-->

Facebook zavádza „Skóre Relevancie“

Tomáš Varga 13.02.2015 2 minútové čítanie    Kategórie: Social Media
Facebook zavádza „Skóre Relevancie“

Facebook  reklama zavádza nový element.

 

Tak ako Skóre Kvality v Google Adwords, aj Facebookovské Skóre Relevancie má vyjadrovať ako dobrá je vaša reklama na Facebooku na stupnici od 1 do 10 (10 je najviac). Google pri počítaní Skóre Kvality berie do úvahy tri veci:

Očakávanú mieru prekliku (CTR)

Relevanciu reklám ku kľúčovým slovám

Ako sa ľudia správajú po kliknutí na reklamu

Facebook toto zdanlivo zjednodušuje, pretože berie berie do úvahy „iba“ to, či  ľudia na reklamu reagujú pozitívne alebo negatívne. To však zahŕňa pozretie videa, konverzie, celkom určite aj kliknutia na reklamu a Likes, zdieľania spolu s hláseniami nevhodnosti reklamy ako negatívnym parametrom. Toto všetko navyše Facebook odhadne ešte skôr ako reklamu spustíte. Aktualizácia potom prebieha na základe reálneho správania používateľov.

Relevance Score od Facebooku

Prečo je Skóre Relevancie dôležité

Pretože zníži alebo zvýši cenu zásahu: Presne ako u Google, aj Skóre Relevancie ovplyvní koľko ľudí dokážete zasiahnuť za rovnakú cenu, resp. koľko vás to celé bude stáť. Otázne však je, ako veľmi. Facebook sa k tomuto bližšie nevyjadril, ale vzhľadom na snahy sprehľadniť News Feed svojich používateľov počítame s tým, že Skóre Relevancie bude silným parametrom.

Môžeme otestovať kvalitu reklamy ešte pred jej spustením: Diskutabilná funkcia. Mali by sme vychádzať z toho, že Facebook odhadne ako budú ľudia reagovať. Dobre, má silné údaje na to, aby dokázal nejaký odhad urobiť, ale tak ako sme to v Adwords videli už milionkrát – neuveríme, kým kampaň nebeží.

Vyhodnotíme kampane, ktoré už bežia: Skóre Relevancie výborne oddelí kvalitné reklamy od nekvalitných. Facebook síce sám poznamemal, že ak nám reklama dobre konvertuje, na Skóre Relevancie nezáleží, avšak dá nám to predstavu o tom, či by sme nemohli náhodou konvertovať ešte lepšie!

 

A ako to bolo doteraz?

Skóre Relevancie Facebook uvádza ako novinku. Vidíme to ako novinku v tom smere, že tento údaj priamo zobrazí svojim inzerentom. Už roky však Facebook algoritmus využíva akési skryté mechanizmy na vyhodnocovanie reklám na základe ktorého určuje ich zásah, resp. cenu za zásah. Teraz do dali do prehľadnej a hlavne verejnej formy, za čo tlieskame!


Stay connected
Reklama
Najlepšie články
Newsletter
som
Najnovšie články

Najnovšie online články o online svete

SEO pre estetickú kliniku: rast organickej návštevnosti +230% za 10 mesiacov


3 minútové čítanie

Mousse je klinika estetickej a laserovej medicíny. Pomerne mladá klinika sa rýchlo etablovala u svojich zákazníkov a potrebovala pomôcť so svojim online marketingom. V polovici roku 2023 nás oslovila o žiadosťou o zvýšenie organickej návštevnosti. Po úspešne rozbehnutej spolupráci v PPC bol aj štart SEO rýchly a bezproblémový. Zadanie Kategória estetických kliník je veľmi konkurenčná, […]

Ako môže performance marketing zvýšiť vaše miery konverzie?


5 minútové čítanie

Mnohé z marketingových kampaní zasahujú svoj cieľ v tzv. náročnej perspektíve realizovania konverzie. Pritom sa spaľujú peniaze, zdroje, úsilie a čas. Aby sme sa tomu vyhli a optimalizovali a maximalizovali mieru konverzie, k marketingovým stratégiám je potreba rôznych prístupov a jedným z takýchto prístupov je práve performance marketing. Nástup performance marketingu ako účinnej stratégie dokázal […]

Ako naplánovať rozpočet pre online marketing na celý rok?


7 minútové čítanie

Online marketing je hnacou silou úspechu mnohých podnikov. Premyslený rozpočet na online marketing je pri vstupe do roka 2024 dôležitejší, ako kedykoľvek predtým. Jedná sa o plán, ktorý vám zabezpečí, aby ste čo najlepšie využili služby digitálneho marketingu a zároveň dosiahli svoje marketingové ciele. V tomto článku vás prevedieme základnými krokmi pri plánovaní rozpočtu pre […]

Socializujme sa. Dajte nám Like a nič Vám neujde.

[if lte IE 9]>

Vyžiadajte si nezáväzný návrh

Presne viete, čo potrebujete? Pošlite nám vašu predstavu, pripravíme vám nezáväznú ponuku. Neviete či je pre vás najlepší Google, Facebook alebo Instagram? Alebo potrebujete zlepšiť web? Zašlite nám adresu Vašich web stránok, pripravíme vám nezáväzný návrh.