SEO: Google sa klamať neoplatí
To, že lož má krátke nohy, dnes platí vďaka internetu dvojnásobne.
Nie len v medziľudských či obchodných vzťahoch, kedy je prístup k informáciám neporovnateľne ľahší ako pred desiatkami rokov, ale aj v online priestore – na tých našich internetoch. Overiť si informáciu alebo výrok v priebehu niekoľkých sekúnd vytiahnutím smartfónu z vrecka či kabelky už určite nerobí problém 1,7 miliardám ľudí, ktorí v súčasnosti disponujú moderným telefónom. Toto číslo bude len rásť a predpokladá sa, že do roku 2018 bude smartfón vlastniť viac ako 2,5 miliardy ľudí na zemi.
Každý chce byť hore
Podnikatelia a iní tvorcovia webových stránok sa snažia zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania na čo najvyšších pozíciách a tak ľahšie získavať zákazníkov či návštevníkov svojich webových stránok. K tomu, aby sa stránka zobrazovala v rámci neplatených (organických) výsledkoch vyhľadávania, pomáha v dnešnej dobe SEO (search engine optimization). Prevádzkovateľ webových stránok si môže tiež zvoliť platené výsledky zobrazovania, kedy sa na vyššej pozícii zobrazí za určitý poplatok, ktorý však platí až po kliknutí na daný odkaz. V oboch prípadoch sa niektorí ľudia snažia špekulovať a rôznymi spôsobmi Google či iné vyhľadávače oklamať.
Toto ma zamrzí
Počas mojej praxe som sa stretol s viacerými spôsobmi, ktorými sa niekto snažil „oklamať“ Google pri vyhľadávaní. Veľmi dôležitým faktorom SEO je tzv. linkbuilding, kedy sa prevádzkovateľ webových stránok snaží umiestniť odkazy na svoj web na iných internetových stránkach. Je mnoho spôsobov ako ho budovať a ako nie. Dôležitý je tiež obsah a jeho aktuálnosť. Praktiky ako kľúčové slová rovnakou farbou ako pozadie, či tzv. linkové farmy by mali byť už dávno minulosťou, no o to viac ma zamrzí, ak pri kontrole stránky klienta na niečo podobné narazím.
Ponaučenie pre dobré SEO?
Píšte relevantný obsah čo najprirodzenejšie a linky na svoje stránky umiestňujte tiež na relevantné a kvalitné stránky. Aj v tomto prípade platí, že menej je niekedy viac a lepšie je byť zobrazovaný na spodku prvej stránky alebo na druhej stránke, ako si vďaka neštandardným postupom zaslúžiť penalizáciu zo strany Google a nebyť tak zobrazovaný vôbec.
Klamete pri PPC? Google to zistí tiež
Logika niektorých klientov hovorí, že ak niekto vyhľadáva stránky súvisiace s futbalom, tak je dobré mu ponúknuť reklamu o pracovných nástrojoch pre chlapov (keďže futbal sledujú poväčšine muži). Ale takto to vo vyhľadávaní Google nefunguje. Síce si môžete zaplatiť za odkaz na stránku, ktorá by sa normálne na popredných pozíciách nezobrazovala, ale vždy je potrebné, aby ste ponúkli relevantný obsah. Google vie veľmi jednoducho zistiť, či užívateľ po kliknutí na odkaz naozaj našiel to, čo mu reklama ponúkala alebo nie. Ak sa teda snažíte zmiasť užívateľov, môže vás to vyjsť draho. Cena výrazu, ktorý málo alebo vôbec nesúvisí s informáciami na vstupnej stránke, je vždy mnohokrát vyššia, ako keď užívateľovi ponúknete relevantný obsah či už reklamného textu alebo vstupnej webovej stránky tak, aby tam našiel to, čo hľadal a čo mu reklamný text sľuboval.
Ak váš biznis potrebujete vylepšiť a zvýšiť tak počty objednávok a nie len návštevnosť vašich stránok, neváhajte kontaktovať našich expertov. Radi pomôžeme vášmu podnikaniu.