Facebook zavádza „Skóre Relevancie“
Facebook reklama zavádza nový element.
Tak ako Skóre Kvality v Google Adwords, aj Facebookovské Skóre Relevancie má vyjadrovať ako dobrá je vaša reklama na Facebooku na stupnici od 1 do 10 (10 je najviac). Google pri počítaní Skóre Kvality berie do úvahy tri veci:
Očakávanú mieru prekliku (CTR)
Relevanciu reklám ku kľúčovým slovám
Ako sa ľudia správajú po kliknutí na reklamu
Facebook toto zdanlivo zjednodušuje, pretože berie berie do úvahy „iba“ to, či ľudia na reklamu reagujú pozitívne alebo negatívne. To však zahŕňa pozretie videa, konverzie, celkom určite aj kliknutia na reklamu a Likes, zdieľania spolu s hláseniami nevhodnosti reklamy ako negatívnym parametrom. Toto všetko navyše Facebook odhadne ešte skôr ako reklamu spustíte. Aktualizácia potom prebieha na základe reálneho správania používateľov.
Prečo je Skóre Relevancie dôležité
Pretože zníži alebo zvýši cenu zásahu: Presne ako u Google, aj Skóre Relevancie ovplyvní koľko ľudí dokážete zasiahnuť za rovnakú cenu, resp. koľko vás to celé bude stáť. Otázne však je, ako veľmi. Facebook sa k tomuto bližšie nevyjadril, ale vzhľadom na snahy sprehľadniť News Feed svojich používateľov počítame s tým, že Skóre Relevancie bude silným parametrom.
Môžeme otestovať kvalitu reklamy ešte pred jej spustením: Diskutabilná funkcia. Mali by sme vychádzať z toho, že Facebook odhadne ako budú ľudia reagovať. Dobre, má silné údaje na to, aby dokázal nejaký odhad urobiť, ale tak ako sme to v Adwords videli už milionkrát – neuveríme, kým kampaň nebeží.
Vyhodnotíme kampane, ktoré už bežia: Skóre Relevancie výborne oddelí kvalitné reklamy od nekvalitných. Facebook síce sám poznamemal, že ak nám reklama dobre konvertuje, na Skóre Relevancie nezáleží, avšak dá nám to predstavu o tom, či by sme nemohli náhodou konvertovať ešte lepšie!
A ako to bolo doteraz?
Skóre Relevancie Facebook uvádza ako novinku. Vidíme to ako novinku v tom smere, že tento údaj priamo zobrazí svojim inzerentom. Už roky však Facebook algoritmus využíva akési skryté mechanizmy na vyhodnocovanie reklám na základe ktorého určuje ich zásah, resp. cenu za zásah. Teraz do dali do prehľadnej a hlavne verejnej formy, za čo tlieskame!