré ponúka dve minúty hodnotného obsahu, návštevníci sa zdržia na vašej webstránke prinajmenšom po dobu jeho trvania. A veľmi často ešte dlhšie. Video je overeným spôsobom, ktorým prilákate používateľov na váš portál a prirodzenou cestou ich povzbudíte k tomu, aby tu ostali dlhšie.
3. Produkujte rozsiahly obsah
Presná definícia takzvaného „rozsiahleho obsahu“ („long-form content“) je relatívne premenlivá, ale tento pojem sa vo väčšine prípadov vzťahuje na materiály s rozsahom nad 2 000 slov. Môže sa jednať o online príručky, elektronické knihy či dlhé články. Takéto formy obsahu veľmi často disponujú registrom či zoznamom kapitol, ktorý je pomocou hypertextových odkazov prepojený s patričnými časťami textu. Používatelia sa môžu takýmto spôsobom ľahko navigovať celým materiálom a zamerať sa iba na tie časti, o ktoré majú záujem. Je prirodzené, že v prípade takéhoto obsahu trávia návštevníci na stránke omnoho viac času. Materiály však musia byť informatívne, kvalitne napísané a využiteľné. Ak si nedáte záležať na ich príprave a jednoducho uverejníte niekoľko strán „vaty“, nikto z vašich návštevníkov ich nebude čítať a stratia akýkoľvek potenciálny dopad na čas strávený na vašej stránke.
4. Dbajte na kvalitu obsahu
Rozsah vašich príspevkov nie je jediným faktorom, ktorý vplýva na budovanie a udržiavanie publika vášho blogu. Kľúčovou charakteristikou obsahu je totiž jeho kvalita. Kvalitný obsah priláka návštevníkov na vašu webstránku a prinúti ich ostať na nej, až kým sa nedozvedia všetko, čo im ponúknete v rámci svojich príspevkov. Za každých okolností by ste sa mali snažiť uverejňovať užitočný a hodnotný obsah, plný overených faktov a informácií. Váš obsah by mal návštevníkov ohúriť, inšpirovať či vzdelávať.
V žiadnom prípade nesmie byť nudným.
Tiež sa nemusíte obmedzovať iba na písané slovo. Svoj blog môžete spestriť videami, podcastmi, grafickými materiálmi, tabuľkami, grafmi, technickými správami a ďalšími formami obsahu. Všetky z nich prispejú k zvyšovaniu a udržiavaniu počtu vašich čitateľov.
5. Zlepšite navigáciu stránky
Získavanie a udržiavanie nových čitateľov bude veľmi náročné, ak budú mať problém orientovať sa na vašej webstránke. Ťažkopádne, slabo viditeľné a nelogicky rozmiestnené prvky spôsobia, že vaši návštevníci budú mať problém dostať sa k obsahu, ktorý ste prácne uverejnili na vašom portáli. A keď nenájdu váš obsah, nebudú mať dôvod zdržiavať sa na stránke. Možno si prezrú príspevok, ktorý ich sem doviedol, ale určite nevynaložia nadpriemernú snahu pri hľadaní ďalších zaujímavých článkov. Neustále by ste preto mali zdokonaľovať svoje interné odkazy a hľadať spôsoby, prostredníctvom ktorých zdokonalíte navigačné rozhranie vašej stránky.
6. Zabezpečte rýchle načítavanie
Stránky s pomalým načítavaním obsahu sa dostávajú do dvojitej nevýhody. Po prvé, v dôsledku tohto nedostatku utrpí vaša pozícia v rámci výsledkov vyhľadávania internetových vyhľadávačov. Google totiž vo veľkej miere uprednostňuje a zvýhodňuje stránky, ktoré sa rýchlo načítavajú. Čo je však ešte dôležitejšie, moderní
používatelia internetu nie sú vyzbrojení nadmernou trpezlivosťou.
Ak ich budete nútiť čakať na načítanie vášho obsahu, veľmi rýchlo stratia záujem a vyskúšajú redšej inú stránku. Otestujte rýchlosť načítavania vašej stránky pomocou nástrojov ako Pingdom.
7. Využite plugin „súvisiacich príspevkov“
Pojem plugin označuje softvér či prvok, ktorý dopĺňa funkciu pôvodnej aplikácie. Rôzne pluginy automaticky zdieľajú a navrhujú čitateľom ďalšie príspevky na vašej stránke, ktoré by ich mohli zaujímať. To znamená, že ak zabudnete vytvoriť sieť interných odkazov v rámci vášho blogu, ten to spraví za vás. Súvisiace príspevky sú ďalšou formou magnetu, ktorý zabezpečí, že návštevníci budú tráviť omnoho viac času na vašej stránke. Neustále im totiž ponúknete ďalšie články, ktoré by ich mohli zaujímať. Ak je vaša stránka prevádzkovaná prostredníctvom služby WordPress, pridávanie takýchto pluginov je jednoduchou záležitosťou.
Čas, ktorý strávia používatelia na vašej webstránke je nepochybne dôležitou metrikou. Je však iba jednou z mnohých, ktoré by ste mali zdokonaľovať. Sústreďte sa aj na ďalšie kľúčové princípy, medzi ktoré patrí napríklad kvalitný a využiteľný obsah, a podarí sa vám zlepšiť všetky oblasti SEO kampane.
Zdroj: Quick Sprout, Social Triggers