VIDEO MARKETING sa stal kráľom kontentu. How to: dobré video.
Povedzme, že si prezeráte novinky na Facebooku a zastavíte sa pohľadom na videu (alebo na ilustračnom obrázku nášho článku 😊), ktoré popisuje jednotlivé kroky pútavého a chutného receptu. Možno vašu pozornosť upútal nadšený spotrebiteľ, ktorý sa vo videu chváli novou maskou komixovej postavy. Blahoželáme, práve ste prispeli k ôsmim miliardám videní, ktoré Facebook zaznamenával každým dňom, teraz je to číslo omnoho väčšie.
Svetová analytická agentúra Demand Metric zrealizovala prieskum, ktorého výsledky hovoria o tom, že 74% B2B („business-to-business“) marketérov vykazuje vyššiu mieru konverzie pomocou videí. Nedá sa poprieť, že najrôznejšie typy podnikov sa v súčasnosti zapájajú do čoraz populárnejšieho trendu video marketingu. Mnohí marketéri však aj napriek tomu majú ešte stále problém využiť plný potenciál tejto najvplyvnejšej formy obsahu na internete.
Viacerým z nich sa zdá, že produkovanie videí je náročné, drahé a plné prekážok. Ak sa však pokúsite v rámci svojej snahy odpovedať na tri nasledujúce otázky, budete schopní vytvoriť videá. Videá, ktoré budú spotrebitelia nielen radi pozerať, ale veľmi ochotne ich budú zdieľať so svojimi známymi.
1. Čo chýba mojim konkurentom?
Theodore Roosevelt raz povedal: „Porovnávanie je zlodejom radosti.“ V tomto prípade si však dovolíme nesúhlasiť.
Buďme k sebe úprimní. Akokoľvek sa budete usilovať sústrediť na vlastnú stratégiu,
v žiadnom prípade si nemôžete dovoliť ignorovať kroky konkurencie.
Je takmer nevyhnutné, aby ste dôsledne sledovali, čomu sa venujú vaši rivali. Je to skrátka základ inteligentného podnikania. Keď sa však najbližšie zameriate na stratégiu vášho najväčšieho konkurenta, skúste zaujať nový uhol pohľadu. Nesústreďte sa príliš na to, aké postupy aplikuje, ale preskúmajte prvky, ktoré v jeho marketingovej kampani chýbajú.
Ak následne zavediete do svojho marketingu prvky, ktoré nevyužíva nikto z radov vašej konkurencie, budete schopní objaviť skutočnú radosť.
Keď si predstavíte typické video v rámci softvérového priemyslu, automaticky sa vám v mysli vybaví stručná inštruktáž zameraná na prácu s novým softvérom, prípadne krátke video demonštrujúce rôzne funkcie propagovaného programu. Pomocou krátkeho prieskumu trhu môžete veľmi rýchlo odhaliť, že väčšina videí v tomto sektore má skutočne podobný charakter. Skúste preto zakomponovať do svojho videa humor, nové myšlienky a vyrozprávajte prostredníctvom neho príbeh vášho podniku – napríklad ako spoločnosť Spreadfast.
Video je čoraz populárnejším marketingovým nástrojom, ale ešte stále disponuje neobjaveným potenciálom. Pokúšajte sa zamerať na témy a štýly, ktoré ostávajú bez povšimnutia zo strany vašej konkurencie.
2. Venujem dostatočnú pozornosť faktorom ako „ego, info a emo“?
Možno ste vytvorili úžasné video vo vysokom rozlíšení, no skutočnú hodnotu nadobudne až vtedy, keď vám prinesie dostatočný počet videní. Keďže videnia sú potomkom zdieľaní, uistite sa, že vaše video spĺňa tri základné faktory, ktoré motivujú používateľov podeliť sa o digitálny obsah so svojimi priateľmi.
- Ego: Na internete často zdieľame obsah, ktorý zvyšuje hodnotu našej osobnosti v očiach našich rovesníkov. Letecká spoločnosť Delta Airlines napríklad zdieľala materiály spojené s iniciatívou #EqualPayDay, ktorá hlása odstránenie platovej nerovnosti medzi pohlaviami. Niet pochýb o tom, že tým si získala priazeň mnohých potenciálnych zákazníkov.
- Info: Obvykle so svojimi priateľmi zdieľame aj obsah, ktorý im ponúkne nové informácie a rozšíri ich obzory. Máme potom totiž pocit zadosťučinenia. Inštitúcia Memorial Sloan Kettering Cancer Center, ktorá sa zaoberá bojom proti rakovine, svojim nasledovateľom vysvetlila problematiku imunoterapie práve prostredníctvom videa.
- Emo: Radi zdieľame obsah, ktorý zahŕňa emocionálny odkaz a vyvoláva silné reakcie medzi našimi nasledovateľmi. Spomeňte si na reklamy spoločnosti Procter & Gamble s titulkom „Thank You, Mom“, ktoré uverejnila počas Olympijských hier.
Keď vaše video zahŕňa aspoň jeden z uvedených prvkov, ste na dobrej ceste
a budete schopní efektívne osloviť svoje publikum. Ak pokryjete dva z troch bodov, ste na tom naozaj dobre. Ak zahrniete všetky tri faktory, práve ste vytvorili video, ktoré sa skutočne oplatí zdieľať.
Dbajte teda na faktory „ego, info a emo“. Môžu rozhodnúť o tom, či sa vaše video stane naozaj populárnym, alebo ostane bez povšimnutia online komunity.
3. Je môj názor dôležitý?
Pravdepodobne nie. Dôležité sú však analytické údaje, ktoré by ste mali zvažovať v rámci každého kroku budovania stratégie vášho video marketingu.
Ak ešte stále pochybujete o tom, či je video tým správnym nástrojom pre váš marketing, zamyslite sa nad nasledujúcou skutočnosťou. Videá majú na Facebooku až o 135% väčší organický vplyv na používateľov ako fotografie. Využite dostupné dáta na to, aby ste posúdili, či je video skutočne tým správnym médiom pre dosahovanie vašich podnikateľských a marketingových cieľov v online prostredí.
Počas zostavovania videa by ste mali prihliadať na to, že 5% používateľov prestane sledovať video už po jeho prvej minúte a 60% spotrebiteľov ho zastaví do dvoch minút. Dôležitým činiteľom je tiež skutočnosť, že používatelia sledujú až 85% videí na Facebooku bez zvuku. Venujte dostatočnú pozornosť tomu, aby ste zostavili svoje video z tých správnych ingrediencií. Je nanajvýš dôležité, aby ste v rámci videa čo najskôr upútali pozornosť diváka, a aby ste neprikladali príliš vysokú dôležitosť zvukovej stope.
Keď budete následne hodnotiť výkon vašej video marketingovej stratégie, pokúste sa ignorovať váš osobný názor. Namiesto toho sa zamerajte na konkrétne dáta. Ak bolo vaším cieľom získať čo najväčší počet videní, do akej miery ste naplnili svoje očakávania? Nepodarilo sa vám získať požadovaný počet zdieľaní? Alebo ste naopak dosiahli väčší úspech, ako ste predpokladali? Možno ste si uvedomili, že vaši nasledovatelia prejavili dopyt po trefných inštruktážnych videách a na tomto zistení môžete stavať svoju ďalšiu stratégiu. Zhromažďovanie dát v tomto štádiu vám pomôže usmerniť vaše úsilie v budúcnosti.
Znalosti predstavujú moc a zhromažďovanie znalostí o publiku vám umožní zvyšovať efektivitu vášho marketingu. Analýzou údajov o sledovanosti videí získate informácie o tom, aký obsah členovia vášho publika skutočne vyhľadávajú.
Vezmite si príklad zo spoločnosti Volkswagen, ktorá si uvedomila príležitosť v tejto oblasti marketingu a v jednej zo svojich kampaní sa vo veľkej miere zamerala na video marketing. Výrobca automobilov zvýšil objem svojho obsahu na portáli YouTube až o 82%, čím dosiahol zvýšenie denných videní svojich videí až o 182%.
Sociálna a digitálna revolúcia modernej éry viedla k vzniku jedného z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich sektorov trhu. Udržiavať krok s vývojom digitálneho marketingu je skutočnou výzvou. Zaujať vedúcu pozíciu sa zdá byť takmer nedosiahnuteľné. To však nie je pravda. Je kľúčové, aby ste využili poznatky nadobudnuté v rámci vašich minulých stratégií. Veľmi často ich totiž budete schopní využiť aj na ceste za úspechom v novom mediálnom priestore.
Napredovanie si obvykle vyžaduje istú mieru experimentovania. To zase prichádza s občasným neúspechom, ale nenechajte sa odradiť. Každá skúsenosť je hodnotným prínosom pre váš budúci rozvoj. Skúšajte aplikovať nové obsahové médiá, testujte nové prístupy. Učte sa zo svojich chýb a z neúspechov konkurencie. Buďte odvážni.
Zdroj: RECKN Studios, Union Metrics
Fotka: https://twitter.com/delta/status/719892258644955136